Matik543
8
0
0
12
SC II ph I
2003
INNY
Kluczbork
Matik543
Zarejestrowani
— 12-09-2022, 15:59
op
Dzień dobry,
Piszę na forum swój pierwszy post, w sprawie nie odpalającego Renault Scienic 2 rocznik 2003 dCi
Na początku myślałem, że to wina akumulatora ( stary był już bardzo zużyty ), wymieniłem akumulator na nowy akumulator 74 ah 700 A, profilaktycznie wymieniłem klemy na akumulatorze na nowe. Po wymianie samochód dalej nie odpala. Po włożeniu karty, wciśnięciu sprzęgła do oporu naciskam start i samochód kręci, ale nie odpala. Próbowałem odpalić sprzęgło ( hamulec/ gaz) + przycisk i dalej - samochód kręci, ale nie odpala. Paliwo jest, akumulator nowy. Nie mam pojęcia co jest nie tak. Co dziwne samochód raz udało się odpalić i odpalił bez problemu. Po zgaszeniu samochód znowu nie odpala. Jedyna możliwość odpalenia samochodu jak na razie jest na tzw. urządzeniu rozruchowym - wtedy samochód odpala na tzw. " strzał " i jeździ bez problemu. Po zgaszeniu dalej nie odpala.
Bardzo proszę o pomoc, bo już nie wiem co mam robić. Na dobrą sprawę to nawet nie mogę odpalić go żeby dojechać do mechanika bo urządzenia rozruchowego nie mam na co dzień ( wcześniej miałem pożyczone ).
Ps: bezpieczniki pod maską , i w kabinie pod kierownicą sprawdzone - wszystko ok, paliwo jest, klemy wymienione i wyczyszczone, bateria w karcie wymieniona na nową ( sama karta ok ) , akumulator nowy. I nie mam pojęcia co dalej sprawdzić i zrobić. Rozkładam ręce.
Pozdrawiam Mateusz
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-09-2022, 16:02 przez Matik543.)
•
Matik543
8
0
0
12
SC II ph I
2003
INNY
Kluczbork
Matik543
Zarejestrowani
— 12-09-2022, 18:21
op
witam, dokładnie obejrzałem silnik i nawiązując do głównego pytania, czy ten kabel może mieć coś wspólnego z niemożnością odpalenia samochodu ? Lata sobie luźno i tak się zastanawiam od czego on jest
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-09-2022, 18:21 przez Matik543.)
•
wojteks
2,911
12
702
664
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 12-09-2022, 18:43
Skoro na urządzeniu rozruchowym odpala to:
1. nowy akumulator jest słaby/uszkodzony
2. rozrusznik dogorywa i nie daje rady z akumulatora odpalić
3. Czy kręcenie rozrusznikiem powoduje pojawienie się odczytu obrotów np w torque czy innym darmowym czytaczu OBD2?
4. Pompa CR nie robi wystarczającego ciśnienia przy kręceniu rozrusznikiem z akumulatora
5. kabel gdyby był przyczyną to na urządzeniu rozruchowym tez by nie odpalał.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi wojteks za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to wojteks for this post
• Matik543
Matik543
8
0
0
12
SC II ph I
2003
INNY
Kluczbork
Matik543
Zarejestrowani
— 12-09-2022, 18:49
op
wojteks dziękuję za odpowiedź
Akumulator sprawdzony w drugim aucie i jest ok. Do sprawdzenia zostaną mi pozostałe podpunkty. Jeszcze raz dziękuje. Jutro postaram się sprawdzić co będę umiał.
•
Matik543
8
0
0
12
SC II ph I
2003
INNY
Kluczbork
Matik543
Zarejestrowani
— 13-09-2022, 14:47
op
Sprawdziłem wczorajsze porady, kręcenie rozrusznikiem pokazuje obroty na czytniku odb2. Zauważyłem, że w rurce wychodzącej, z ręcznej pompki paliwa jest dużo powietrza ( czy można jakoś usunąć te powietrze - odpowietrzyć mało inwazyjnie i czy to może.poeodoeac też że nie chce odpalać), na wyświetlaczu przed odpaleniem wyświetla się oil level ok, a po nie udajej próbie wyświetla się iniector fallout.
Ps: czy kupiony nowy akumulator 700 a, 74 ah z roku 2022 mógł być naładowany nie do - tylko dziwne to że w innym aucie po przełożeniu odpala. Czy renault Scienic 2 potrzebuje więcej prądu do rozruchu??
Ewentualnie czy znacie jakieś awaryjne / doraźne metody na odpalenie?
•
krzysztofk
2,542
13
966
754
SC II ph II
2007
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Świdnik
Próbowałeś odpowietrzyć gruszką i dopiero palić? Gruszka ma być twarda przed odpaleniem. Jeśli nie będzie twardniała po dłuższym pompowaniu to do wymiany.
A na przewodzie dochodzącym do pompy też jest powietrze?
Skoro podłączałeś jakiś obd, trzeba było sprawdzić jakie jest ciśnienie na listwie wtryskowej w momencie kręcenia rozrusznikiem i w ogóle czy narasta.
Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo
Lepus
1,441
7
372
282
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Przemyśl
Lepus
Zarejestrowani
— 13-09-2022, 19:39
(13-09-2022, 14:47)Matik543 napisał(a): Zauważyłem, że w rurce wychodzącej, z ręcznej pompki paliwa jest dużo powietrza I to jest chyba Twój problem z niepaleniem. Tam nie ma prawa być powietrza. Masz jakąś nieszczelność i od tego bym zaczął.
Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Lepus za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Lepus for this post
• Matik543
Matik543
8
0
0
12
SC II ph I
2003
INNY
Kluczbork
Matik543
Zarejestrowani
— 13-09-2022, 20:00
op
(13-09-2022, 19:39)Lepus napisał(a): (13-09-2022, 14:47)Matik543 napisał(a): Zauważyłem, że w rurce wychodzącej, z ręcznej pompki paliwa jest dużo powietrza I to jest chyba Twój problem z niepaleniem. Tam nie ma prawa być powietrza. Masz jakąś nieszczelność i od tego bym zaczął.
Czyli muszę się temu przyjrzeć, dzięki za pomoc
•
krzysztofk
2,542
13
966
754
SC II ph II
2007
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Świdnik
Nieszczelność najczęściej na gruszce lub filtrze paliwa.
Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo
Gieno555
952
-1
100
138
SC III ph I
2010
1.5 dCi 105KM, 2009-2011
Tarnów
Gieno555
Zarejestrowani
— 14-09-2022, 09:19
W przewodzie paliwowym nie ma prawa być powietrza. Może kręcąc rozrusznikiem na samym akumulatorze masz za niskie ciśnienie na listwie a przy kręceniu na starterze rozrusznik kręci szybciej przez co jest wyższe ciśnienie i odpala. Teoria do sprawdzenia.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Gieno555 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Gieno555 for this post
• Matik543
|