Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I DP-0 wyciek na łączeniu skrzyni z silnikiem


cichy555
Zarejestrowani

op Procedura wymiany oleju jest mi znana, mi chodzi o coś innego. Na filmikach osoby odkręcają najpierw korek przelewowy na rozgrzanym oleju i ze skrzyni wycieka z pół litry oleju tak jakby był spory jego nadmiar. Widać to np na tym filmiku w 1m 50s
https://youtu.be/BZoSrCRQTLg?t=1m50s
Co prawda inny rodzaj, ale zasada ta sama. To samo widziałem u jakiegoś ruska na nowszym typie korka (z plastikową rurką)

Skoro to pierwsze odkręcenie korka, to poziom oleju powinien być poprawny, a na filmikach wygląda to tak jakby był spory nadmiar oleju (nie tylko na tym filmiku). Ciekawi mnie po prostu skąd ten nadmiar że aż pół litry wylewa się przelewem, jeśli przy wymianie spuszcza się nadmiar.

Odpowiedz
komarek34
Zarejestrowani

Może dolał te pół litra jak przewiduje procedura. 
Wiem jak robiłem. Jest jak napisałem. Są filmiki gdzie mierzą temp.oleju miernikiem przez górny korek. Bez sensu . Ważna jest temp.oleju a czujnik w skrzyni jest od spodu.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-07-2018, 21:51 przez komarek34.)

Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

Jak juz napisalem wczesniej, pierwsze odkrecenie korka jest na WYŁĄCZONYM silniku. Oleju wowczas jest w skrzyni wiecej niz rurka przelewowa bo nie jest pompowany i wraca z kanalow olejowych do dolu skrzyni. W momencie kedy jest uruchomiony silnik dziala pompa oleju w skrzyni ktora pompuje olej i przez to jest jego mniejszy poziom. Dlatego procedura zmiany oleju wymaga aby rozgrzac olej do odpowiedniej temperatury, wylaczyc silnik i spuscic olej. Ale juz przy zalaniu nowym i sprawdzaniu jego poziomu robi sie to na URUCHOMIONYM silniku.

Kiedy zalejesz nowy olej i sprawdzisz jego poziom na wylaczonym silniku tez go duzo wyleci. Za duzo wyleci, a poziom bedzie za niski.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości