Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Po pewnym czasie moc nawiewu spada


maxio69
Zarejestrowani

op Cześć. Mam scenic 2 1.6 zrobiłem klimę uszczelkę mi gość wymienił nabił i wszytko niby było jest ok ale.
No właśnie. Mam klimatronik ustawiony na 19 stopni na początku leci ładnie czuć że coś leci na 3 a nawet na 2 biegu.
Po przejechaniu kilku km moc z nawiewu jak by spadła 
Na drugim biegu prawie nic nie czuć że coś leci.
Na 3 coś tam czuć ale nie to co na początku dopiero na 4 już lepiej.
Po odstawieniu auta na kilka minut wszystko wraca do normy ale po kilku km znów to samo.
Nie wiem czy coś marznie czy o co chodzi...

Odpowiedz
Gieno555
Zarejestrowani

Online
Może kiedy schłodzi do zadanej temperatury to klimatronik się wycisza

Odpowiedz
maxio69
Zarejestrowani

op
(28-04-2022, 14:33)Gieno555 napisał(a): Może kiedy schłodzi do zadanej temperatury to klimatronik się wycisza

Ale po jakimś czasie wyłączam automatycznie i sprawdzam ręcznie ustawiając 3 bieg np

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Może zamarza parownik i blokuje przepływ powietrza. Po odtajeniu parownika nawiew wraca do normy.

Odpowiedz
maxio69
Zarejestrowani

op
(28-04-2022, 14:37)andrzejwa napisał(a): Może zamarza parownik i blokuje przepływ powietrza. Po odtajeniu parownika nawiew wraca do normy.

Idzie to jakoś sprawdzić. Parownik to ta chłodnica?

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Parownik jest wewnątrz kabiny, ta część co schładza przepływające powietrze. Gdy lamelki parownika pokryje szron to zablokuje przepływ powietrza z wiatraka. Bo rozumiem, że prędkość obrotowa wiatraka np. na 3 biegu nie zmienia się, maleje natomiast odczuwalny przepływ powietrza. W SC II nie ma sondy kontrolującej temperaturę parownika i przy niewłaściwym działaniu zaworu rozprężnego lub niewłaściwej ilości czynnika może dochodzić do takich sytuacji.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-04-2022, 15:11 przez andrzejwa.)

Odpowiedz
maxio69
Zarejestrowani

op
(28-04-2022, 15:10)andrzejwa napisał(a): Parownik jest wewnątrz kabiny, ta część co schładza przepływające powietrze. Gdy lamelki parownika pokryje szron to zablokuje przepływ powietrza z wiatraka. Bo rozumiem, że prędkość obrotowa wiatraka np. na 3 biegu nie zmienia się, maleje natomiast odczuwalny przepływ powietrza. W SC II nie ma sondy kontrolującej temperaturę parownika i przy niewłaściwym działaniu zaworu rozprężnego lub niewłaściwej ilości czynnika może dochodzić do takich sytuacji.

Tak jak opisujesz dokladnie prędkość się nie zmienia ale odczuwalna moc spada

Odpowiedz
TomaszB
Moderatorzy

Wyłącz klimę ale zostaw dmuchawę i obserwuj co się dzieje, jeśli stopniowo zaczyna coraz więcej wiać do środka to zamarznięty parownik odpuszcza.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi TomaszB za ten post post:
  • andrzejwa
luck08
Zarejestrowani

Cześć, to raczej wynik złego działania zaworu rozprężnego, mam to samo u siebie..

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

[Obrazek: 51172.png]
Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

(28-04-2022, 20:41)luck08 napisał(a): Cześć, to raczej wynik złego działania zaworu rozprężnego, mam to samo u siebie..

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
Lub zbyt dużej ilości czynnika, co jest możliwe, jeżeli waga w maszynie jest rozkalibrowana.

Wysłane z Redmi Note 10 Pro

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości