Wozny84
1,003
2
412
1,609
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Kraków
Wozny84
Zarejestrowani
— 13-07-2019, 22:02
op
Witam, od paru dni zauważyłem ze grzeje mi się tylne prawe koło. Objaw nie występuje zawsze, ale pojawia się coraz częściej. Ostatnio doszedł zapach spalenizny. Przerabiał ktoś już ten temat, znalazłem informacje ze pewnie zacisk do wymiany, ale może komuś udało się jakoś to rozwiązać bez wymiany zacisku? Ewentualnie jakieś pomysły co to może być? Klocki i tarcze wymieniane około 5 miesięcy temu na oryginalne.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
•
siwusek216
5,919
17
4145
2,904
SC III ph II
2013
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Mysłowice
Do sprawdzenia prowadniki zacisku i stan linek ręcznego
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi siwusek216 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to siwusek216 for this post
• Wozny84
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 14-07-2019, 14:01
Zajrzyj pod spód, czy przy zwolnionym ręcznym dźwignia w zacisku cofnęła się z linką do końca.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to ko-ma for this post
• Wozny84
pablo19705
477
1
215
140
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
stolica Kociewia
Podpinam się pod temat. Lekko grzeje się tylne lewe koło. Zacisk został zregenerowany, wymieniony tłok i wszystkie elementy gumowe, tłoczek był trochę skorodowany, pękła jego osłona .Ręczny odbija do samego końca, prowadnice nasmarowane i przesuwają się jak trzeba. Pomimo to po złożeniu calosci i kilkakrotnym przyhamowaniu zacisk lekko blokuje. Na górnej prowadnicy zauważyłem luz promieniowy, tzn można ja poruszać na boki w jarzmie. Może to powoduje zmianę ustawienia zacisku względem tarczy i przyhamowywanie koła?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-08-2019, 09:31 przez pablo19705.)
Co masz zrobić dziś zrób pojutrze, będziesz miał dwa dni wolnego
•
Boczus
7
0
0
0
SC II ph I
2006
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Poznań
Boczus
Zarejestrowani
— 27-09-2019, 11:46
(12-08-2019, 09:30)pablo19705 napisał(a): Podpinam się pod temat. Lekko grzeje się tylne lewe koło. Zacisk został zregenerowany, wymieniony tłok i wszystkie elementy gumowe, tłoczek był trochę skorodowany, pękła jego osłona .Ręczny odbija do samego końca, prowadnice nasmarowane i przesuwają się jak trzeba. Pomimo to po złożeniu calosci i kilkakrotnym przyhamowaniu zacisk lekko blokuje. Na górnej prowadnicy zauważyłem luz promieniowy, tzn można ja poruszać na boki w jarzmie. Może to powoduje zmianę ustawienia zacisku względem tarczy i przyhamowywanie koła?
Może być luz tak jak napisałeś, może być też lekko zgięta i wtedy się przycina. Z regeneracją różnie bywa, może podziałać miesiąc a może pół roku. Bezpieczną opcją jest kupienie nowego zacisku, nawet w zamienniku i masz spokój na długo. Dobrą cene i opinie ma skv, możesz sobie sprawdzić. Sam mam zamontowany podnośnik szyby od nich i działa więc polecam
•
Wozny84
1,003
2
412
1,609
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Kraków
Wozny84
Zarejestrowani
— 27-09-2019, 12:13
op
(13-07-2019, 22:18)siwusek216 napisał(a): Do sprawdzenia prowadniki zacisku i stan linek ręcznego
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk U mnie okazało się że linki ręcznego odmówiły posłuszeństwa, po wymianie wszystko wróciło do normy.
Wysłane z mojego HTC U Ultra przy użyciu Tapatalka
•
paker228
3,114
32
3219
4,516
INNY
2003
INNY
Zamość
paker228
Zarejestrowani
— 27-09-2019, 13:08
Też mam już teraz 2 nowe zaciski w lagunie z skv i potwierdzam że działają bezawaryjnie. Jeden założony niedawno, drugi jeździ już niecałe 2 lata. Regenerowałem raz. Nie podziałało. Od tamtej pory tylko wymiana.
•
pablo19705
477
1
215
140
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
stolica Kociewia
Na razie, jakoś po tygodniu trzeć przestało.Luz na prowadnicy jest taki jak był. Koło się nie grzeje. Pożyjemy, zobaczymy.
Co masz zrobić dziś zrób pojutrze, będziesz miał dwa dni wolnego
•
rfbociany
13
0
1
1
SC II ph I
2007
1.5 dCi 105KM, 2003-2009
Marki
(27-09-2019, 13:08)paker228 napisał(a): Też mam już teraz 2 nowe zaciski w lagunie z skv i potwierdzam że działają bezawaryjnie. Jeden założony niedawno, drugi jeździ już niecałe 2 lata. Regenerowałem raz. Nie podziałało. Od tamtej pory tylko wymiana.
Musiałeś regenerować ori zaciski czy skv? U mnie zacinają się prowadnice i mi bije przy hamowaniu, do regeneracji chyba się nie nadają. Możesz napisać coś więcej bo z tego co widzę wychodzą dobrze cenowo a jak się sprawują w praktyce?
•
paker228
3,114
32
3219
4,516
INNY
2003
INNY
Zamość
paker228
Zarejestrowani
— 09-10-2019, 15:10
@ rfbociany Raz na samym początku była próba regeneracji ori zacisku którą skończyła się niepowodzeniem bo dalej nie chciał tłoczek chodzić, więc zakupiłem najpierw 1 zacisk skv, A po jakimś czasie jak zaczął stawać drugi ori zacisk to też go wywaliłem i wstawiłem drugi skv.
Jeden kupiony w lokalnej hurtowni, drugi pod tym linkiem
https://allegro.pl/oferta/skv-zacisk-ham...e=facebook
Przy zakupie skv producent nie wymaga dostarczenia starego zacisku ani wpłaty "kaucji"czy innych dziwnych rzeczy. Kupujesz nowy. Stary rzucasz w garaż albo do kosza.
Ten, który był u mnie wymieniony jakieś 2 lata temu (skv) pracuje bez zarzutu. Oczywiście ten drugi też, ale on siedzi w aucie dopiero z miesiąc.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-10-2019, 15:11 przez paker228.)
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi paker228 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to paker228 for this post
• rfbociany
|