Rafał Żmudzin
6
0
0
0
SC II ph I
2006
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Wrocław
op
Witam . mam problem ze swoim scenicem. pali mi 0,5 ltr oleju na 500 kilometrów . wymieniłem turbo bo było luźne , wymieniłem odmę z zaworkiem i nic... auto nie dymi a oleju ubywa, brakuje mi już pomysłów . oddałbym do jakiegoś warsztatu na wymiane pierscionków bo takie sugestie dostałem tylko czy ktos może polecić warsztat we wrocławiu bądź okolicach który to ogarnie?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-07-2018, 19:21 przez pio555.)
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 05-07-2018, 19:30
Jeśli już robić - to zacząć od uszczelniaczy trzonków zaworów.
To cholerstwo potrafi zżerać pokaźne ilości oleju nie dając (prawie) żadnych objawów - ot, trochę więcej sadzy w rurze wydechowej.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
haszczurur
2,441
22
700
532
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Warszawa
Uszczelniacze zmienisz bez zdejmowania głowicy.
A ile ma już nalatane km?
•
Mati
26,569
101
4838
4,483
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 09-07-2018, 13:04
(05-07-2018, 17:40)Rafał Żmudzin napisał(a): pali mi 0,5 ltr oleju na 500 kilometrów pewnie gaszakiem kapie, odpływ z odmy do miski drożny?
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
Rafał Żmudzin
6
0
0
0
SC II ph I
2006
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Wrocław
op
z gaszaka kapie odrobinę , odma nowa i wszystkie węże drożne . dziś wymyłem silnik i za 20 kilometrów podniosę i bede szukał . wydaje mi sie ze przy takim spalaniu oleju to powinna być za mna chmura niebieska a jej nie ma...
pio555 napisał 12-07-2018, 19:24:
kolejna prośba o przywitanie się w odpowiednim dziale
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-07-2018, 19:24 przez pio555.)
•
#asiarek
2,602
56
3430
7,361
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Kędzierzyn-Koźle
#asiarek
Zarejestrowani
— 12-07-2018, 20:15
(12-07-2018, 19:13)Rafał Żmudzin napisał(a): z gaszaka kapie odrobinę , odma nowa i wszystkie węże drożne . dziś wymyłem silnik i za 20 kilometrów podniosę i bede szukał . wydaje mi sie ze przy takim spalaniu oleju to powinna być za mna chmura niebieska a jej nie ma...
Oki, odma to "puszka" - przelotka,
węże zmienione , dobrze.
Ale NAJWAŻNIEJSZE to sprawdzenie drożności metalowej rurki (fi 6 ... ???) - w bloku silnika - na styku miski olejowej. Tam wchodzi najcieńszy wýżyk z odmy. Obstawiam,że spływ ową rurką jest zapchany szlamem i spiekami.
Sprawdź to.
•
Rafał Żmudzin
6
0
0
0
SC II ph I
2006
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Wrocław
op
czyściłem metalową rurkę wyciorem i powietrzem jak uszczelniałem miskę ,
•
Mati
26,569
101
4838
4,483
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 12-07-2018, 21:45
(12-07-2018, 19:13)Rafał Żmudzin napisał(a): z gaszaka kapie odrobinę tam nie widać żeby się lało, powietrze rozdmuchuje każdą kroplę lecącą z gaszaka, zrób jakieś zdjęcie pomiędzy gaszakiem a akumulatorem, pewno zawalone olejem jest wszystko do dołu łącznie z wężami które idą do IC
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
Rafał Żmudzin
6
0
0
0
SC II ph I
2006
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Wrocław
op
mam pod gaszakiem przymocowaną szmatkę biała w celach obserwacyjnych i leci doslownie 10-20 mililitrów na 1 tys kilometrów , ogólnie silnik jest suchy - poza gaszakiem , ic z wężami czysty...
•
#asiarek
2,602
56
3430
7,361
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Kędzierzyn-Koźle
#asiarek
Zarejestrowani
— 13-07-2018, 07:26
Z błachych czytaj tanich rzeczy pozostaje do sprawdzenia - weryfikacji zawór odmy (czarna okrągła puszeczka, z podłączonymi dwoma wężami)
Jeśli ma już swoje lata, jest zaolejona, to pewnie w środku nie ma już membrany i pary oleju przedostają się bezpośrednio do układu dolotowego silnika i są spalane.
•
|