Kornel2
49
0
11
8
SC II ph I
2006
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Poznań
Kornel2
Zarejestrowani
— 30-08-2018, 10:40
op
Cześć,
Gdy włączę wycieraczki na Auto (drugie położenie) to wycieraczki chodzą z tą samą prędkością cały czas - tak jak na 1 trybie stałym (trzecie położenie).
Jeżdżę z wyłączonymi światłami auto, święcą cały czas jak to w Polsce nakazano. Gdy włączę auto (przełącznik na 0 i przytrzymam auto) to po chwili pojawia się komunikat "Usterka automatyki świateł" i znaczek service. Nie widzę też, aby lusterko się ściemniało (świecę latarką w czujnik), choć nie wiem czy potrafię zauważyć zmianę. Nie wiem też czy działa czujnik temperatury. Pisze o tym, bo wszystko jest w jednym miejscu, na jednej wiązce i bezpiecznikach.
Co sprawdziłem:
- Kupiłem używany sensor zmierzchu / deszczu i podłączyłem - bez zmian.
- Sprawdziłem bezpiecznik 3 A pod kierownicą
- Pomierzyłem napięcia na wiązkach - lusterko dostaje 12v, czujnik temp chyba 5v (może coś źle zmierzyłem), a wtyczka od sensora nie wykazała napięcia (ale może nie udało mi się uzyskać styku miernikiem, bo ciasna ta wtyczka)
- Niestety nie udało mi się dostać do bezpiecznika pod maską, bo śruby podstawy akumulatora są pordzewiałe i mają zjechane łby torxy.
Pytania:
1. Gdzie szukać przyczyny/co jeszcze sprawdzić? Bezpiecznik pod maską odpowiada za więcej rzeczy:
Działa mi tempomat, czy wyświetlacz od automatycznej skrzyni biegów, zatem zakładam jego sprawność
2. Czy macie jakiś sposób na te śruby podstawy akumulatora? Lałem WD i niestety zjechałem łby. Naciąłem, aby odkręcić płaskim śrubokrętem, ale nie dałem rady. Pewnie oddam to mechanikowi, ale obawiam się, że wymiana bezpiecznika nie usunie usterki, więc wracam do pytania numer 1.
Z góry dziękuję.
•
ko-ma
9,688
28
1675
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 30-08-2018, 11:42
Równie dobrze, jak zasilanie, przyczyną może być uszkodzenie zespołu manetek (prawej) przełącznika pod kierownicą.
Raczej wykluczam programowe wyłączenie czujnika deszczu - wycieraczki na pierwszym położeniu w dół pracowały by w cyklu czasowym
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
Kornel2
49
0
11
8
SC II ph I
2006
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Poznań
Kornel2
Zarejestrowani
— 30-08-2018, 11:49
op
Dzięki. Jednakże gdyby był problem z samymi wycieraczkami to tak. Natomiast tak jak napisałem jest też problem z czujnikiem natężenia światła, a to wszystko siedzi w jednym module. Zatem albo moduł jest walnięty, a używany co kupiłem nie lepszy albo jest jakiś problem z wiązką/zasilaniem/czymś innym.
Dosyć istotną informacją dla mnie jest to jak objawia się problem z bezpiecznikiem 5F pod maską - wnioskuję, że gdyby był walnięty to nie działałby mi też tempomat i wyświetlacz ASB.
Wie ktoś może czy były różne wersje wiązek, czy jedna na wszystkie lata? Pytam, bo nie znalazłem jej w dialogsysie, a chętnie bym zamówił używkę do sprawdzenia.
•
Trodor
1,141
13
512
177
SC II ph I
2003
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Andrychów
Trodor
Zarejestrowani
— 30-08-2018, 12:10
Po kolei.
Czujnik oświetlenia dla świateł wg moich informacji znajduje się nie pod lusterkiem a pod szybą w desce. Więc jego trzeba sprawdzić.
Lusterko jeśli dostaje napięcie, można sprawdzić latarką ale tylko gdy z tyłu lusterka zaslonisz dokładnie palcem fotorezystor wykrywający dzień/noc. Nie wiem czy napięcie jest stale na akurat Twojej wiązce więc lepiej sprawdzaj lusterko na zapalonym. Jeśli sprawdzasz w słoneczny dzień, latarka jest niepotrzebna - wystarczy zasłonić na chwile czujnik z tyłu lusterka a światło dzienne z przodu uruchomi sciemnianie. Różnica jest dość widoczna, zmiana trwa max kilka sek.
Jeśli chodzi o czujnik deszczu, nie będzie działał prawidłowo jeśli nie zostanie prawidłowo przyklejony do szyby na nowej, specjalnej, dwuskladnikowej zalewie hydrosilikonowej, która ma się znajdować między szybą a czujnikiem na całej powierzchni.
Nie polecam gotowych "plasterkow", dużo lepsza jest oryginalna zalewa. Wystarczy ustawić czujnik w idealnym poziomie na stole i bez problemu zalewac powoli.
Opisywalem to już kiedyś bardzo dokładnie na forum. Gdy czujnik ma to zabrudzone lub nie szczelne, wykrywa anomalia przez dłuższy czas i wywala w taki tryb awaryjny - niby działają, ale też nie tak jakby było odlaczone komputerowo. Inna sprawa na którą też niedawno wpadłem - silnik wycieraczek ma zabezpieczenie przeciazeniowe, jest to opisane w serwisowce. Gdy wykryje za duży opór (u mnie np doginalem ramiona żeby lepiej zbieraly), albo przy dużej prędkości, przechodzi też w taki stan jak opisujesz, przynajmniej na chwile. Później wraca sam jeśli obciążenie spada.
