Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Brak reakcji na biegi (ASB) / brak pozycji (P)


daniel120690
Zarejestrowani

op Witam, problem wygląda następująco po dolaniu około 0,2l oleju przez śrubę torx od góry skrzyni podlaczylem akumulator i nagle problem nie mozna bylo ruszyc gałką zmiany biegów jakby zablokowała się na P po kilkukrotnych próbach w końcu blokada puściła używając przy tym troche wiecej siły, ( robiłem to na zgaszonym silniku) po czym wyskoczył komunikat aby uruchomić auto na pozycji P lub N w tym że przesuwając drązkiem zmiany biegów pokazuje mi pozycje D / N / R drążek dopucham mocniej do przodu i znika ramka wbitego biegu, wrzucam na N auto odpala daje jedna pozycje w dól ( D ) puszczam hamulec auto jakby zaczynało drgać przez chwile ale nie rusza się z miejsca wbijam N delikatnie przepychając auto aby upewnic się czy żeczywiscie jast na neutral ( auto da się przepchnąć wiec jest luz) wbijam na R i nic auto stoi, dodam ze nie ma tez kontrolki aby wcisnąć hamulec i biegi mozna swobodnie zmieniac bez wciskania hamulca, lewarek w rękę przód do góry z obu stron aby koła były w powietrzu odpalam auto na N koła zaczynają się kręcić do przodu dodaję gazu przyśpiesza do 18km/h to samo na D wbijam na R koła równiż zaczynaja się kręcić do przodu, opuszczam auto wbijam z N na D nic z N na R nic... proszę o jakieś wskazówki no mogłem spaprać i czy jest możliwość zrobienia tego bez większych kosztów ? POMOCY Sad

Odpowiedz
user64
Zarejestrowani

A czemu szarpales się z drążkiem na zgaszonym silniku? Tego się nie robi przecież.
Co miała dać dolewka 0,2l oleju też nie rozumiem zbytnio.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-07-2024, 09:13 przez user64.)

Odpowiedz
Binio
Zarejestrowani

Cześć

Wygląda jakbyś zerwał blokadę skrzyni...

Coś się działo ze skrzynią i w związku z tym dolewałeś olej ?
Czy zrobiłeś to zgodnie z instrukcją?

Sc1ph2 wciąż w użytku. Młodsze pokolenie wzięło w obroty 
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Binio za ten post post:
  • daniel120690
daniel120690
Zarejestrowani

op auto kupiłem niecały miesiąc temu, dolewałem olej ponieważ auto przeciągało biegi potrafiło przy ponad 3tys obr zmienić bieg i pomyślałem że dolanie nie dużej ilości oleju nie pogorszy sytuacji a może akurat będzie lepiej, no ale jak widać nie poszło to tak jakbym tego chciał... nie mam pojęcia co mogłem zrobić źle że aż tak się namieszało Sad

Odpowiedz
Binio
Zarejestrowani

Jeśli skrzynia sprawna, zmienia biegi, jak ją nauczy kierowca. Więc może i bliżej 2 a może bliżej 3

Za wiele więcej Ci nie powiem, prócz tego co wyżej
Jak dla mnie auto nadaje się tylko do speca od skrzyń i to na lawecie...że względu na uszkodzoną blokadę, bałbym się go holować

Sc1ph2 wciąż w użytku. Młodsze pokolenie wzięło w obroty 
Odpowiedz
user64
Zarejestrowani

Szarpiąc się ze skrzynią uwaliles blokadę. Biegi zmienia się na odpalonym silniku. Nie wiem do końca, gdzie tu jest blokada, bo takiej skrzyni nie miałem, ale czasami wystarczy wymiana tylko drążka zmiany biegów, to tańsza opcja. Tak czy siak, jeżeli chcesz robić to sam, to musisz zacząć od szukania informacji gdzie dokładnie jest ta blokada i jak wygląda budowa drążka zmiany biegów.
Ogólnie raczej laweta i do kogoś kto ogarnie proponuje, ale jak masz zaparcie na robotę samemu, to zacznij od zbierania informacji.
Dolewales tylko 0,2l czy zmieniałeś cały olej?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-07-2024, 11:38 przez user64.)

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

(08-07-2024, 08:43)daniel120690 napisał(a): i czy jest możliwość zrobienia tego bez większych kosztów ?
Bez większych kosztów to już zrobiłeś, nie masz pojęcia co robić więc laweta i warsztat zajmujący się ASB. Tanio nie będzie a przez internet naprawić się nie da.

Odpowiedz
vitia
Zarejestrowani

Przez net to wróżenie z fusów, ale że innej opcji nie ma - wróżę.
Wg mnie wykręciłeś śrubę z blokady taśmy hamulcowej (tam gdzie wlewałeś olej). To niestety nie do zweryfikowania bez zrzucenia skrzyni. Zrzucenia i rozebrania. Koszt? Rozpołowienie skrzyni to nowe uszczelki (ok.750zł), nowy olej (ok. 500zł), coś tam pewno jeszcze wyjdzie. To części, dolicz robociznę.

Odpowiedz
milejow
Zarejestrowani

(19-07-2024, 14:31)vitia napisał(a): to nowe uszczelki (ok.750zł)
, DP0 składa się na uszczelniacz w płynie, jedyne uszczelki to uszczelniacze półosi, oring walka wybieraka i uszczelka miski. Pisałem już autorowi, że wykręcił mocowanie dźwigni rozdzielacza ciśnienia w skrzyni, temat do ogarnięcia po zdjęciu miski ale trzeba mieć trochę pojęcia o robocie

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-07-2024, 17:38 przez milejow.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi milejow za ten post post:
  • Daniel1206
Binio
Zarejestrowani

Z ciekawości sprawdziłem czy da radę, na zgaszonym silniku, zjechać w dół wajchą.

Bez zepsucia czegoś, niewykonalne.

Sc1ph2 wciąż w użytku. Młodsze pokolenie wzięło w obroty 
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Binio za ten post post:
  • Daniel1206




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości