Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Duże spalanie po wymianie filtra paliwa


michaldck
Zarejestrowani

Zmieniłem Scrabi Biggrin

----
napisane telefonem

Lubię mojego Scenica Biggrin
Wydrze wydrzę wydrze wydrze wydrze wydrzę.
Odpowiedz
[-] 3 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi michaldck za ten post post:
  • A2-eR11, KulusioWy, scrabi
kszyba
Zarejestrowani

Źródłem problemu może być spadek temperatury akurat po wymianie filtra.
W moim 1.9 spalanie w zimę rośnie o ok 1/3.
W benzynie na pewno będzie podobnie przecież dłużej silnik chodzi na bogatszej mieszance (ssaniu).
W lato można przyjąć że ssania praktycznie nie ma.

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Jedyna pewna metoda to tak jak napisane wsześniej przy dystrybutorze.

Komputer pokazuje mniej więcej wyliczając spalanie na podstawie czasów wtrysków.
O ile po wyjechaniu z fabryki parametry ma w miarę poprawne tzn ciśnienie paliwa i czyste wtryski o tyle z czasem ciśnienie maleje i wtryski też ulegają zużyciu/zabrudzeniu i wydatek paliwa się zmienia przez co zmieniają się czasy wtrysku.

Odpowiedz
thermalfake
Zarejestrowani

Na razie niczym się nie przejmować. Miałem dwie identyczne sytuacje po odcięciu zasilania jak auto pojechało do mechanika. Przejechałem ponad 50 kilometrów po mieście i wokół na spokojnie to komputer wskazywał pod koniec 12/100km. Też zachodziłem w głowę ale myślę sobie zatankuję pod korek, wyzeruję raz jeszcze liczniki i średnią. Pojechałem w tę samą trasę co zawsze nieco ponad 150km, warunki natężenia i pogodowe identyczne, jazda spokojna z niedużą ilością dotykania na hamulec. Koniec końców spalił tyle samo co zawsze w granicach 6.3-6.4/100km pokazał komputer a pod dystrybutorem wyszło 6.5/100km

ScII PhI 1.6 16V 113KM 2003 Confort Authentique 
ScII PhI 1.9  dCI 120KM 2005 Confort Dynamique 
Wave
Ciitroen C4 Picasso 2.0HDI 136KM 2009 Exclusive
Odpowiedz
universis
Zarejestrowani

op
(21-01-2018, 21:16)thermalfake napisał(a): Dzieki za posty pomocy. Dla pewności - jutro bierzemy się za czyszczenie przepustnicy i potem adaptację. Zobaczymy co to dalej będzie. Auto od dwóch dni jeździ ze środkiem czyszczącym układ paliwowy i wtryski.

Odpowiedz
universis
Zarejestrowani

op Z powodu dużego zimna nie zrobiliśmy jeszcze tej przepustnicy ( mycie i adaptacja) .
Ale w tym miejscu chciałbym zapytać czy na podstawie numeru VIN  - w tym wypadku
: VF1JM0BBH33260686 możliwym jest osiągnięcie informacji czy to jest przepustnica
mechaniczna (na linkę), czy też sterowana jest elektronicznie poprzez silnik krokowy.
Wolałbym wedkę niz rybę - czyli info jak się dowiedzieć bo na przyszłość będzie to
przydatne do innych podzespołów lub części.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości