mlek0
10
0
0
0
SC II ph I
2004
Energy dCi 130KM, od 2013
Banino
mlek0
Zarejestrowani
— 05-04-2016, 20:06
To dołanczam się do tematu.
Padł mi nawiew działa tylko na 4 biegu (klima manual, scenic II 2004 1.9 dci )jak wł na 1, 2 lub 3 słychać jakby jakiś przekaźnik się załanczał ale nie dmucha na 4 elegancko, i mam pytanie czy to będzie rezystor ? jeśli tak to czy muszę naprawdę wyciągnąć pół deski czy jest na to jakiś szybki patent?
Pytanko też mam ile za taką akcje może wziąść mechanik/elektryk bo powiem szczerze jak mam spędzić pół dnia i przy oszczędzić 50 zł to gra nie warta świeczki
•
Mati
26,576
101
4841
4,483
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 05-04-2016, 20:08
(05-04-2016, 20:06)mlek0 napisał(a): i mam pytanie czy to będzie rezystor ? jeśli tak to czy muszę naprawdę wyciągnąć pół deski czy jest na to jakiś szybki patent? czy kolega przeglądnął ten wątek? czy czeka na gotową X razy pisaną odpowiedź?
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
mlek0
10
0
0
0
SC II ph I
2004
Energy dCi 130KM, od 2013
Banino
mlek0
Zarejestrowani
— 05-04-2016, 20:22
siedzę od 4h w necie nad nawiewem przeczytałem z 3 fora na ten temat z dobrych 30 stron poświęconych nawiewowi. ale każdy pisze że nie działa i kropka wymiana rezystora, nadpalone kostki lub napięcia na dmuchawie, u mnie występuje coś dziwnego jak wł szczególnie na 2 i 3 słychać jak chce się wł jakiś przekaźnik się wł ale nie ma powietrza... ostatnio grzebałem przy radio w sensie wyciągałem je i dotykałem kable co idą do tej gałki ze zmianą nawiewu na panelu i zaczeło trybić na 2 i 3 słabo ale działo stąd moje pytanie czy to na pewno rezystor bo jak stracę cała sobotę na tym i okaże się że to nie to to mogę się trochę wkurzyć....
•
Fyox
4,021
4
1022
2,992
SC II ph I
2005
2.0 i 16V T 163KM, 2003-2009
Ostróda
Fyox
Zarejestrowani
— 05-04-2016, 20:34
Przepraszam a co my mamy magiczną kule i z fusów wywróżymy czy to rezystor czy może bezpiecznik? Dopóki nie zaczniesz działać to samo się raczej nie naprawi. Zacznij od najprostszych. Bezpieczniki. A jak nie wypali to rozebranie deski nie jest trudna sprawa. Milion poradników i filmów.
•
Mati
26,576
101
4841
4,483
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 05-04-2016, 20:40
(05-04-2016, 20:22)mlek0 napisał(a): ostatnio grzebałem przy radio w sensie wyciągałem je i dotykałem kable co idą do tej gałki ze zmianą nawiewu na panelu i zaczeło trybić na 2 i 3 słabo ale działo więc zrób tak samo i szukaj co gdzie się dzieje, może winne jest akurat samo pokrętło od nawiewów ewidentnie coś z elektryką skoro niby zadziałało.
(05-04-2016, 20:22)mlek0 napisał(a): jak stracę cała sobotę na tym i okaże się że to nie to to mogę się trochę wkurzyć.... możesz być dumny że sam próbowałeś, jeśli nie chcesz w ogóle się wkurzać odstaw do elektryka zapłacisz zaledwie kilka stówek ale chociaż bez nerwów
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Mati za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Mati for this post
• Fyox
soltyk2006
4
0
0
1
SC II ph II
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Płock
U mnie temat załatwiony. Okazało się że wentylator zalał się, gdy były pozapychane odpływy w podszybiu. Przez to szczotki się przywiesiły. Wystarczyło je przeczyścić i do tyj pory śmiga. Rezystor wstawiłem nowy bo stary umarł.
•
8tomasz
4
0
0
0
SC II ph II
2009
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Żory
8tomasz
Zarejestrowani
— 24-04-2016, 11:36
Wentylator nadmuchu powietrza pracuje na maksymalnych obrotach bez względu na ustawienia.
Z tego co udało mi się poczytać w internecie podejrzewam uszkodzony rezystor nawiewu dmuchawy.
Jak sprawdzić czy jest dobry i co dodatkowo sprawdzić?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-04-2016, 17:10 przez pio555.)
•
tadeuszek
175
0
4
1
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
wołów
Już wiesz że jest nie dobry , bo mnie reaguje na ustawienia, ja miałem taki przypadek , że podczas pracy nadmuchu wentylator się raz wyłączał raz włączał wymontowałem rezystor okazało się że są zimne luty od nowa zalutowałem no i jakiś rok po pracował aż musiałem wymienić na nowy, niema co grzebać tylko wymieniać, jak pogrzebiesz na forum to dużo znajdziesz na ten temat a jest tego.
•
pawlosio
1,306
6
388
73
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
łódź
pawlosio
Zarejestrowani
— 24-04-2016, 17:07
w tym przypadku raczej na 100% rezystor nawiewu....10 minut rozebranie i wyjecie schowka..wymiana rezystora i poskladanie..dla laika...1 h roboty na spokojnie
•
mlek0
10
0
0
0
SC II ph I
2004
Energy dCi 130KM, od 2013
Banino
mlek0
Zarejestrowani
— 01-05-2016, 08:53
Panowie proszę o pomoc
Przechodząc do tematu po rozkręceniu schowka (zajmuje max 10 minut) nastałem bardzo ciekawe rozwiązanie (brak wtyczki) kable na wsuwki. Kable popalone...
Wstawiłem nowy rezystor podłączyłem kable tak jak wcześniej były (oczywiście poprawiłem wtyki ) i mam problem bo nie działa...
Jak wł nawiew to 1 działa chyba , 2 w miarę, 3 nie działa i 4 działa. i teraz pytanie bo było tylko 5 kabli a wtyków jest 7 jeden kabel był ucięty i zabezpieczony taśma izolacyjną i go nie podłączałem.
Kable podłonczyłem tak od A4 DO A1 i jeden kabel na B1. Czy b2 ma być nie podłonczony i po co jest A5 ?
A tak wyglądał mój stary rezystor. Kable popalone...
•
|