(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-03-2018, 18:26 przez pio555.)
SCENIC II PH I 1,6 16V brak mocy
op
Witam forumowiczów. Może mam dziwny przypadek, może nikt nie chce lub nie wie jak mi pomóc - nie wiem, ale pomimo postów mam brak odpowiedzi. W moim sceniku jest taki problem - brak mocy powyżej 2000 obrotów. Ale po kolei. Auto kupione w zeszłym roku w sierpniu, sprowadzone z Niemiec, kupione od handlarzy. Grand Scenic, rocznik 2004, przebieg na blacie 170 tyś. Szacuję realny na ok 250 tyś. Auto kupione w sumie za grosze (4 tyś zł), ale nie wolne od wad. O ile środek w sumie w stanie niezłym, nawet bardzo dobrym, to mechanicznie różowo nie było. Od tamtej pory zrobiono : wymiana głowicy - w starej był wyciek z wyrobionego łożyskowania wałka rozrządu, wymiana rozrządu z kołem KFZR, wymiana cewek i świec na NGK, czujnik wałka rozrządu oraz uszczelniacze silnika. O ile wycieki oleju udało się powstrzymać, o tyle braku mocy nie usunąłem. Auto przed jak i po tych zabiegach jeździ prawie tak samo - czyli powyżej 2000 obr nie jedzie, spalając przy tym 12 l benzyny ekonomicznie jeżdżąc. Wiem, że 1,6 to nie rakieta, ale bez przesady. Jedyne co się poprawiło to obroty na jałowym, są równe i nie trzepie budą. Po podpięciu do Clipa pokazywało błąd DF083-grzałka sondy lambda. Czy to miałoby taki wpływ na moc ???
Zdecydowanie lambda może tak robić ale błąd grzałki to nie do końca sonda. Grzałka służy podgrzaniu tylko do temperatury pomiarowej. Powinien chyba jeszcze wywalić błąd na zegary (defekt układu wydechowego) i zapisać inne błędy.
Obstawiam któryś wtryskiwacz walniety/zapchany. Stosunkowo łatwo sprawdzić 'na oko' i to raczej wystarcza do oceniania z grubsza. Dokładne pomiary wtryskow tylko w firmach zajmujących się regeneracja. Sprawdzałem w dwóch autach i wbrew gadaniu innych, dobrze wykonany patent ze strzykawkami uważam za całkiem miarodajny. Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka (Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-03-2018, 00:53 przez Trodor.)
op
na zegarach pokazuje mi "Abgass system defekt" (mam menu po niemiecku). Własnie odnośnie sondy nie mam pewności, bo o ile pierwsza sonda steruje dawką paliwa, to druga jest od sprawdzania stanu katalizatora. A ja mam uszkodzoną druga sondę. Czy ona ma wpływ na moc i spalanie ? A czy w Clipie można sprawdzić wtryskiwacze ? W dieslach można sprawdzić po tzw offsecie wtryskiwaczy, w benzynie też tak jest ?
Z wydechu? No to nie dopala. Z różnych powodów może tak być. Nie teges wtrysk, sonda albo czujnik
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości