/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
SCENIC II PH I Problemy z układem kierowniczym i ściąganie.
a zawieszenie dobrze sprawdzone? chodzi mi o gumy wahacza? czy sam wahacz dobrze siedzi i nie ma luzu?
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Jeżeli podczas przyspieszania zaczyna ściągać to jest to efekt wybitych gum w zawieszeniu. Po prostu wtedy rozjeżdża się geometria. Sprawdziłbym dokładnie tuleje wahaczy i jeżeli np: ściąga w lewo to winowajcą może być prawy wahacz. Najpierw trzeba znaleźć usterkę zawieszenia a potem zbieżność, podjedź na "ścieżkę zdrowia", powinni zlokalizować.
Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
a czy podczas puszczania gazu bądź lekkiego przyhamowania nie ściąga w drugą stronę?
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <-- (18-12-2017, 20:35)thomassino napisał(a): obią to podpinając pod OBD.Do kalibracji układu wspomagania elektrycznego OBD nie wystarczy (20-12-2017, 23:49)thomassino napisał(a): wtedy jak mocno przyśpieszam.To nie szukaj winy w geometrii, zacznij od znalezienia luzu na wahaczu. na geometrię przyjdzie wtedy czas.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4 (21-12-2017, 11:55)kszyba napisał(a): jakich luzów ma szukaćCzęsto zdarza się, że proste sprawdzenie istnienia luzów np. na szarpaku, pomimo całej brutalności operacji, nie daje wyników. Zazwyczaj podnośnik + długa "brecha" są skuteczniejsze w szukaniu.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
op
(21-12-2017, 00:04)Mati napisał(a): a zawieszenie dobrze sprawdzone? chodzi mi o gumy wahacza? czy sam wahacz dobrze siedzi i nie ma luzu? Wahacze wymienione całe z gumami i sworzniem. (21-12-2017, 09:11)Mati napisał(a): a czy podczas puszczania gazu bądź lekkiego przyhamowania nie ściąga w drugą stronę? nic takiego się nie dzieje... jak dodaję gwałtownie gazu to ściąga w lewo, jak odpuszczę gaz wraca do pierwotnej pozycji przed jego wciśnięciem. Poza tym jadąc na luzie auto nie ściąga i przy hamowaniu też nie ściąga. (21-12-2017, 10:08)ko-ma napisał(a):Wszystkie wahacze ( całe kompletne ) i końcówki drążków wymienione jak pisałem wcześniej... problem jest nadal(18-12-2017, 20:35)thomassino napisał(a): obią to podpinając pod OBD.Do kalibracji układu wspomagania elektrycznego OBD nie wystarczy (Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-12-2017, 15:27 przez thomassino.) (21-12-2017, 09:11)Mati napisał(a): a czy podczas puszczania gazu bądź lekkiego przyhamowania nie ściąga w drugą stronę? Cześć. Mam takie same objawy jak kolega w poście nr 1, jadąc na wprost ściąga w prawo, przy mocnym przyspieszaniu w lewo, a gdy odpuszczę gaz auto leci w prawo. Cóż to może oznaczać? Dodam, że problem pojawił się po wymianie wahaczy na nówki OEM/oryginał (kupione w Quippo) i łączników stabilizatora też nówki OEM/oryginał. Geometrię ustawiałem po całej operacji. Pacjent to SCII PhII. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-05-2021, 07:25 przez JablkowySernik.) |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
3 gości