Highwayman1990
2,213
15
1001
621
SC II ph II
2008
1.6 i 16V 115KM, 2007-2009
Kołobrzeg
op
Cześć wszystkim.
Mój brat niedawno kupił, całkiem fajną Megane, jednak ma jeden problem, który jest uciążliwy. Silnik 1.6 16V, zdarza się, że podczas zatrzymania, na skrzyżowaniu gaśnie (na obrotach jałowych). Zdarza się to kilka razy w ciągu dnia. Dodam, że obroty są równe i nie falują. Dzieje się to niezależnie od nagrzania silnika. Szukałem na forum i znalazłem kilka potencjalnych przyczyn, jednak wolał bym upewnić się, ewentualnie nakierować od czego zacząć. Najbardziej prawdopodobny wydaje się, silnik krokowy, jako czujnik biegu jałowego. Pisaliście też o czujniku położenia wałka rozrządu, oraz czujniku położenia wału. Czekam na sugestie.
•
Highwayman1990
2,213
15
1001
621
SC II ph II
2008
1.6 i 16V 115KM, 2007-2009
Kołobrzeg
op
AKTUALIZACJA: Sam doszedłem o krok dalej i jak się okazuje, w tym silniku nie ma silniczka krokowego, a jego rolę pełni przepustnica elektroniczna. Zacznę od jej wyczyszczenia, a jeśli nie pomoże, przyjrzę się czujnikowi położenia wału.
•
scrabi
32,540
103
12132
10,453
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Lublin
scrabi
Zarejestrowani
— 17-03-2018, 16:53
czujnik wału jak by konczył żywot to byś nie odpalił auta na ciepłym silniku jak ostygnie to odpala ...więc to ja bym wykluczył....
prędzej przepustnica tak jak sam zasugerowałes ....
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
•
Highwayman1990
2,213
15
1001
621
SC II ph II
2008
1.6 i 16V 115KM, 2007-2009
Kołobrzeg
op
(17-03-2018, 16:53)scrabi83 napisał(a): czujnik wału jak by konczył żywot to byś nie odpalił auta na ciepłym silniku jak ostygnie to odpala ...więc to ja bym wykluczył....
prędzej przepustnica tak jak sam zasugerowałes ....
Dzięki Radosław, zobaczę co z tego wyjdzie, wolał bym uniknąć nowej przepustnicy.
•
Highwayman1990
2,213
15
1001
621
SC II ph II
2008
1.6 i 16V 115KM, 2007-2009
Kołobrzeg
op
Zasięgnąłem dalszych informacji i wiele osób skłania się ku czujnikowi położenia wału, wskazując objawy jako początkowe, a w kolejnych etapach trudność w odpaleniu po zgaśnięciu, aż ostatecznie niemożność odpalenia.
Kolejne pytanie, czy jest ktoś w Bydgoszczy z CLIPEM? To by bardzo pomogło. Z góry dziękuję za pomoc.
•
Bora
13,442
24
3996
3,908
INNY
2003
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Koliszowy/Końskie
Bora
Kobiety
— 18-03-2018, 18:11
Czujnik wałka rozrządu w mojej megane właśnie wymieniałam - ale nie miałam takich problemów . Jedynie service wyskoczył .
Silnika krokowego nie ma - jednakże mój tata ma.lagune z tym silnikiem i jest to samo - przepustnica winna .
•
scrabi
32,540
103
12132
10,453
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Lublin
scrabi
Zarejestrowani
— 18-03-2018, 18:18
czyli jak by nie ptrzeć zacząć trzeba właśnie od przepustnicy....
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
•
Highwayman1990
2,213
15
1001
621
SC II ph II
2008
1.6 i 16V 115KM, 2007-2009
Kołobrzeg
op
Dam znać, jak się sprawa rozwinie.
•
Stefan Wiadomosci
1,303
1
137
302
INNY
2008
INNY
Zabrze
(18-03-2018, 19:25)Highwayman1990 napisał(a): Dam znać, jak się sprawa rozwinie.
i ja jestem zainteresowany...u mnie rozrząd i KZFR wymienione a na jałowym potrafi zafalować obroty i w konsekwencji zgasnąć
•
Highwayman1990
2,213
15
1001
621
SC II ph II
2008
1.6 i 16V 115KM, 2007-2009
Kołobrzeg
op
AKTUALIZACJA: Przepustnica wyczyszczona, oraz filtr powietrza. Jak się okazuje oba były w bardzo przyzwoitym stanie. Czujnik położenia wału, będzie miał drugie podejście, bo wtyczka nie taka.
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-03-2018, 23:05 przez Highwayman1990.)
•
|