op
Dziś zamontowałem sobie oryginalny alarm do Grand Scenica II zakupiony za niecałe 270 zł ,co ciekawe w ASO ponad 650 zł panowie chcieli ,więc podziękowałem .Instalacja jest bardzo prosta ,wystarczy postępować wedle dołączonej instrukcji . Alarm do Grand Scenica ma numer 7711229349 do wersji krótkiej 7711229348 ,na moje oko niczym poza długością kabla się nie różniły
1. Gdy mamy już pudełko z zakupionym alarmem ,możemy wstępnie część czynności wykonać w domku . Na wstępie podłączamy wiązkę do centralki oraz zabezpieczamy plastikową pokrywą później skręcamy dołączone blaszki jak na zdjęciach .Narzędzia jakie będą nam potrzebne to torx t-20 ,klucz 10 mm ,wkrętak krzyżak.
Ważna informacja ,jeśli nasz alarm ma dołączoną diodę ,to musimy zaraz za centralką naciąć izolację i wydobyć ukrytą pod nią kostkę
2.Gdy skręcimy wszystkie potrzebne blaszki i podłączymy wiązkę do centralki możemy iść do auta by podłączyć resztę
3.Po odłączeniu minusowej klemy akumulatora ,idziemy do bagażnika i demontujemy pokrywę schowka ,pod którym znajduje się zestaw naprawczy koła ,oraz boczną plastikową osłonę przykręconą 4 torx'ami ,lewe siedzenie pasażera składamy
4.Odkręcamy boczną listwę do której mocowana jest roleta - 2 torxy ,odchylamy listwę przy drzwiach w kierunku siedzenia kierowcy
5.Zdejmujemy boczną lewą tapicerkę bagażnika ,ciągnąc ją w kierunku prawego boczka ,uważając by nie wyrwać kabli lampki ,które trzeba w międzyczasie odłączyć
6. Gdy już mamy zdjęty boczek możemy przystąpić do podłączenia centralki do instalacji w samochodzie ,do mocowania centralki wykorzystujemy fabryczne otwory wykonane w pobliżu lewej lampy .
Po przykręceniu centralki do karoserii samochodu - 2 nakrętki na klucz 10 mm ,podłączamy od razu czarny przewód zakończony oczkiem -masa do fabrycznego miejsca, resztę przewodów prowadzimy oryginalną wiązką w kierunku fabrycznej 6 pinowej kostki do podłączenia alarmu ,i podpinamy do owej kostki :
Kostka ta znajduje się za siedzeniem pasażera i jest jedyną niepodpiętą kostką ,trudno jej nie zauważyć .
7.W bocznej listwie do której mocowana była roleta wykonujemy otworek o średnicy 11mm ,i przekładamy przez niego przewód z diodą alarmu ,następnie kostkę tego przewodu łączymy z centralką .Oczywiście miejsce montażu możemy zmienić ,tylko, ogranicza nas krótki fabryczny przewód ,mi akurat podpasowało to miejsce.
8.W bocznych słupkach po obu stronach pojazdu wykonujemy mały otworek 4mm by zamontować w nim czujniki ruchu ,następnie montujemy lewy i prawy czujnik .Przewód prawego czujnika przeprowadzamy podsufitką ,w kierunku centralki i łączymy go z kostkami centralki -biała wtyczka do białego gniazda i analogicznie czerwona wtyczka do czerwonego gniazda .
Gdy już mamy podłączone wszystkie kostki to możemy już pospinać kable trytytkami ,i zamontować boczek bagażnika .
9.Pozostało nam podłączyć czujnik otwarcia maski ,wystarczy tylko wydłubać zaślepkę w pasie przednim i przeciągnąć przez niego czujnik z wiązką w kierunku skrzynki bezpieczników .
Czarny przewód zakończony oczkiem przykręcamy do minusowej klemy ,drugi przewód z gotowym pinem wsuwamy do widocznej na zdjęciu kostki w pozycję numer 6
Na maskę od wewnętrznej strony przyklejamy nalepkę by koniec czujnika nie rysował nam maski .To koniec montażu naszego alarmu ,zakładamy osłonę bezpieczników ,mocujemy minusową klemę ,zakładamy osłonę akumulatora i sprawdzamy czy nasz alarm działa .Alarm po podłączeniu automatycznie integruje się z naszym autem i później nie można bez ''wyczyszczenia'' pamięci zamontować go w innym aucie .Generalnie jestem zadowolony z tego alarmu, ale syrena mogła by być głośniejsza ,bo fabryczna moim zdaniem jest za cicha , myślę później to zintegrować z inną syreną
Poniżej jeszcze kilka schematów z instrukcji
1. Gdy mamy już pudełko z zakupionym alarmem ,możemy wstępnie część czynności wykonać w domku . Na wstępie podłączamy wiązkę do centralki oraz zabezpieczamy plastikową pokrywą później skręcamy dołączone blaszki jak na zdjęciach .Narzędzia jakie będą nam potrzebne to torx t-20 ,klucz 10 mm ,wkrętak krzyżak.
Ważna informacja ,jeśli nasz alarm ma dołączoną diodę ,to musimy zaraz za centralką naciąć izolację i wydobyć ukrytą pod nią kostkę
2.Gdy skręcimy wszystkie potrzebne blaszki i podłączymy wiązkę do centralki możemy iść do auta by podłączyć resztę
3.Po odłączeniu minusowej klemy akumulatora ,idziemy do bagażnika i demontujemy pokrywę schowka ,pod którym znajduje się zestaw naprawczy koła ,oraz boczną plastikową osłonę przykręconą 4 torx'ami ,lewe siedzenie pasażera składamy
4.Odkręcamy boczną listwę do której mocowana jest roleta - 2 torxy ,odchylamy listwę przy drzwiach w kierunku siedzenia kierowcy
5.Zdejmujemy boczną lewą tapicerkę bagażnika ,ciągnąc ją w kierunku prawego boczka ,uważając by nie wyrwać kabli lampki ,które trzeba w międzyczasie odłączyć
6. Gdy już mamy zdjęty boczek możemy przystąpić do podłączenia centralki do instalacji w samochodzie ,do mocowania centralki wykorzystujemy fabryczne otwory wykonane w pobliżu lewej lampy .
Po przykręceniu centralki do karoserii samochodu - 2 nakrętki na klucz 10 mm ,podłączamy od razu czarny przewód zakończony oczkiem -masa do fabrycznego miejsca, resztę przewodów prowadzimy oryginalną wiązką w kierunku fabrycznej 6 pinowej kostki do podłączenia alarmu ,i podpinamy do owej kostki :
Kostka ta znajduje się za siedzeniem pasażera i jest jedyną niepodpiętą kostką ,trudno jej nie zauważyć .
7.W bocznej listwie do której mocowana była roleta wykonujemy otworek o średnicy 11mm ,i przekładamy przez niego przewód z diodą alarmu ,następnie kostkę tego przewodu łączymy z centralką .Oczywiście miejsce montażu możemy zmienić ,tylko, ogranicza nas krótki fabryczny przewód ,mi akurat podpasowało to miejsce.
8.W bocznych słupkach po obu stronach pojazdu wykonujemy mały otworek 4mm by zamontować w nim czujniki ruchu ,następnie montujemy lewy i prawy czujnik .Przewód prawego czujnika przeprowadzamy podsufitką ,w kierunku centralki i łączymy go z kostkami centralki -biała wtyczka do białego gniazda i analogicznie czerwona wtyczka do czerwonego gniazda .
Gdy już mamy podłączone wszystkie kostki to możemy już pospinać kable trytytkami ,i zamontować boczek bagażnika .
9.Pozostało nam podłączyć czujnik otwarcia maski ,wystarczy tylko wydłubać zaślepkę w pasie przednim i przeciągnąć przez niego czujnik z wiązką w kierunku skrzynki bezpieczników .
Czarny przewód zakończony oczkiem przykręcamy do minusowej klemy ,drugi przewód z gotowym pinem wsuwamy do widocznej na zdjęciu kostki w pozycję numer 6
Na maskę od wewnętrznej strony przyklejamy nalepkę by koniec czujnika nie rysował nam maski .To koniec montażu naszego alarmu ,zakładamy osłonę bezpieczników ,mocujemy minusową klemę ,zakładamy osłonę akumulatora i sprawdzamy czy nasz alarm działa .Alarm po podłączeniu automatycznie integruje się z naszym autem i później nie można bez ''wyczyszczenia'' pamięci zamontować go w innym aucie .Generalnie jestem zadowolony z tego alarmu, ale syrena mogła by być głośniejsza ,bo fabryczna moim zdaniem jest za cicha , myślę później to zintegrować z inną syreną
Poniżej jeszcze kilka schematów z instrukcji
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-10-2014, 17:15 przez Asia.)