SCENIC II PH I Wymiana spreżyny
Panowie jakiś czas temu wymieniłem spreżyny ( lesjofors) amortyzatory kyb i łozyska snr dziś miałem auto w górze i zauważyłem że przy skręcaniu kierownicą strzelają sprężyny,dodam że przy normalnej jezdzie nic nie puka przy skrecaniu zauważyłem też ze jedno łożysko rozpołowiło sie (chodzi mi o ten biały plastik ) i widać kulki łożyska,i pewnie coś nie tak może sprężyny mam za krótkie lub za długie? zauważyłem że są dwie długości 391mm i 355mm oczywiście mam wersję krótką.
wiele razy wymieniałem sprezyny,amory i inne rzeczy ale takich jaj to jeszcze nie miałem (06-09-2018, 09:14)Nygus napisał(a): czy ktoś z was montował sprężyny firmy TEVEMA ( fabryka niby w Polsce ) mam opinie różne , że po włożeniu ich auto stoi za wysoko i są niezbyt dobrze spasowane , że niby nie koniecznie produkują tylko chińczyk import - jak się sprawują ? Ma ktoś te sprężyny ? Montowałem do laguny TEVEME. Sprawdzają się. W Scenic-u nie kupuj KYB bo to szajs i reklamowałem je. Jak szukałem to Tevema nie była dostępna i zamówiłem Magnum technology ale nie polecam. Na forum chłopaki chwalą Lesjofors.
Proste łożysko padło. Tylko ile wytrzymało? Ja gumy i łożyska wymieniałem 2razy w roku. Padały i te droższe i te tańsze. Helmut miał założone kayaby. Po czterech kompletach gum i łożyska. Padły wahacze. Zaczęliśmy z kolegą wyjmować zawieszenie i się okazało że tuleje wózka same wypadły. Na szarpakach cisza. Jeżdżę od miesiąca po remoncie i jest cisza i nic nie szarpie.
Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka (20-10-2018, 17:31)czarek1212 napisał(a): Panowie jakiś czas temu wymieniłem spreżyny ( lesjofors) amortyzatory kyb i łozyska snr dziś miałem auto w górze i zauważyłem że przy skręcaniu kierownicą strzelają sprężyny,dodam że przy normalnej jezdzie nic nie puka przy skrecaniu zauważyłem też ze jedno łożysko rozpołowiło sie (chodzi mi o ten biały plastik ) i widać kulki łożyska,i pewnie coś nie tak może sprężyny mam za krótkie lub za długie? zauważyłem że są dwie długości 391mm i 355mm oczywiście mam wersję krótką. Nie ma powodu do obaw po podniesieniu samochodu tak to może wyglądać.
Wielokrotnie spotkałem się z tym w SC II, po postawieniu samochodu na kołach wszystko wraca do normy.
Czasem może się zdarzyć podczas kręcenia kierownicą, że coś strzela tak jakby sprężyna a to otwiera się obudowa łożyska kolumny. W SC II zastosowano bliźniacze rozwiązania z M II lecz niestety nie wszystkie się sprawdzają ze względu na różnice w budowie i wadze pomiędzy tymi modelami samochodów. Konkretnie w odniesieniu do kolumn mcpersona w SC II są po prostu za mocno naprężone. Nie ma się czym przejmować gdyż nie wynika to z uszkodzenia żadnej części.
Odświeżę temat gdyż mam do wymiany tylne sprężyny w grandzie i znalazłem na allegro takie jamexy:
https://allegro.pl/oferta/sprezyna-sprez...7484760879 czy jest ktoś w stanie powiedzieć czy warto je montować gdyż cena jest dosyć atrakcyjna. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości