op
Od ponad roku bolączką mojego Scenica (PH 2/1) był problem z wrzucaniem biegów PIERWSZEGO - DRUGIEGO i WSTECZNEGO.
Szczególnie na zimnym silniku (po nocy). Biegi TE wchodziły,
jednak z wyczuwalnym oporem.
To mi nie pasowało....
Zmieniłem wszystkie poduszki silnika (winiąc je za ten stan rzeczy) nic to nie dało.
Zmieniłem linki sterowania skrzyni biegów ( z angola o przebiegu ok. 100 kkm) licząc,że moje się "wyciągnęły" i ... dalej lipa.
Ale .... wróciłem do linek i Eureka !
Zauważyłem tam regulację.
Obstawiałem,że linka jest za długa i dzięki regulacji (skróciłem ją) i jest pełny sukces. Biegi wchodzą lekko i płynnie.
Dojście do regulacji:
- od spodu: mało miejsca na rękę (przeszkadza wózek silnika) i jest dość wysoko,
- po demontażu akumulatora i jego podstawy,oraz ECU ... j.w.
- POLECAM: po zdjęciu przedniego lewego koła.
******
Zdjęcia w/g kolejności od góry:
1. widok linek (na skrzynię biegów)
2. odsuwamy białą koronkę zabezpieczającą,
3. przesuwany pomarańczowy ogranicznik ("rygiel"),
4. odległość minimalna (po skróceniu linki)
5. odległość maksymalna (po rozciągnięciu linki)
6. na koniec sprawdźmy, czy pancerz linki prawidłowo leży w jej mocowaniu na skrzyni biegów (dociskamy w dół)
******
Całkowity zakres regulacji to ok. 15 mm.
Ja skróciłem linkę o ok. 5-6 mm.
Pomogło. Polecam.
Szczególnie na zimnym silniku (po nocy). Biegi TE wchodziły,
jednak z wyczuwalnym oporem.
To mi nie pasowało....
Zmieniłem wszystkie poduszki silnika (winiąc je za ten stan rzeczy) nic to nie dało.
Zmieniłem linki sterowania skrzyni biegów ( z angola o przebiegu ok. 100 kkm) licząc,że moje się "wyciągnęły" i ... dalej lipa.
Ale .... wróciłem do linek i Eureka !
Zauważyłem tam regulację.
Obstawiałem,że linka jest za długa i dzięki regulacji (skróciłem ją) i jest pełny sukces. Biegi wchodzą lekko i płynnie.
Dojście do regulacji:
- od spodu: mało miejsca na rękę (przeszkadza wózek silnika) i jest dość wysoko,
- po demontażu akumulatora i jego podstawy,oraz ECU ... j.w.
- POLECAM: po zdjęciu przedniego lewego koła.
******
Zdjęcia w/g kolejności od góry:
1. widok linek (na skrzynię biegów)
2. odsuwamy białą koronkę zabezpieczającą,
3. przesuwany pomarańczowy ogranicznik ("rygiel"),
4. odległość minimalna (po skróceniu linki)
5. odległość maksymalna (po rozciągnięciu linki)
6. na koniec sprawdźmy, czy pancerz linki prawidłowo leży w jej mocowaniu na skrzyni biegów (dociskamy w dół)
******
Całkowity zakres regulacji to ok. 15 mm.
Ja skróciłem linkę o ok. 5-6 mm.
Pomogło. Polecam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-03-2018, 22:00 przez pio555.)
29 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi #asiarek za ten post post:
• , , , , , , , , , A2-eR11, andrzejwa, Bodo55, brytanpl, haszczurur, Jacek-73, Kamil Zieliński, KulusioWy, mack0, maczugatadeusz@gmail.com, Mati, michaldck, pol-pol, polaq, PRZEMO, Roming, Scenic 2ph1, siwymotodym, Subnormal, Warmiak
• , , , , , , , , , A2-eR11, andrzejwa, Bodo55, brytanpl, haszczurur, Jacek-73, Kamil Zieliński, KulusioWy, mack0, maczugatadeusz@gmail.com, Mati, michaldck, pol-pol, polaq, PRZEMO, Roming, Scenic 2ph1, siwymotodym, Subnormal, Warmiak