Mocno zapieczone śruby - są tylko dwa skuteczne sposoby - WD jest bardzo słaby wg mnie. Dobry odrdzewiacz penetrujacy, ja używam np Penetrus albo Sonax MoSi2.
Jeśli parę godzin penetracji i wzruszenie młotkiem nie działa, to jedynie palnik. Zwykły mały z budowlanego za 30zl, jeśli jest taka możliwość żeby czegoś nie zjarać.
Jeśli jest hardcore że nie można użyć palnika, jest jeszcze opcja zamrażania - wszelakie odrdzewiacze termiczne. Działa jak palnik tylko na odwrót. Od biedy można też mrozic... Gazem do zapalniczek z kiosku, ale bardzo ostrożnie - na własne ryzyko ;D. Grunt to obruszac waląc młotkiem.
Z innych nie sprawdzonych opcji to jeszcze wykretaki udarowe, albo klucz udarowy /mocna wkretarka. Po dłuższej chwili walenia sprzęgłem może puścić.
Opcji dużo, ale każda śruba jest inna.
#Wytapatalkowane
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Trodor za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Trodor for this post
• Kornel2
Kornel2
49
0
11
8
SC II ph I
2006
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Poznań
Kornel2
Zarejestrowani
— 30-08-2018, 13:09
op
Sensor deszczu i zmierzchu to jest jeden moduł, przyklejony do szyby za lusterkiem:
![[Obrazek: zel-czujnika-deszczu-clio-iii-megane-ii-...827987.jpg]](https://thumbs.img-sprzedajemy.pl/1000x901c/24/db/92/zel-czujnika-deszczu-clio-iii-megane-ii-scenic-osobowe-warszawa-423827987.jpg)
Nie brałem pod uwagę możliwości wykrycia niezgodności pomiarów i zapisania usterki, która skutkuje trybem awaryjnym. Sugerujesz wykasować błąd i sprawdzać? Clip? DDT2000? Zaznaczę, że nie mam błędu żadnego wyświetlonego jak używam wycieraczek - po prostu stale chodzą. Jak chcę włączyć światła auto to pokazuje usterkę. Gdy wyłączę auto to usterka znika.
•
andrzejwa
2,697
54
1311
331
SC III ph I
2011
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chełm/Trawniki
(30-08-2018, 12:10)Trodor napisał(a): Czujnik oświetlenia dla świateł wg moich informacji znajduje się nie pod lusterkiem a pod szybą w desce. Więc jego trzeba sprawdzić. Tam jest czujnik nasłonecznienia wykorzystywany w climatronicu. Czujnik światła to jest biała owalna plamka w czujniku opadów.
Kornel2 musisz konkretnie upewnić się czy masz napięcie na pinie 1 czujnika opadów. Oczywiście najlepiej po załączeniu zapłonu.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to andrzejwa for this post
• Kornel2
Kornel2
49
0
11
8
SC II ph I
2006
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Poznań
Kornel2
Zarejestrowani
— 30-08-2018, 14:15
op
Cytat:wystarczy zasłonić na chwile czujnik z tyłu lusterka
Lusterko fotochromatyczne działa - nie wiedziałem, że z tyłu ma jeszcze czujnik, stąd moje świecenie nic nie dawało - dzięki!
Chyba czujnik temperatury wewnętrznej też, bo klimatronik sam wybiera grzanie/chłodzenie i dobiera prędkość dmuchawy w zależności od zadanej temperatury i reaguje na jej zmianę, a podejrzewam, że bez sygnału z niego byłoby to zero-jedynkowe.
Cytat:Kornel2 musisz konkretnie upewnić się czy masz napięcie na pinie 1 czujnika opadów. Oczywiście najlepiej po załączeniu zapłonu.
Będę mierzył napięcie we wtyczce sensora - dzięki!
•
Trodor
1,141
13
512
177
SC II ph I
2003
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Andrychów
Trodor
Zarejestrowani
— 30-08-2018, 14:19
Narazie nie będę się kłócił bo nie mam pewności ale wg mnie ta plamka to soczewka diody nadawczej podczerwieni, której światło po odbiciu trafia do czujników rozmieszczonych wokoło. Z tego co kojarzę jak robiłem z tym u siebie, po odpięciu całkiem sensora, światła działały w automacie. Może serwisowka coś o tym powie, przejrzę jak będę miał czas
#Wytapatalkowane
A forum jest od tego żeby się nawzajem doinformowywac
#Wytapatalkowane
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-08-2018, 14:20 przez Trodor.)
•
Kornel2
49
0
11
8
SC II ph I
2006
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Poznań
Kornel2
Zarejestrowani
— 30-08-2018, 14:34
op
Serwisówka potwierdza, że czujnik do wycieraczek oraz do automatyki świateł to ten sam moduł:
•
Trodor
1,141
13
512
177
SC II ph I
2003
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Andrychów
Trodor
Zarejestrowani
— 30-08-2018, 16:28
Szach mat - dzięki wielkie  czyli pewnie u mnie przy klime manualnej nie ma nic pod tym oczkiem w desce. Nie miałem tam okazji jeszcze zaglądać ;)
#Wytapatalkowane
•
|