SCENIC II PH I Nie działa dmuchawa nawiewu kabiny.
Właśnie dziś chyba dołączyłem do grona "szczęśliwców" nie działającej dmuchawy.
Dziś popołudniu nie działała w ogóle. Później z przerwami nawiew na szybę i tak w kółko - raz działa raz nie. Natomiast jechałem 40 minut temu i działało wszystko bez zarzutu
Tu masz schemacik:
1023 - to regulator prędkości obrotowej silnika, 1156 - silnik wentylatora 260 - masz bezpiecznik w skrzynce bezpieczników nad lewą nogą kierowcy w kabinie, R99 - to kostka laczeniowa przy rezystorach, moze cos z nia sie stalo, dalej nie ma żadnego złącza po drodze do bezpieczników. W załączeniu lista bezpieczników. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-03-2016, 19:18 przez michumal.)
Scenic II Ph I 2006 2.0 16V automat
Witam.
Mam takie pytanie. Zaczęło się jak u innych. Żona dzwoni do mnie i mówi, że już nie działa jej dmuchawa a wcześniej bardzo słabo dmuchała :/ Ehh. Rozbebeszyłem przed chwilą scenika, dobrałem się do tej puszeczki. Sama puszka wygląda jak nówka sztuka, ale w środku mam wlutowany tranzystor IRF3205. Rozumiem, że to nie jest oryginał i ktoś tam już coś majstrował ;) Czy może jakieś podróbki chińskie właśnie mają taki tranzystor. Mam nadzieje, że to właśnie to. Idzie jakoś sprawdzić ten tranzystor ale czy to coś innego nie poszło? // wczoraj przyjechał tranzystor HUF75344G3. Strasznie to to duże i nie chciało się zmieścić do pudełka po przylutowaniu. Przylutowałem go maksymalnie do dołu. No ale mniejsza z tym. Poleciałem do auta włożyłem i niestety klapa. Nawiew dalej nie działa. Bezpieczniki całe. Co mogło się jeszcze stać? Jak sprawdzić dmuchawę czy działa? Gdzieś widziałem kiedyś, żeby coś zwierać tylko dokładnie nie było podane co. Pomocy koledzy ;) Czy clip coś mi więcej powie może? Aha mam wersję z wyświetlaczem czyli klimatronika ;) (Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-03-2016, 20:38 przez StoQ.)
Schemat powyżej polecam...
Poza tym nie baw się w naprawianie tylko kup zamiennik lub oryginał i będziesz miał spokój na kilka lat. http://allegro.pl/listing/listing.php?or...cenic%20II Jednak zanim to zrobisz sprawdź kostkę łączeniową R99 jest kawałek za rezystorem w stronę kierownicy, chyba biała, potrafi się też topić. Poza tym wypadało by sprawdzić czy dmuchawa nie pracuje zbyt ciężko, co może przekładać się na zwiększony pobór prądu i problemy z rezystorem, topiącymi się kostkami itp.
Scenic II Ph I 2006 2.0 16V automat
(10-03-2016, 23:25)StoQ napisał(a): Od dłuższego czasu już mi słabo wiało, ale wiało a teraz przestało zupełnie :/jak działała dmuchawa to chyba nie było to co wymieniłeś, słabo wiało hmm może źle założony filtr przeciwpyłkowy? dziwne że wcześniej słabo dmuchało, coś jest przytkane chyba
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Sam już nie wiem. Zmieniam temperaturę to słychać, że się coś tam przestawia. Tylko nie dmucha. Próbowałem nawet bez filtra ale nic a nic. Jutro spróbuję na krótka podłączyć dmuchawę zobaczę czy w ogóle działa. I sprawdzę czy dochodzi prąd do opornicy napięcie.
Jeśli chodzi o grzanie to ostatnimi czasy jeździłem na 27C żeby było ciepło w środku bo jak tylko dało się troszkę mniej to leciało zimne :/ Nie wiem co go strzeliło. No ale teraz już w ogóle nie grzeje ;)
StoQ, przyczyn słabego grzania/dmuchania nawiewu może być kilka, najbardziej prawdopodobne są:
1. problem z klapką obiegu zamkniętego, gdy jest zamknięta, powietrze pobierane jest z wnętrza auta i dmucha trochę słabiej, ale nie na tyle, by było to zdecydowanie zauważalne, do tego parują szyby i robi się duszno w aucie - sprawdzić działanie klapki, do tego trzeba rozebrać podszybie i patrzeć w otwór za silnikiem wycieraczek, klapka powinna zamykać i otwierać ten otwór, tu masz silnik od klapki, to z białą naklejką prostokątną do którego dochodzi przewód, 2. problemy z wentylatorem, silnik już na wykończeniu, jednak byłoby to słychać, głośna praca, obcieranie itp. - podłączyć silnik na krótko podaj zasilanie + i - z kostki od rezystora 1023 na schemacie z pinów 1 i 2 trzeba podać zasilanie dalej na piny 3 i 4, mostkujesz czerwony z czerwonym i szary z szarym jak na zdjęciu poniżej, uwaga silnik pójdzie na max obroty i pobór prądu jest spory, może zaiskrzyć, uważaj, żebyś zwarcia nie zrobił, 3. problem z rezystorem, spalony lub ma gdzieś przerwę, lub tranzystor który założyłeś jest zły lub źle go podłączyłeś... - tego elementu bez wiedzy eksperckiej raczej amatorsko nie sprawdzimy, może ktoś z forum się zaoferuje rozebrać schowek, spotkacie się i podmienicie na chwilkę rezystor... 4. zatkany (stary), źle włożony lub brak filtra kabinowego - wymienić na nowy lub włożyć prawidłowo nowy filtr, wymiana z komory silnika przez ścianę grodziową za silnikiem, 5. problem ze sterowaniem klapą mieszalnika ciepłe/zimne powietrze - sterowanie znajduje się na zewnątrz obudowy nagrzewnicy za pomocą silniczka na 3 śrubkach po tej samej stronie co rezystor, jednak niżej, gdzieś w okolicach lewej strony schowka, tu masz zdjęcie tej strony obudowy widać rezystor z zieloną wtyczką i dwa silniki, tam gdzie dochodzą przewody to z kodami kreskowymi, jeden zamyka i otwiera nawiew na nogi tą widoczną klapkę, drugi miesza ciepła i zimne powietrze. 6. chyba ostatnia szansa, to jeszcze problemy z nagrzewnicą (chłodnicą płynu chłodzącego z silnika), nagrzewnica nie dostaje gorącego płynu - zdejmij plastik obudowy dźwigni biegów i przy ciepłym silniku sprawdź, czy te metalowe rurki i bok nagrzewnicy są gorące (widać je na pierwszym zdjęciu), jak nie, to coś może z termostatami w silniku, tu nie mam odpowiedniej wiedzy. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-03-2016, 09:57 przez michumal.)
Scenic II Ph I 2006 2.0 16V automat
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
4 gości