Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Remont silnika czy wymiana?


pc131
Zarejestrowani

op Hej

Od ok 3 miesięcy mój Scenic 1.9 DCI 120KM 2003r bierze (bardzo)dużo oleju. Przed wymianą oleju, już był niski stan. Po wymianie przejechałem 700km i musiałem dolać 1L. Kilka dni temu wróciłem z podobnej trasy ~650km i musiałem dolać litr. Niski stan na bagnecie i komunikat TOP UP OIL LEVEL. Byłem w Feuvert i nigdzie nie zauważono wycieku oleju z silnika, usłyszałem też że gdyby turbina brała olej to by był czarny dym spod maski..?

Miałem regenerowaną turbosprężarkę ok 30 tys km wstecz. Obecny przebieg to 168 tys km.

Czasem jak mocno wdepnę, żeby wyprzedzić to w lusterku widzę ciemniejszy dym. No ale nie były to takie białe chmury, kiedy kończyła mi się turbina.

Usłyszałem już ok rok temu od mechanika, że mój silnik ma dosyć duże przedmuchy i przydałby się remont. Brak wycieków oleju i jego znikanie pewnie to teraz już oznacza. Obecnie przedmuchy są nawet, jeśli odkręcę korek wlewu oleju.

Czy ktoś z forumowiczów miał już taką przypadłość i może mi polecić rozwiązanie (remont czy wymiana) albo jakiś dobry warsztat, który to zdiagnozuje przed?

Załączam zdjęcia, gdzie było dużo oleju. Pisałem, że w Feuvercie powiedzieli mi, że nie ma wycieków silnik, ale kazali mi go wymyć z tego stanu na zdjęciach, przed sprawdzeniem i wymianą oleju.

[Obrazek: sil1.jpg]

[Obrazek: sil2.jpg]

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Tez mi sie z tych miejsc pocilo az nawet kapalo w megane. Wymienilem zawor odmy, odme, turbine a olej nadal bralo i to moze i wiecej niz i Ciebie. Nowy wlasciciel wymienil pierscienie i po problemie. Poczytaj na forum troche podobnym problemow juz bylo poruszanych.

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
pc131
Zarejestrowani

op Odmy, nie wymieniałem, turbina mi się "skopciła" jakoś 2 lata temu i jest regenerowana. Tak właśnie podejrzewam "wyrobione pierścienie" albo cylindry, które potrzebuję szlifu i tamtędy olej "ucieka".

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

A czuc olejem jak silnik chodzil bo u mnie po przegazowaniu do 3 tys na postoju bylo czyc spalonym olejem

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
pc131
Zarejestrowani

op No właśnie, po wymianie turbiny od czasu do czasu czuć spalony olej, spaliny, nawet po odpaleniu. Mechanicy patrzyli pod maskę i nie mogli dojść skąd to...

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-08-2015, 09:25 przez pc131.)

Odpowiedz
Wojtgda
Zarejestrowani

sprawdz sobie w ten sposób, na chodzącym silniku (musi być raz zimny i raz ciepły) odkręć korek do oleju jeżeli stamtąd wali spalinami to do regeneracji głowica. w drugim przypadku wyjmij bagnet, jeżeli stamtąd lecą spaliny to znaczy że do naprawy dół silnika.
dodatkowo możesz podjechać na warsztat i zmierzyć ciśnienia na poszczególnych cylindrach. wtedy będziesz w 100% pewny co masz do naprawy.

zawsze naprawiony silnik jest lepszy od kupionego słupka - bowiem kupujesz kota w worku a nikt nie zwróci Tobie kasy za przekładkę.

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

pc131 napisał(a):zasugerowałem zatkaną odmę (jak bardzo nie lubię sugerować warsztatom co mają sprawdzić) i usłyszałem głupi teskt "jaką odmę"
od odmy do miski idzie przewód ściąg ten przewód od strony miski i sprawdź sam czy rurka jest drożna, wystaje jej ok 6-8cm a jej długość to ok 10-12cm czyli drugi koniec jest już w misce.

ten temat zostawmy w sprawie remontu silnika Biggrin ale może nie będzie potrzebny
kontynuuj w tym temacie
http://www.scenic-forum.pl/Watek-SCENIC-...ult-Scenic

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-08-2015, 10:46 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości