Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Problem z automatycznym ręcznym hamulcem


Highwayman1990
Zarejestrowani

W takim razie, albo moduł, albo lewy tylny zacisk.

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

sprawdził bym jak chodzą zaciski.. samo regulator.. ręczny jest elektryczny a zachowuje się jakby się mu zakres kończyło silniczka....

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Wuja
Zarejestrowani

jest takie wrażenie jakby tłoczki już były zaciśnięte a moduł dalej zaciągał aż linki się wywijają

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-09-2015, 20:58 przez Wuja.)

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

może problem jest ogólnie nie z ręcznym tylko z tłoczkami?

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Wuja
Zarejestrowani

tłoczki robiła "firma" ,która się tym specjalizuje
niby mam gwarancje rozruchową
musiał bym do nich podjechać i zweryfikować poprawność działania

Odpowiedz
diablo79
Zarejestrowani

a może trzeba Clipem jeszcze raz zaprogramować - to jest moja dywagacja nic sprawdzonego
Wpadnij do mnie to zobaczymy

wygląda na to że grubość tarcz nie odpowiada zaciskom

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-09-2015, 21:09 przez diablo79.)

Espace 2.0 dCi 147 kw
Diagnostyka CLIP + programowanie kart 506-526-200
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

ale co by trzeba clipem zrobić?? skoro coś się rusza ale nie do końca..

raczej bym radził jechać na diagnostykę i sprawdzić tylne hamulce... po co?
po to aby się dowiedzieć czy to ręczny źle działa itd... a może również mamy problem ogólne z tylnymi hamulcami?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-09-2015, 21:15 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
diablo79
Zarejestrowani

konfiguracja zaciągnięcia siła zacisku

najlepiej w dwie osoby podnieść na podnośniku jedno koło i zahamować pedałem nożnym i zobaczyć czy koło się obraca albo jak Mati mówi jechać na diagnostykę hamólców

wykluczysz odpowiednie zaciągniecie się zacisku bez udziału ręcznego

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-09-2015, 21:18 przez diablo79.)

Espace 2.0 dCi 147 kw
Diagnostyka CLIP + programowanie kart 506-526-200
Odpowiedz
Wuja
Zarejestrowani

Na obecną chwile kłopoty z tym hamulcem mnie przerosły i postawiłem auto w serwisie , zobaczymy co panowie wyćwiczą możliwe że skorzystam z zaproszenia,a stan hamulca w chwili oddania na serwis był " hamulec już zaciąga ale tylko w trybie ręcznym ,po wykasowaniu błędu błąd powraca świeci się P i STOP i komunikat handbrems defekt"

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-09-2015, 20:39 przez Wuja.)

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Czujnik siły zaciągnięcia hamulca idzie sobie spać.
Prawdopodobnie taka była przyczyna wcześniejszych problemów.
Możliwe, że przeprowadzenie adaptacji modułu w trybie "nowy hamulec ręczny" (przynajmniej tak to się nazywa u mnie)
coś by dało, a komunikat o błędzie jest powodowany pracą czujnika poza zakresem.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości