Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Gorące tylne koło


Wozny84
Zarejestrowani

op Witam, od paru dni zauważyłem ze grzeje mi się tylne prawe koło. Objaw nie występuje zawsze, ale pojawia się coraz częściej. Ostatnio doszedł zapach spalenizny. Przerabiał ktoś już ten temat, znalazłem informacje ze pewnie zacisk do wymiany, ale może komuś udało się jakoś to rozwiązać bez wymiany zacisku? Ewentualnie jakieś pomysły co to może być? Klocki i tarcze wymieniane około 5 miesięcy temu na oryginalne.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

Online
Do sprawdzenia prowadniki zacisku i stan linek ręcznego


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi siwusek216 za ten post post:
  • Wozny84
ko-ma
Zarejestrowani

Zajrzyj pod spód, czy przy zwolnionym ręcznym dźwignia w zacisku cofnęła się z linką do końca.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • Wozny84
pablo19705
Zarejestrowani

Podpinam się pod temat. Lekko grzeje się tylne lewe koło. Zacisk został zregenerowany, wymieniony tłok i wszystkie elementy gumowe, tłoczek był trochę skorodowany, pękła jego osłona .Ręczny odbija do samego końca, prowadnice nasmarowane i przesuwają się jak trzeba. Pomimo to po złożeniu calosci i kilkakrotnym przyhamowaniu zacisk lekko blokuje. Na górnej prowadnicy zauważyłem luz promieniowy, tzn można ja poruszać na boki w jarzmie. Może to powoduje zmianę ustawienia zacisku względem tarczy i przyhamowywanie koła?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-08-2019, 09:31 przez pablo19705.)

Co masz zrobić dziś zrób pojutrze, będziesz miał dwa dni wolnego Biggrin
Odpowiedz
Boczus
Zarejestrowani

(12-08-2019, 09:30)pablo19705 napisał(a): Podpinam się pod temat. Lekko grzeje się tylne lewe koło. Zacisk został zregenerowany, wymieniony tłok i wszystkie elementy gumowe, tłoczek był trochę skorodowany, pękła jego osłona .Ręczny odbija do samego końca, prowadnice nasmarowane i przesuwają się jak trzeba. Pomimo to po złożeniu calosci i kilkakrotnym przyhamowaniu zacisk lekko blokuje. Na górnej prowadnicy zauważyłem luz promieniowy, tzn można ja poruszać na boki w jarzmie. Może to powoduje zmianę ustawienia zacisku względem tarczy i przyhamowywanie koła?

Może być luz tak jak napisałeś, może być też lekko zgięta i wtedy się przycina. Z regeneracją różnie bywa, może podziałać miesiąc a może pół roku. Bezpieczną opcją jest kupienie nowego zacisku, nawet w zamienniku i masz spokój na długo. Dobrą cene i opinie ma skv, możesz sobie sprawdzić. Sam mam zamontowany podnośnik szyby od nich i działa więc polecam

Odpowiedz
Wozny84
Zarejestrowani

op
(13-07-2019, 22:18)siwusek216 napisał(a): Do sprawdzenia prowadniki zacisku i stan linek ręcznego


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
U mnie okazało się że linki ręcznego odmówiły posłuszeństwa, po wymianie wszystko wróciło do normy.

Wysłane z mojego HTC U Ultra przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
paker228
Zarejestrowani

Też mam już teraz 2 nowe zaciski w lagunie z skv i potwierdzam że działają bezawaryjnie. Jeden założony niedawno, drugi jeździ już niecałe 2 lata. Regenerowałem raz. Nie podziałało. Od tamtej pory tylko wymiana.

Odpowiedz
pablo19705
Zarejestrowani

Na razie, jakoś po tygodniu trzeć przestało.Luz na prowadnicy jest taki jak był. Koło się nie grzeje. Pożyjemy, zobaczymy.

Co masz zrobić dziś zrób pojutrze, będziesz miał dwa dni wolnego Biggrin
Odpowiedz
rfbociany
Zarejestrowani

(27-09-2019, 13:08)paker228 napisał(a): Też mam już teraz 2 nowe zaciski w lagunie z skv i potwierdzam że działają bezawaryjnie. Jeden założony niedawno, drugi jeździ już niecałe 2 lata. Regenerowałem raz. Nie podziałało. Od tamtej pory tylko wymiana.

Musiałeś regenerować ori zaciski czy skv? U mnie zacinają się prowadnice i mi bije przy hamowaniu, do regeneracji chyba się nie nadają. Możesz napisać coś więcej bo z tego co widzę wychodzą dobrze cenowo a jak się sprawują w praktyce?

Odpowiedz
paker228
Zarejestrowani

@ rfbociany Raz na samym początku była próba regeneracji ori zacisku którą skończyła się niepowodzeniem bo dalej nie chciał tłoczek chodzić, więc zakupiłem najpierw 1 zacisk skv, A po jakimś czasie jak zaczął stawać drugi ori zacisk to też go wywaliłem i wstawiłem drugi skv.
Jeden kupiony w lokalnej hurtowni, drugi pod tym linkiem
https://allegro.pl/oferta/skv-zacisk-ham...e=facebook
Przy zakupie skv producent nie wymaga dostarczenia starego zacisku ani wpłaty "kaucji"czy innych dziwnych rzeczy. Kupujesz nowy. Stary rzucasz w garaż albo do kosza.
Ten, który był u mnie wymieniony jakieś 2 lata temu (skv) pracuje bez zarzutu. Oczywiście ten drugi też, ale on siedzi w aucie dopiero z miesiąc.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-10-2019, 15:11 przez paker228.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi paker228 za ten post post:
  • rfbociany




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości