Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Megane II PH I K4M Gaśnie na biegu jałowym


Highwayman1990
Zarejestrowani

op Cześć wszystkim.

Mój brat niedawno kupił, całkiem fajną Megane, jednak ma jeden problem, który jest uciążliwy. Silnik 1.6 16V, zdarza się, że podczas zatrzymania, na skrzyżowaniu gaśnie (na obrotach jałowych). Zdarza się to kilka razy w ciągu dnia. Dodam, że obroty są równe i nie falują. Dzieje się to niezależnie od nagrzania silnika. Szukałem na forum i znalazłem kilka potencjalnych przyczyn, jednak wolał bym upewnić się, ewentualnie nakierować od czego zacząć. Najbardziej prawdopodobny wydaje się, silnik krokowy, jako czujnik biegu jałowego. Pisaliście też o czujniku położenia wałka rozrządu, oraz czujniku położenia wału. Czekam na sugestie.

Odpowiedz
Highwayman1990
Zarejestrowani

op AKTUALIZACJA: Sam doszedłem o krok dalej i jak się okazuje, w tym silniku nie ma silniczka krokowego, a jego rolę pełni przepustnica elektroniczna. Zacznę od jej wyczyszczenia, a jeśli nie pomoże, przyjrzę się czujnikowi położenia wału.

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

czujnik wału jak by konczył żywot to byś nie odpalił auta na ciepłym silniku jak ostygnie to odpala ...więc to ja bym wykluczył....
prędzej przepustnica tak jak sam zasugerowałes ....

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
Highwayman1990
Zarejestrowani

op
(17-03-2018, 16:53)scrabi83 napisał(a): czujnik wału jak by konczył żywot to byś nie odpalił auta na ciepłym silniku jak ostygnie to odpala ...więc to ja bym wykluczył....
prędzej przepustnica tak jak sam zasugerowałes ....

Dzięki Radosław, zobaczę co z tego wyjdzie, wolał bym uniknąć nowej przepustnicy.

Odpowiedz
Highwayman1990
Zarejestrowani

op Zasięgnąłem dalszych informacji i wiele osób skłania się ku czujnikowi położenia wału, wskazując objawy jako początkowe, a w kolejnych etapach trudność w odpaleniu po zgaśnięciu, aż ostatecznie niemożność odpalenia.

Kolejne pytanie, czy jest ktoś w Bydgoszczy z CLIPEM? To by bardzo pomogło. Z góry dziękuję za pomoc.

Odpowiedz
Bora
Kobiety

Czujnik wałka rozrządu w mojej megane właśnie wymieniałam - ale nie miałam takich problemów . Jedynie service wyskoczył .
Silnika krokowego nie ma - jednakże mój tata ma.lagune z tym silnikiem i jest to samo - przepustnica winna .

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

czyli jak by nie ptrzeć zacząć trzeba właśnie od przepustnicy....

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
Highwayman1990
Zarejestrowani

op Dam znać, jak się sprawa rozwinie.

Odpowiedz
Stefan Wiadomosci
Zarejestrowani

(18-03-2018, 19:25)Highwayman1990 napisał(a): Dam znać, jak się sprawa rozwinie.

i ja jestem zainteresowany...u mnie rozrząd i KZFR wymienione a na jałowym potrafi zafalować obroty i w konsekwencji  zgasnąć Sad

Odpowiedz
Highwayman1990
Zarejestrowani

op AKTUALIZACJA: Przepustnica wyczyszczona, oraz filtr powietrza. Jak się okazuje oba były w bardzo przyzwoitym stanie. Czujnik położenia wału, będzie miał drugie podejście, bo wtyczka nie taka.

[Obrazek: 642d6007c0ccc5b8c0b9d0e5436b72a9.jpg]
[Obrazek: 77cdf6548b7a051de3b2cc3bf18a6ae7.jpg]
[Obrazek: 5ae0d9c8c07dfb3cf1b37e4b9ec5960a.jpg]

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-03-2018, 23:05 przez Highwayman1990.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości