Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Nie działa dmuchawa nawiewu kabiny.


heniupl
Zarejestrowani

No to mnie pocieszyles. No ale czy to mozliwe aby niesprawny wentylator powodowal uwalanie opornicy? Mialem dzwiek identyczny jak wczesniej, czyli takie głośne BZZZZ zaraz wyłączyłem, po włączeniu juz całkowita cisza.

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

W 90%procentach upalanie wtyczek rezystor ów to wina samego właściciela. Tzn zbyt rzadko wymieniany filtr kabinowy.
A wracając do twojego. Zamiennika to myślę że to jego widzą. Albo upalny pin w kostce raz łączy raz nie...

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
heniupl
Zarejestrowani

20 minut temu sprawdzalem filtr, zawalony strasznie!!! nie spodziewalem sie tam az takiego brudu poniewaz byl wymieniany jakos w lutym...

Wtyczki i piny wygladaja bardzo ladnie, zero nadpalen czy jakiegos osadu na stykach.

Zamowilem kolejny opornik, kupie jutro nowy filtr i robie ostatnie podejscie. Jak znowu siadzie to wyciagam wentylator.

Reasumujac, zapchany filtr powoduje braku chlodzenia radiatora co pozniej skutkuje upalaniem tranzystora ktory jest do niego przymocowany (+ pod wplywem wysokiej temp wewnatrz upalaja sie styki jako najslabsze ogniwo w tym calym balaganie)?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-11-2018, 19:07 przez heniupl.)

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

(04-11-2018, 19:07)heniupl napisał(a): 20 minut temu sprawdzalem filtr, zawalony strasznie!!!

Reasumujac, zapchany filtr powoduje braku chlodzenia radiatora co pozniej skutkuje upalaniem tranzystora ktory jest do niego przymocowany (+ pod wplywem wysokiej temp wewnatrz upalaja sie styki jako najslabsze ogniwo w tym calym balaganie)?

Dokładnie.... U mnie było to samo... Niby filt wymieniany często, ale najwidoczniej za mało.
A wtyczkę i rezystor lepiej kup oryginał albo przynajmniej Valeo. Inne zamienniki to na krótko.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
heniupl
Zarejestrowani

Ten ktory mi padl pierwszy to byl wlasnie valeo, ale widac ze juz juz ktos tam grzebal bo kupiony ze szrotu z napisem megane 2 i polowy srub nie mialem przy demontazu potrzebnych plastikow aby sie do niego dostac. Dzisiaj zamowilem tranzytory aby naprawic ten valeo i jednoczesnie kolejnego chinczyka za 40zl. Co pierwsze przyjdzie to zamontuje i zobacze. Na dobra sprawe nie mam pewnosci czy w tym valeo siadl tranzystor, ale to pare groszy kosztuje wiec nie szkodzi spróbować naprawic (stary juz wylutowalem).

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi heniupl za ten post post:
  • Highwayman1990
heniupl
Zarejestrowani

No i niestety po kolejnej wymianie opornicy dmuchawa nie dziala. Po podlaczeniu jej na krótko rowniez cisza... Czyli czeka mnie najgorsze : /

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-11-2018, 00:09 przez heniupl.)

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(07-11-2018, 00:09)heniupl napisał(a): No i niestety po kolejnej wymianie opornicy dmuchawa nie dziala. Po podlaczeniu jej na krótko rowniez cisza... Czyli czeka mnie najgorsze : /
Zrób dużo zdjęć rozbierania tego wszystkiego

Wysłane z kolorowego kalkulatora...

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
heniupl
Zarejestrowani

Jak ktos sciagal deske to niech napisze jak wyciaga sie wtyczki od airbaga od strony pasazera bo widze ze maja jakas nietypowa obudowe? I drugie pytanko o wtyczki opornicy. W tej mniejszej jest zasilanie po stacyjce a z tej wiekszej idzie zasilanie do wentylatora + sygnal z panelu klimatyzacji?

Odpowiedz
heniupl
Zarejestrowani

Juz po wymianie wentylatora. Zajelo mi to 4 godziny a to przez to ze paprok ktory montowal LPG przycisk zamontowal w tej dolnej czesci deski co jest pod kierownica i przycisk bez wtyczki na krotkich kablach wpietych do instalacji wiec musialem sie nagimnastykowac aby odciagac jednoczesnie deske i ta dolna czesc. Drugi paprok zamontowal wyswietlacz od czujnika parkowania na dolnej obudowie liczniki i oczywiscie tez bez wtyczki wiec wyciagajac deske musialem powoli chowac do dziury w desce obudowe licznika... W ten sposob mialem niezle duzo pierd... bo nie chcialem sciagac kierownicy ale jakos sie udalo. Zanim rozpracowalem jak sie odpina wtyczki od airbaga  to tez minelo dobre 40 minut Biggrin. Odsunalem deske na tyle abym mial jakis tam dostep do wentylatora, bardziej nie moglem przez wspomniane podlaczenie przycisku LPG.

W zalaczniku fotka :/

Załączone pliki

Miniatury
   

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-11-2018, 13:00 przez heniupl.)

Odpowiedz
Highwayman1990
Zarejestrowani

(10-11-2018, 12:59)heniupl napisał(a): Juz po wymianie wentylatora. Zajelo mi to 4 godziny a to przez to ze paprok ktory montowal LPG przycisk zamontowal w tej dolnej czesci deski co jest pod kierownica i przycisk bez wtyczki na krotkich kablach wpietych do instalacji wiec musialem sie nagimnastykowac aby odciagac jednoczesnie deske i ta dolna czesc. Drugi paprok zamontowal wyswietlacz od czujnika parkowania na dolnej obudowie liczniki i oczywiscie tez bez wtyczki wiec wyciagajac deske musialem powoli chowac do dziury w desce obudowe licznika... W ten sposob mialem niezle duzo pierd... bo nie chcialem sciagac kierownicy ale jakos sie udalo. Zanim rozpracowalem jak sie odpina wtyczki od airbaga  to tez minelo dobre 40 minut Biggrin. Odsunalem deske na tyle abym mial jakis tam dostep do wentylatora, bardziej nie moglem przez wspomniane podlaczenie przycisku LPG.

W zalaczniku fotka :/

No nieźle, rozumiem, że teraz działa? Thumbup

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

5 gości