Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Problem z rozrusznikiem


rafal18031988
Zarejestrowani

op Część, wiem że rozrusznik to oklepany temat ale przypadłość i okoliczności dość nietypowe. Zacznę od początku całej historii. Palił mi się co jakiś czas bezpiecznik z rozrusznika - oryginał więc umierał, nic specjalnego. Skończyło się na zdrutowaniu bezpiecznika i w końcu rozrusznik umarł. Oddałem na warsztat, wymienili na nowy (qap27249)- 2 dni spokój , nagle rano ogólnie po dłuższych postojach nie kreci rozrusznik. Objaw jest taki że naciskam start , jest zapłon, deska normalnie, kierownica się odblokowuje, słuchasz start pompy paliwa, i to by było na tyle. Po kilku- kilkunastu zgwalceniach przycisku start, zakreci, i pali jakby nigdy nic. Jak jest krótszy przestuj to kreci od razu lub po czasie- czyli mam luz, trzymam hamulec naciskam i puszczam start i czekam w tym stanie- czasem 20 sekund, czasem 4s czasem od kopa, a z rana- czyli po długim postoju czekam tak długo aż się sam wyłączy zapłon. Nieraz 3-5 razy minie tyle czasu że zapłon sam wyłącza.
Co zrobiłem? Zdoktoryzowalem się w temacie, nie wygląda to na czujnik położenia biegu N, klemy Aku i inne wysysane z palca wróżby odpadają, bezpiecznik każdy jeden w skrzynce pod maską przedzwoniony, nawet rozebrałem ta skrzynke- wygląda jak nówka, złącze Brown obejrzałem, piny się "świecą " gdy zaglądam latarka, na białym przewodzie zmierzyłem napięcie w stanie spoczynku około 4v podczas zapłonu, 12 v po naciśnięciu start i trzyma. Brak błędów na desce oraz w interfejsie elm327
 Są jakieś pomysły? 1.6 16v b+g.
PunkRock86 napisał 24-07-2021, 22:02:
Tytuł tematu - poprawiony

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-07-2021, 22:02 przez PunkRock86.)

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

A może problemem jest sam rozrusznik? Sprawdzałeś na krótko? Sprawdź czy pojawia się napięcie na sterowaniu rozrusznika.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
rafal18031988
Zarejestrowani

op Dziś wyprułen od góry podstawę akumulatora i nie widziałem tam za bardzo rozrusznika, ani kabli do niego., Nie mam też kanału, niby można coś przykokbinowac, ale ciężko będzie zrzucić dolna osłonę z autem zaparkowanym na krawężniku. Jak ktoś mnie nakieruje co dokładnie wypruć od góry -zrobie co trzeba.
Nie wiem czy dobrze rozumuje, ale wnioskuje, że +12v oraz masa są podłączone do rozrusznika na stałe, a sygnał zakręcenia idzie białym kablem, więc gdy zrobię zwore między + a miejscem gdzie przychodzi biały przewód powinien kręcić na ostro

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-07-2021, 13:06 przez rafal18031988.)

Odpowiedz
marecky
Zarejestrowani

Masz tu schemat sterowania rozrusznikiem i poglądowy rysunek gdzie się znajduje w silniku K4M
Może to w czymś pomoże...
163 Rozrusznik
103 Alternator
1033 Klema PLUS
1337 Moduł zabezpieczeń pod akumulatorem
Na początek sprawdź czy po naciśnięciu START pojawia się 12V na F3 w module 1337. Jeśli się pojawia to problem z rozrusznikiem lub połączeniem między F3 a rozrusznikiem.

Załączone pliki


.pdf   sc2_8302_163_2.pdf (Rozmiar: 134.93 KB / Pobrań: 36)
.pdf   sc2_8302_163_3.pdf (Rozmiar: 10.11 KB / Pobrań: 25)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi marecky za ten post post:
  • rafal18031988
rafal18031988
Zarejestrowani

op Modół 1337 zwany także UPC to nie pod Aku tylko po prawej stronie aku, a bezpiecznik f3 30a się przepalał jak był stary rozrusznik. Tam jest 12v cały czas, chociaż nie wiem czy jak mierzyłem miałem zapłon czy nie. Jak coś pomyliłem to poprawcie. Oglądałem na YT lokalizację rozrusznika, jest nad półośką..... Kiepski dostęp zwłaszcza od góry

Załączone pliki

Miniatury
   

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-07-2021, 22:06 przez rafal18031988.)

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Czarna wtyczka w module na zdjęciu (PPM1), pin nr 3 to zasilanie rozrusznika. Wypinasz wtyczkę i podajesz na nią + z aku. Rozrusznik powinien kręcić. Jeśli nie to trzeba szukać po drodze. Najczęściej przecierała się wiązka nad skrzynią mniej więcej pod termostatem.

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi krzysztofk za ten post post:
  • marecky, rafal18031988
marecky
Zarejestrowani

(24-07-2021, 21:41)rafal18031988 napisał(a): UPC to nie pod Aku tylko po prawej stronie aku
Oczywiście, że obok Aku ...

Na potwierdzenie tego co podał @ krzysztofk masz fragment z instrukcji serwisowej dotyczący diagnostyki niedziałającego rozrusznika...

Załączone pliki


.pdf   sc2_87g_alp2.pdf (Rozmiar: 22.49 KB / Pobrań: 22)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-07-2021, 12:01 przez marecky.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi marecky za ten post post:
  • rafal18031988
rafal18031988
Zarejestrowani

op Dziękuję wszystkim za odpowiedź, podałem 12v na przewód pomarańczowy, 3 pin, iskry poszły i cisza, za którymś razem zatrybil, tak jak z przycisku start. Okazuje się , że pomimo nowego rozrusznika -ten egzemplarz okazał się felerny. Podejrzewałem to , ale chciałem mieć 100% pewności aby nie wcisnęli mi kitu gdy oddam na gwarancję. Objawy nietypowe, moim zdaniem jak na rozrusznik, ale to tylko rzecz martwa. Temat do zamkniecia

Odpowiedz
rafal18031988
Zarejestrowani

op Oddałem auto na reklamacje , szukali całą dniówkę a nawet nieco dłużej, też nie chcieli wierzyć mi na słowo że to 1000% wadliwy rozrusznik. Ewidentnie szukali winy w aucie, koniec końców wymienili rozrusznik na nowy , na tą chwilę działa wszystko jak należy.

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi rafal18031988 za ten post post:
  • krzysztofk, PunkRock86




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości