Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

[ SCENIC II PH I ] Nie odpala po postoju... 1.9 DCi


obrotny
Zarejestrowani

op Szczerze, do wczoraj też tak twierdziłem.... Jednak sprawa ma się zupełnie inaczej...

Jakość paliwa to jedno a zawartość tego co wlewacie to sprawa mocno kontrowersyjna...

To co wypompowałem ze zbiornika to 8 baniek 5l, praktycznie czystego Diesla, reszta zawierała granulki brudu, a ostatnia bańka w połowie była wypełniona parafiną...

Wujaszek mnie nie posłuchał i tuż po zakupie zamiast zatankować za 30 zł na stacji "z *****" to on musiał jeszcze 40km przejechać na mocnej rezerwie na Orlena bo tam zbiera punkty i ma zbiorczą fakturę...

Zemsta była słodka... Gdy zatankował do pełna na ORLENIE...Poderwało cały syf... Gdy zgasił auto to po 3 minutach już ponownie nie odpalił...

Stacja, stacji nie równa... Najlepiej tankować tam gdzie ludzie tankują najczęściej a nie gdzie jest najtaniej...

I jeszcze jedno - Wkładajcie oryginalne RENAULT filtry paliwa ponieważ zamienniki się nie nadają i zatykają rozpylacze we wtryskiwaczach..... ( Klej w filtrze się rozpuszcza)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-03-2016, 00:19 przez obrotny.)

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(05-03-2016, 00:17)obrotny napisał(a): Gdy zatankował do pełna na ORLENIE...Poderwało cały syf... Gdy zgasił auto to po 3 minutach już ponownie nie odpalił...
nie do końca jest jak mówisz... 3minuty? przecież to cały obieg zanim doszło do wtrysków itd to nie możliwe, przecież w filtrze również masz ropę.
To wynik nie jednorazowej stacji a dłuższego czasu tak tankowane było. I Auto jeździło zbyt często na tym syfie, zbyt często na rezerwie.

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Mati za ten post post:
  • obrotny
tomspeed
Zarejestrowani

he, i zbyt czesto filtr byl zapewne zmieniany ;)
w moim scenicu od 8 lat jezdzone jest do plena i do rezerwy, czasami glebokiej rezerwy,
autko ma ponad 350 kkm i wtryski smigaja az milo.
jedynie stacje benzynowe, gdzie nie ma ruchu sa omijane,

dodatkowo:
                   HYUNDAI  SANTA FE  2.2 CRDI `07 4x4 AT
Odpowiedz
obrotny
Zarejestrowani

op Witajcie ponownie.....

Auto pali i jeździ...  Zero błędów... Lekko zamula na pierwszym biegu...

- Nie demontowałem  baku.. Wypompowałem całe paliwo, następnie....Zalałem 0.5l benzyny ekstrakcyjnej po czym wszystko wypompowałem a następnie czystymi szmatami zebrałem resztę i doprowadziłem bak do ładu...
- Przewody przeczyściłem świeżym paliwem.
- Wymieniłem filtr paliwa na ORYGINALNY, założony był jakiś zamiennik który się rozkleił i nie miał jednej metalowej podstawki z uszczelką... Syf straszny (Zdjęcia poniżej)
- Wymieniłem na nowe podkładani pod wtryskiwacze
- Nowy filtr powietrza ( Foto starego poniżej)
- Dolałem borygo około 2l. bo było za mało...
- Korpusy wtryskiwaczy posmarowałem wazeliną techniczną aby w przyszłości wtryski wyszły bez problemu....

Bawiłem sie z tym autem niespełna miesiąc i dzięki temu zdobyłem ogromną wiedzę.

Mogę wam przedstawić pewne FAKTY i MITY.

Fakty
- Zakładaj tylko oryginalny filtr paliwa (PURFLUX)
- Gdy auto pali na plaka to znaczy że elektryka jest sprawna i przyczyny należy szukać w układzie paliwowym...
- Jeżeli 1 lub 2 wtryski są zapchane auto nie odpali wcale...
Mity
- Po wymianie wtryskiwaczy trzeba je zaprogramować aby auto odpaliło....
- Jeżeli rozbierzesz wtryskiwacze na czynniki pierwsze to nadają się one na śmietnik... ( Gówno prawda Thumbup )
- Gdy czujnik wałka rozrządu lub czujnik wału jest uszkodzony auto nie pali......
- Trzeba tankować tyko na markowych stacjach i to te najdroższe paliwo aby utrzymać układ paliwowy w dobrej kondycji....

I wiele innych o których teraz nie pamietam...

Możecie mi jedynie podpowiedzieć o tym zmuleniu na pierwszym biegu podczas przyśpieszania... EGR czy PRZEPŁYWOMIERZ ? Biggrin

Dzięki i pozdrawiam...


[Obrazek: 12823033_1080531431988989_1247530541_o.jpg]
[Obrazek: 11330054_1080531405322325_48182607_o.jpg]
[Obrazek: 12810002_1080531385322327_1930189717_o.jpg]
[Obrazek: 12822926_1080531348655664_1863778234_o.jpg]
[Obrazek: 12810049_1080531321989000_149390321_o.jpg]
[Obrazek: 12790129_1080530191989113_102201171_o.jpg]

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(06-03-2016, 23:56)obrotny napisał(a): Dolałem borygo około 2l. bo było za mało...
sporo brakowało Biggrin
(06-03-2016, 23:56)obrotny napisał(a): Nowy filtr powietrza ( Foto starego poniżej)
katastrofa... nigdy nie wymieniałeś?

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
obrotny
Zarejestrowani

op
(07-03-2016, 00:00)Mati napisał(a):
(06-03-2016, 23:56)obrotny napisał(a): Nowy filtr powietrza ( Foto starego poniżej)
katastrofa... nigdy nie wymieniałeś?


Poprzedni właściciel chyba o tym zapomniał....  heh

Podpowie kolega temat ze zmulaniem na 1 biegu ?

Odpowiedz
pawelli
Zarejestrowani

(07-03-2016, 00:00)Mati napisał(a): Gdy czujnik wałka rozrządu lub czujnik wału jest uszkodzony auto nie pali......

Nie odpali - przerabiałem czujnik wału - i nie odpalił

(07-03-2016, 13:31)obrotny napisał(a): Poprzedni właściciel chyba o tym zapomniał.... heh

I to chyba na długo zapomniał o wymianie filtra paliwa .....
Powinno się wymieniać do max. 2 wymiany oleju - czyli max. co 20 tys

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-03-2016, 15:28 przez pawelli.)

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Paweł, sprawdź swój post, naucz się cytować.

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości