Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Problem ze sprzęgłem?


StoQ
Zarejestrowani

op Dzień dobry wszystkim, będę wdzięczny za każdą pomoc.

pacjent to Renault Grand Scenic II PH I, ale z nowszym silnikiem 1,9dCi 130KM - manualna skrzynia biegów. Aktualny przebieg 310tyś km. W moich rękach od 260tyś km.

numer VIN: VF1JMG4D635273632

Teraz co mu dolega. Ostatnio ruszając i jeżdżąc miałem wrażenie, że ślizgają mi się opony. Ale potem będąc na esce przy 120km/h i mocnym dociśnięciu sprzęgła silnik mocno zwiększył obroty, a samochód w ogóle nie przyspieszył. Nie było przy tym żadnego smrodu i dało się dalej normalnie jeździć ale delikatniej operując gazem.

Wczoraj musiałem jeszcze podskoczyć w jedno miejsce i niestety po kilku km auto przestało jeździć. 
Tzn. mogę z i bez wciśniętego sprzęgła zmieniać biegi, ale nie mogę już ruszyć z miejsca :Biggrin Potem, żona mi powiedziała, że jej właśnie tak się "jakoś dziwnie" jeździło od 2 tygodni.

Czy to padło sprzęgło? Zawsze mi się wydawało, że jest mega smród przy tej okazji a tutaj nic. Czy to może być jakaś inna przyczyna.

Czy ktoś może mi rozszyfrować po numerze VIN jakiego sprzęgła potrzebuję kupić i co przy tej okazji jeszcze wymienić, wysprzęglik, jakieś uszczelniacze, tulejke wałka sprzęgłowego? Czy  w moim modelu występuje dwumasa?
Nie chcę po prostu za miesiąc znowu tego rozbierać bo gdzieś mi olej cieknie ;)

Pozdrawiam
Mateusz

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

1. Tak, jest dwumasowe koło zamachowe.
2. Do wymiany zazwyczaj jest docisk sprzęgła, tarcza sprzęgła, łożysko wyciskowe z centralnym wysprzęgnikiem.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
jasiuzkl
Zarejestrowani

Cos wiem o tym wlasnie wczpraj odebralem od doktora scenica po wymianie kapletnego sprzegla zaplacilem 1500 za calos bez dwumasy

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
(21-11-2018, 10:42)StoQ napisał(a): Czy to padło sprzęgło?
prawdopodobnie tracza
ale wymień tez docisk i wysprzeglik bo to jedna robaota

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Jedna uwaga: jeśli wymieniana ma być sama tarcza - znajdź mechanika, który wie, jak wyregulowac ... docisk. Konkretnie - położenie jego "żabek" (docisk samonastawny).
Przerabiałem temat - sam ze względów zdrowotnych (i lokalowych) nie mogłem tego zrobić własnoręcznie zimą, zleciłem - i po założeniu dwóch docisków używanych (i dalej jeździć si nie dało) straciłem cierpliwość i kazałem założyć docisk nowy. Ten już nie stwarzał problemów podczas montażu.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Wymień tarczę, docisk i wysprzęglik. Co do dwumasy to ciężko powiedzieć, wszystko zależy w jakim jest stanie. W Scenicach II problem z dwumasą praktycznie nie występował. Jak nie zajechałeś sprzęgła jeżdżąc z jakąś ciężką przyczepą albo pod górkę 40 km/h na 6 biegu to dwumasa da radę.
W używane dociski ani w naciąganie starego nie baw się bo 310 na docisk to wystarczy nie ma co z g... kręcić twarogu.
Sprzęgło LUK, wysprzęglik też LUK byle nie Valeo i nie ORI. bo ORI. to też Valeo a Valeo to g...

Odpowiedz
StoQ
Zarejestrowani

op
(21-11-2018, 20:32)haszczurur napisał(a): Wymień tarczę, docisk i wysprzęglik. Co do dwumasy to ciężko powiedzieć, wszystko zależy w jakim jest stanie. W Scenicach II problem z dwumasą praktycznie nie występował. Jak nie zajechałeś sprzęgła jeżdżąc z jakąś ciężką przyczepą albo pod górkę 40 km/h na 6 biegu to dwumasa da radę.
W używane dociski ani w naciąganie starego nie baw się bo 310 na docisk to wystarczy nie ma co z g... kręcić twarogu.
Sprzęgło LUK, wysprzęglik też LUK byle nie Valeo i nie ORI. bo ORI. to też Valeo a Valeo to g...

Dzięki za radę bo miałem właśnie klikać Valeo albo Originalny ;) Myślałem, że to będzie najlepszy wybór i to jeszcze niższa cena. Aż tak słabej jakości są Valeo. Zawsze myślałem że to na pierwszy montaż idzie.

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
Na pierwszy montaż w Renault idzie Sachs... wymieniałem 2 sprzęgła i zawsze był Sachs

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
paker228
Zarejestrowani

LUK też potrafi się trafić od razu wadliwy. Kilka sprzęgieł LUKa waśnie w ten sposób zostało odesłanych do hurtowni z tych aut którymi do tej pory u mnie w rodzinie jeździły i o których wiem. Dlatego nigdy tych droższych rzeczy nie zamawiam z neta z uwagi na problematyczne i czasochłonne reklamacje

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-11-2018, 10:12 przez paker228.)

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

U mnie fabryczne tarcza i docisk było właśnie LUK... wytrzymał by jeszcze 50kkm ale ze padł wysprzeglik to wymienione zostało całość.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości