SCENIC II PH I Pokrywa silnika
op
Witam, chciałbym prosić o pomoc w kwestii montażu pokrywy silnika. Mianowicie kupiłem auto bez takiej srebrnej plastikowej osłony z oznaczeniem pojemności silnika. W związku z tym, że chciałbym takie coś sobie zamontować chciałbym zapytać czy powinienem dokupić jeszcze jakieś spinki i śrubki do mocowania? Czy montaż jest tylko na zaczepy? Pozdrawiam
Ma ta w sobie taka pianke ktora i tak po uplywie kilku lat i temperatura silnika powoduje ze ta pianka sie kruszy i syfi wszystko ja ta pianke wywalilem i pokrywe zalozylem jak dla mnie jest to element dekoracyjny...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-11-2015, 08:43 przez maciej1486.)
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
Montaż pokrywy - na gumowe łączniki wsuniete w uchwyty w pokrywie, wciskane na kołki mocowane do silnika.
Pokrywa jest niezbędnym elementem izolacji termicznej samochodu, np. w niektórych modelach silników jej brak powoduje np. przeciążenie i uszkodzenie turbosprężarki. W każdym razie - uwzględniana jest obliczeniowo w trakcie projektowania. Podobnie jest z osłoną pod silnikiem (w niektórych modelach brak dolnej osłony powoduje przechłodzenie silnika i problemy w zimie). (Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-11-2015, 11:15 przez ko-ma.)
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Mojemu bez różnicy, czy osłona jest, czy jej nie ma (jeśli chodzi o natężenie dźwięku). Jak będę miał zaczepy to ją założę, bo ostatnio mi się zsunęła i spadła w wentylator, na szczęście zaczęła się tłuc, więc nie narobiła szkód (wentylator się jeszcze nie włączył).
Może być liczona na etapie projektowania, ale jaki ma wpływ na niedoładowany silnik? Myślę, że jeśli temperatura zmniejszy się o 2°C, to silnikowi nic się nie stanie. Bardziej pewnie będzie doskwierać brak dolnej osłony.
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział. (13-11-2015, 13:54)filozof napisał(a): Może być liczona na etapie projektowania, ale jaki ma wpływ na niedoładowany silnik?Wyobraź sobie, że istnieją konstrukcje, w których ta osłona ma m.inn. za zadanie izolować przewody turbina-intercooler oraz intercooler-przepustnica przed nagrzewaniem się od głowicy. A to juz powoduje zasadniczą różnicę w parametrach pracy. A w niedołaowanym benzyniaku? A choćby - zafałszuje pracę czujników temperatury powietrza zasysanego...
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4 (13-11-2015, 20:08)ko-ma napisał(a):Jak ma izolowac od ciepla glowicy przewody od IC ?(13-11-2015, 13:54)filozof napisał(a): Może być liczona na etapie projektowania, ale jaki ma wpływ na niedoładowany silnik?Wyobraź sobie, że istnieją konstrukcje, w których ta osłona ma m.inn. za zadanie izolować przewody turbina-intercooler oraz intercooler-przepustnica przed nagrzewaniem się od głowicy. A to juz powoduje zasadniczą różnicę w parametrach pracy.
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości