Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Ciągłe przepalanie tranzystora w sterowniku dmuchawy


andrzejwa
Zarejestrowani

Online
(23-12-2018, 17:03)A2-eR11 napisał(a): No wlasnie nie wyleci powietrze jesli filtr kabinowy jest zatkany. W ukladach wentylacji kabiny (przynajmniej jesli chodzi o SC II) jest najpierw wentylator, pozniej filtr kabinowy i dopiero wyloty powietrza w kabinie.
Oczywiście masz w 100% racji, filtr jest za wentylatorem, przyznaję mój błąd.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • A2-eR11
sportway
Zbanowani

Tranzystory zamienne są nawet na 150A, oryginał ma chyba 80. Silnik wkładasz zawsze nowy, albo po regeneracji że masz pewność iż to nie on? Niedawno przerabiałem ten temat i to ciężka praca silnika paliła sterownik za sterownikiem. Filtr kabinowy ma g... do tego.

Odpowiedz
Highwayman1990
Zarejestrowani

Pamiętajcie, że opornica jest chłodzona powietrzem, stąd tak duży radiator na niej. Z tego co wiem jest on umieszczony zaraz za filtrem, więc jeśli ten będzie niedrożny, może nie zapewniać odpowiedniego chłodzenia. Ogólnie warto profilaktycznie zadbać o opornice. Latem kiedy samochód jest bardzo nagrzany, nigdy nie włączam nadmuchu na maksymalną moc, staram się, przewietrzyć samochód i na niskim biegu z klimatyzacją powoli schłodzić wnętrze.

Odpowiedz
kszyba
Zarejestrowani

No właśnie na max obrotach moduł powinien być najmniej obciążony bo straty są najmniejsze. Czyli pełne zasilanie bez strat na silnik.

Odpowiedz
unleashed
Zarejestrowani

op Wlasnie mialem jechac do garazu wymieniac tranzystor i... wentylator zaczol dzialac. Normalnie dziala na wszystkich biegach. Wiec chyba tym razem to nie tranzystor. Obstawiam teraz ze to moze cos jest nie tak z panelem sterowania?

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(27-12-2018, 08:15)unleashed napisał(a): Wlasnie mialem jechac do garazu wymieniac tranzystor i... wentylator zaczol dzialac. Normalnie dziala na wszystkich biegach. Wiec chyba tym razem to nie tranzystor. Obstawiam teraz ze to moze cos jest nie tak z panelem sterowania?

Jeśli to Climatronic- to raczej z wtyczkami/gniazdami w sterowniku.
Jak działa - to fajnie, lepiej jednak być gotowym na szybką interwencję.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

Obstawiam upalona wtyczkę. Raz łączy, raz nie. Aż do czasu gdy upali całość w najmniej odpowiednim momencie. Jak będzie, albo silny mróz, albo deszcz......

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
fredi72
Zarejestrowani

Oprócz wtyczek warto zweryfikować gniazda w module. One również się często wypalają. Już kilka modułów wymieniałem u siebie w Sceniku.Tranzystory o dziwo w nich ocalały. Najlepiej polecieć kompleksowo nowe wtyczki i oblutować gniazdo.

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(27-12-2018, 08:15)unleashed napisał(a): Wlasnie mialem jechac do garazu wymieniac tranzystor i... wentylator zaczol dzialac. Normalnie dziala na wszystkich biegach. Wiec chyba tym razem to nie tranzystor. Obstawiam teraz ze to moze cos jest nie tak z panelem sterowania?
To już początek końca. Miałem tak u siebie, jutro znowu przestanie działać.

Wysłane z kolorowego kalkulatora...

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
kszyba
Zarejestrowani

To francuskie łajno powoli i systematycznie wyprowadza mnie z nerw.
W piątek i mnie dopadło uszkodzenie dmuchawy. Szybka diagnoza co padło - zewrzeć dwa czarne kable, jeśli wentylator startuje to trafiony zatopiony. Jeśli nie to albo mamy uszkodzony wentylator bądź zasilanie do naszej gównianej kostki.
Po wyciągnięciu i rozebraniu na kawałki okazuje się że mosfet z kanałem N FDH5500 JEST SPRAWNY. Przysmażony ale sprawny. natomiast na płytce znalazłem pięć czy sześć rezystorów które zwiększyły swój opór do nieskończoności. Ślady wilgoci i elektrolizy na całej płytce. Wymiana ich guzik dała i nowy regulator jedzie z Alledrogo.

Gratulacje dla niepełnosprawnego konstruktora który umieścił delikatny moduł z elementami SMD w tunelu gdzie może lecieć wilgotne powietrze. U mnie auto pracuje tylko na mieście i przejeżdża po 200-300m nie rozgrzewając się. Myślę że to mogło spowodować korozję elementów i awarię.

Uwaga dotycząca palenia się tranzystorów to podobnie jak w komputerze wysychająca pasta która po pewnym czasie wygląda jak gips. Myślę że lepsze byłoby zastosowanie podkładki silikonowej jak kiedyś dawało się pod Pentium 4

Ten regulator wentylatora który niektórzy nazywają rezystorem zawiera regulator PWM oparty o specjalizowany scalak ST, układ wykrywajacy sygnał sterujący i po jego wykryciu załączający sterownik PWM ST który normalnie jest bez napięcia. Sygnał sterujący przychodzący z auta również wygląda na zmodulowany PWM, na całych obrotach modulacji PWM brak, jest tylko stałe napięcie rzędu 4,6V. Na minimum obrotów żyła sterująca żółta jest prawie na potencjale akumulatora czyli 12V.

W dwóch słowach debilna konstrukcja i tyle. Awarie z czasem są nieuniknione.

Do czasu przyjazdu sterownika założyłem włącznik domowy naścienny który zwiera czarne kable i działa jak ta lala lepiej niż oryginał  Biggrin

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-12-2018, 13:48 przez kszyba.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości