SCENIC II PH I Regeneracja zacisków hamulcowych
Jeżeli
bartas napisał(a):jedna z gumek przy tłoczku hamulcowym jest pękniętaTo tam jest więcej niż jedna przy tłoczku? Zrób zdjęcie, to będzie jasne. Jeżeli jest tak jak w zaciskach, do których się dotykałem (a raczej tak jest) to żeby wymienić gumkę dookoła tłoczka, to trzeba wyjąć tłoczek, co wiąże się z rozszczelnieniem układu hamulcowego i jego późniejszym odpowietrzeniem. Przy okazji warto wymienić pozostałe gumki, wyczyścić i przesmarować ślizgi. Zestaw naprawczy to w większości sklepów z częściami do samochodów w cenie pewnie około 20zł za komplet gumek na jedną oś (oba koła przednie lub oba tylne)
op
Chodzi dokładnie o tą gumkę którą widać na foto
http://e-katalog.intercars.com.pl/dynami...82cd9d130b
Prawdopodobnie (fotka się nie otwiera) chodzi o osłonę zewnętrzną, której, niestety, bez wymontowania zacisku, wymieni się nie da.
Osłona mocowana jest w rowku na tłoczku oraz w rowku w korpusie zacisku - w korpus włożyć się nie da bez wyjmowania tłoczka. Wymiana w zasadzie z gatunku pilnych - o ile już nie weszła tam woda, to wejdzie niebawem, tłok koroduje. Jeśli nie dokona się kompleksowo wymiany tłoczka, kompletu uszczelnień + klocków (przy okazji) - przy najbliższej wymianie klocków będzie to już konieczne. Tyle, że wtedy może być cały zacisk do wymiany. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-06-2015, 14:45 przez ko-ma.)
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4 (29-06-2015, 14:42)bartas napisał(a): Chodzi dokładnie o tą gumkę którą widać na foto link nie działa
kup zestaw do regeneracji zacisków tam są wszystkie gumki potrzebne do regeneracji.....
rozbiórka zacisku i wymiana wszelkich uszczelnień
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Zaciskać przewody, to można tylko w TV (pewnie oglądałeś Eda Chinę ).
Przewód zaciśnięty = przewód do wymiany, albo pęknie, albo będą problemy z drożnością. Przewód ma ściankę wielowarstwową, ze zbrojeniem siatką metalową. Siatka odkształca się trwale.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
myślę że całego układu nie zapowietrzysz bo nie będziesz tykał hamulca w trakcie pracy więc po skończonej robocie odpowietrzysz jedno koło.... bynajmniej tak myślę... chodzi Ci o tą "gumkę" która jest dookoła tłoczka? nie te dwie mniejsze które są wyżej i niżej?
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <-- |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości