Sados
8
0
0
0
SC II ph I
2005
1.5 dCi 105KM, 2003-2009
Lubaczów
Sados
Zarejestrowani
— 03-09-2015, 07:32
op
Witam
Prawie rok jestem właścicielem Renault Grand Scenic 1.5dCi z końca 2005 roku. Do tego momentu nie było z nim większych problemów. Od jakiegoś miesiąca zauważyłem podczas jazdy, przy różnej prędkości, na różnych biegach (głównie na 2 i 3 biegu), że w pewnym momencie wciśnięty pedał gazu przestaje reagować i samochód zamiast jechać nagle praktycznie jakby nawet zaczynał lekko hamować. Gdy czuję, że pedał gazu przestał działać puszczam go i ponownie wciskam i wszystko wraca do normy. Samochód przy tym nie gaśnie, obroty także zachowują się prawidłowo. Dodam, że podczas rozpędzania auta na 2 i 3 biegu czułem lekkie szarpanie. Na wyświetlaczu nie pojawiają się, żadne błędy. Byłem u mechanika i na komputerze nic nie wyszło. Miałem do wymiany olej, więc postanowiliśmy zacząć od wymiany oleju i filtrów: oleju, powietrza, paliwa (mechanik stwierdził, że może coś jest zapchane i trzeba zacząć od "najtańszych rzeczy"). Po tej wymianie przez kilka dni był spokój, ale ponownie pojawiła się ta usterka. Szarpanie praktycznie ustało, czasem coś lekko poczuję, ale nie tak jak przed wymianą filtrów (możliwe, że szarpanie to była wina filtru paliwa).
Jest to dosyć niebezpieczna usterka, bo jeśli na przykład podczas wyprzedzania nagle stracę moc to może być nieszczęście. Dzisiaj wracając z Zamościa do domu (około 85 kilometrów) usterka wystąpiła mi 3 razy. Masakra jakaś.
Miał ktoś podobną usterkę?? Jak tak to może coś mi podpowie od czego zacząć szukanie.
Rozmawiałem z moim mechanikiem, że po wymianie filtrów nadal występuje usterka, a on na to, że to może być zawór EGR, kabelki mogą być gdzieś naderwane, może być coś z kabelkami od turbiny (naderwane).
Wczoraj odebrałem z warsztatu samochód gdzie wymieniono mi pedał gazu wraz z potencjometrem. Był on wcześniej rozbierany ponieważ pokrywa potencjometru była zaklejona silikonem, a na ścieżkach były widoczne "ryski", które według mechanika mogły powodować w pewnym momencie brak reakcji pedału gazu. Wczoraj wracając do domu ani razu usterka nie wystąpiła. Dzisiaj rano zawoziłem córkę do szkoły i wydawało mi się, że znowu pedał gazu przestał reagować. Muszę jeszcze troszkę pojeździć i upewnić się do końca że nadal mam problem. Poza tym mechanik stwierdził, że w moim aucie wszystko inne jest sprawne.
Dziękuję z góry za wszystkie podpowiedzi.
•
ko-ma
9,715
28
1699
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
Online
— 03-09-2015, 07:52
Miałem podobne objawy - w poprzednim samochodzie.
Winnym był czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (czyli popularnie MAP-sensor).
Podepnij się po komputer ( CLIP lub MPM-COM+MaxiEcu) i odczytaj parametry pracy tego czujnika w funkcji zmiany prędkości obrotowej i obciążenia (przy wciskaniu i puszczaniu pedału przyspieszania), najlepiej tworząc wykres w czasie jazdy.
Sygnał czujnika będzie albo o stałej wartości, albo nie bedzie zmieniał się płynnie.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4 120 KM
•
Sados
8
0
0
0
SC II ph I
2005
1.5 dCi 105KM, 2003-2009
Lubaczów
Sados
Zarejestrowani
— 04-09-2015, 09:03
op
Moje obawy się potwierdziły. Dzisiaj znowu pedał gazu przestał mi reagować w pewnym momencie.
ko-ma jak znajdę chwilkę to podjadę i podepnę pod komputer i spróbuję pomierzyć jak napisałeś. Jakie u Ciebie były objawy?? Czytałem, że to może być jeszcze wina czujnika świateł stop, ale tak jak pisałem po podpięciu pod komputer żadne błędy nie występują. Ciężka sprawa z tą usterką...
Wie ktoś jak dostać się do tego czujnika świateł stop?? Chciałbym go wypiąć, przeczyścić styki bo może to coś pomoże.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-09-2015, 09:03 przez Sados.)
•
maciej1486
21,040
22
2413
256
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Nakło / Bydgoszcz
Jest pod pedalem hamulca jesli sie nie myle ze o tym samym mowimy u mnie w czarnuchu podczas jazdy pokazywal sie blad hamulca wystarczylo pedal lekko noga do gory podniesc okazalo sie ze ten czujnik sie zacina wystarczylo oczyscic
Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
•
ko-ma
9,715
28
1699
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
Online
— 04-09-2015, 09:18
(04-09-2015, 09:03)Sados napisał(a): jakie u Ciebie były objawy?
Pierwszy objaw - to szarpanie na zimnym silniku, łagodniejące po nagrzaniu.
Później pogorszenie: przy stałym wciśnięciu pedału jeszcze jakoś się jechało. Każde przyspieszanie czy hamowanie silnikiem to była seria szarpnięć i przyduszeń. Zjawisko stopniowo nasilało się, aż w końcu jechać się nie dało.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4 120 KM
•
Sados
8
0
0
0
SC II ph I
2005
1.5 dCi 105KM, 2003-2009
Lubaczów
Sados
Zarejestrowani
— 04-09-2015, 11:14
op
(04-09-2015, 09:18)ko-ma napisał(a): Pierwszy objaw - to szarpanie na zimnym silniku, łagodniejące po nagrzaniu.
U mnie też szarpało na 2 i 3 biegu, ale po wymianie filtrów tak jakby prawie ustało. Nadal czuję, że szarpie leciutko ale jest to prawie niewyczuwalne. W środę jadę do innego elektromechanika (rzekomo lepszego od poprzedniego) i zobaczymy co on wymyśli. Tymczasem przez weekend postaram dostać się do czujnika, zdemontować go i przeczyścić styki.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-09-2015, 11:17 przez Sados.)
•
ko-ma
9,715
28
1699
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
Online
— 04-09-2015, 11:21
Jeśli będzie demontowany czujnik, to uwaga:
- czyszczenie styków z reguły nic nie daje
- pomocne jest wymycie wnętrza obudowy czujnika ( zmywaczem do elektroniki, przez otwór w obudowie)
- uwaga przy montażu : tam jest o-ring, złącze MUSI być absolutnie szczelne, nieszczelność też sprawia problemy z czujnikiem.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4 120 KM
•
Sados
8
0
0
0
SC II ph I
2005
1.5 dCi 105KM, 2003-2009
Lubaczów
Sados
Zarejestrowani
— 04-09-2015, 11:43
op
dzięki ko-ma za wskazówki. będę się do nich stosował.
•
pawelli
870
6
99
142
INNY
2004
INNY
OFFLINE
pawelli
Zarejestrowani
— 04-09-2015, 11:44
Miałem podobne objawy podczas wyjazdu wakacyjnego na poczatku lipca.
Ale po powrocie nie wystąpiło ani razu - wiec skojarzyłem to z ostatnim tankowaniem przed wyjazdem.
Dlaczego - bo po zatankowaniu - kilka godzin później - wystąpiło po raz pierwszy. Ale przy 3 zbiorniku już nie wystąpiło.
Ale też czytałem gdzieś że może byc to problem z czujnikiem hamulca
•
ko-ma
9,715
28
1699
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
Online
— 04-09-2015, 12:10
Problem z czujnikiem hamulca wywołuje, owszem takie objawy - ale nie wiem, czy w Renault.
Spotkałem się tydzień temu z takim przypadkiem (udało się na szczęście zdiagnozować od razu) ale w Skodzie Fabii 1,4 mpi ( czyli VAG) - tam taka usterka występuje bardzo często (wadliwe wyłączniki świateł stopu).
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4 120 KM
•
|