Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Cięzko odpala i nie przyśpiesza


marek789
Zarejestrowani

op Witam, od jakiegoś czasu mam problem z dojściem problemu w Scenicu II phI 1.9 dCi 120KM 2004r. Scenic na zimnym jak i na ciepłym ma problemy z odpaleniem. Długo kręci zanim złapie, paliwo jest, powietrza w przewodach brak. Korekty wtryskiwaczy mam na chwilę obecną 0,3, 1,6, 1,6, 0,6. W tym kierunku została wymieniona pompa wtryskowa dawała ~270 bar (wg. danych technicznym powinna mieć ~320bar), jednak nic się nie poprawiło, listwa wtryskowa z czujnikiem. Czyżby to były wtryskiwacze?

Co do drugiej sprawy to auto nie ma mocy, chyba że odepnę przepływkę. A mianowicie turbosprężarka zaczyna pracować dopiero od 3k obr/min, lecz nie jest to raczej na 100% jej możliwości, kiedyś było dużo lepiej. Po odpięciu przepływomierza mogę bez problemu nawet gwałtownie startować spod świateł. Przy podpiętej przepływce auto nie ma siły jechać, nabranie 3k obr zajmuję mu chwilę czasu. Na postoju silnik bez problemu wkręca się na obroty, wystarczy ruszyć aby dostał obciążenia i koniec.
1) W tym kierunku był wyczyszczony jak i zaślepiony blaszką EGR pomiędzy część elektryczną a mechaniczną. Mam egr m.in. z chłodniczką sadzy itd. Podmieniliśmy bo mieliśmy taki na stanie ale nie pewnego pochodzenia i nie wiemy czy sprawny do końca  Idea Nic sie nie zmieniło po jego wymianie.
2) Podmieniona przepływka ze sprawnego auta -> efekt ten sam
3) sprawdzone węże dolotu, IC.
4) Wymienione wężę podciśnienia
5) Podmieniony czujnik ze sprawnego auta co idą do niego podciśnienia
6) Podmieniony elektrozawór ze sprawnego auta
7) Podmieniony map sensor również ze sprawnego auta
8) Podmieniony zestaw startowy głównie dla podmiany sterownika silnika

Sztanga turbosprężarki na postoju pracuje w jakimś stopniu. Komputer nie wyświetla żadnych błędów. Problemy zaczęły się odkąd został zrobiony "remont" po zerwaniu paska rozrządu Dry Skłaniam się jeszcze do zaworu EGR oraz zatkanego katalizatora. Czy EGR ma aż taką prace na wpływ silnika mimo że jest zaślepiony? Może jest ktoś w stanie pomóc, może miał podobne problemu i wie co może mu dolegać. Z góry dziękuje. Pozdrawiam

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(04-11-2018, 20:24)marek789 napisał(a): Czyżby to były wtryskiwacze?
(04-11-2018, 20:24)marek789 napisał(a): 0,3, 1,6, 1,6, 0,6
w jakich warunkach i przy jakich obrotach mierzone?

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
marek789
Zarejestrowani

op Na gorącym silniku ~90'C na wolnych obrotach

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-11-2018, 20:34 przez marek789.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(04-11-2018, 20:24)marek789 napisał(a): Problemy zaczęły się odkąd został zrobiony "remont" po zerwaniu paska rozrządu
a nie jest przestawiony czasami?

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
marek789
Zarejestrowani

op Rozrząd był sprawdzony przed wymianą pompy wtryskowej, pasek był zbyt lekko napięty. Zostało to poprawione. Dzisiaj podmieniona pompa wtryskowa lecz bez efektów takich jaki byśmy chcieli :/

Odpowiedz
Trodor
Zarejestrowani

Sprawdźcie czujnik ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej i wiązke. Miałem ostatnio podobny problem w Traficu, komputer wyłapał tylko spalone 2szt świec zarowych. Dopiero przy sprawdzaniu tych świec niechcący naciagnalem jeden z przewodu idących do czujnika i się urwał. Okazało się że był już cały przetarty bo opierał się o jedną z rurek zasilającą wtrysk. Był bardzo osłabiony, utleniony i dotykał gołą żyłą tej rurki. Po urwaniu wywalilo błąd czujnika. Po naprawie przewodu usterka usunięta. Był to przewód zasilania czujnika.

Najwidoczniej dotykający rurki kabel pod napięciem (chyba 5V) chwilami się masował do tej rurki i wtedy działy się podobne objawy. Tylko raz były raz nie - zależnie jak dotykał kabel rurki.

#Wytapatalkowane

Odpowiedz
marek789
Zarejestrowani

op Czujnik wymieniliśmy razem z listwą wtryskową. Listwa zdemontowana ze sprawnego auta. Ale faktycznie przyjrzymy się jeszcze wtyczkom. Być może to tam są problemy

Odpowiedz
Trodor
Zarejestrowani

Wtyczkom i wiązkom bo może być gdzies walnieta w zupełnie nieprzewidzianym miejscu

#Wytapatalkowane

Odpowiedz
kszyba
Zarejestrowani

Czujnik ciśnienia w dolocie - ten przy chłodnicy - sprawny?

Odpowiedz
marek789
Zarejestrowani

op Jeśli chodzi o map sensor to również był wymieniony. Mamy dostęp do części sprawnych używanych co prawda z Meganki II, ale większość to to samo. A auto jeździło do końca do momentu kolizji.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości