Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I 1.5dci 2005 kilka problemów


iktorn83
Zarejestrowani

op Witam, mam kilka problemów z autem taty, ale zacznę historię od początku. Zaczęło się od ciężkiego odpalania rano, braku mocy (błąd check injection przy 130km/h), większego spalania i ochlapanego silnika. Scenic jeździł od mechanika do mechanika, każdy mógł co innego, podobno był wyczyszczony EGR, ale nie pomogło nic, więc postanowiłem samemu się za to zabrać. Na dzień dobry podpiąłem się komputerem Delphi. Pokazało błąd od świec żarowych, ciśnienia w układzie, EGR i filtra paliwa. Zająłem się czyszczeniem EGR, który podobno mechanik już czyścił, ale się okazało, że wziął kasę za nic, chyba tylko błąd wykasował. EGR był cały zapchany, zero prześwitu, między "komorami" w obudowie nie było też przelotu. Potem wymieniłem filtr paliwa. Auto lepiej paliło i co najważniejsze nie dymiło jak ruski czołg, ale problem z mocą nadal był. Następnie wymieniłem kompletną odmę, bo oczywiście w środku membranka była porwana. Potem postanowiliśmy wyciąć katalizator. Po wybebeszeniu i wspawaniu jest niby wszystko okej, ale po tygodniu pojawił się błąd "check emission" wraz z service. Auto pali i jeździ normalnie, ale jednak ten błąd męczy. Przeczytałem o "emulatorze" drugiej sondy lambda, ale nie widziałem pod autem, żeby była druga sonda.
PS: przy wymianie egr okazało się, że cały dolot jest zawalony olejem, razem z dolotem do turbo, IC itp. 

Obecnie pokazuje błędy:
DF025 - ale domyślam się że to od świec, bo jest informacja o grzaniu wstępnym
DF114 i DF010 - znowu coś od EGR
DF049 - czujnik temperatury/ciśnienia płynu chłodniczego. Tutaj nie wiem o co chodzi, bo na desce nic się nie świeci, nie wciąga wody, ani nie leje nigdzie, auto sie nie gotuje.
DF089 - czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym. Czasami po czyszczeniu czujnika doładowania znika na jakiś czas, potem znów się pojawia

Liczę na pomoc, głównie z tym błędem check emission. Pozdrawiam

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

A czemu po prostu nie zacząłeć od czyszczenia dolotu i zajęcia się czujnikiem ciśnienia w kolektorze dolotowym>
Na 90% tu tkwi przyczyna.
Błąd emisji spalin to skutek, nie przyczyna - coś go musi powodować.
Powoduje go nieprawidłowe dawkowanie paliwa do cylindrów.
A jakie parametry decydują o obliczeniu dawki?
No właśnie.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

(28-03-2018, 13:09)iktorn83 napisał(a): DF049 - czujnik temperatury/ciśnienia płynu chłodniczego
Tu chodzi o czujnik ciśnienia klimatyzacji. Znajduje się za zderzakiem przy skraplaczu.
DF 089 jeżeli pojawia się tylko podczas jazdy z dużym obciążeniem to może oznaczać zacinającą się kierownicę spalin w turbinie.

Odpowiedz
iktorn83
Zarejestrowani

op Z tego zdjęcia wyczyściłem rurę aluminiową, EGR i tę złotą komorę. Jak dobrać się do wspomnianego kolektora? Co do tego czujnika klimatyzacji to może być spowodowane tym, że tata jakiś czas temu wymieniał sprężarkę klimatyzacji? Podobno padło łożysko i taniej było wymienić całą sprężarkę niż bawić się w regenerowanie. Na komputerze pokazuje klimatyzację jako sprawną, lecz nie wykrywa jej. Nie pamiętam dokładnie, ale chyba jak są parametry czasu rzeczywistego to pokazuje Sprężarka klimatyzacji: BRAK, Klimatyzacja : DZIAŁA.
[Obrazek: b6f353a16802ca87med.jpg]

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-03-2018, 18:06 przez iktorn83.)

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Macie do mnie niedaleko (na skróty to raptem 25 km), jak nie da rady ogarnąć tym "Delphi" - wpadnijcie, spróbujemy połączyć się z samochodem i konkretnie zidentyfikować błędy.
Bo takie gdybanie może okazać się baaaardzo kosztowne - wiem to z przykładu samochodu naszej koleżanki - próbowano jej wymienić pół silnika, my skończyliśmy na jednym czujniku.
Co do czyszczenia kolektora - niestety, tylko demontaż i to niewąski, bo przydało by się wraz z IC...

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Jak masz klimatyzację manualną to jej nie wykryje bo nie ma co wykrywać. Błędy pokazuje tylko wówczas gdy obwód czujnika jest nieciągły, sam brak ciśnienia nie generuje błędu. Ciśnienie jest odczytywane w sterowniku silnika. Przy sprawnej klimatyzacji po jej załączeniu powinien ruszyć wentylator silnika.

Odpowiedz
iktorn83
Zarejestrowani

op Jest climatronic,tak wygląda. Wentylator chyba nie rusza, będę na święta w domu to zobaczę. A co do Końskich to jeśli byś miał chwilę, to bym podjechał, bo szukam kogoś właśnie z CLIPem, a w okolicach Opoczna nikt nie ma :/
[Obrazek: hqdefault.jpg]

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Także nie mam CLIP'a - dysponuję MPM-Com + MaxiEcu. Dla mnie wystarczające. Przynajmniej do tej pory.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
iktorn83
Zarejestrowani

op Po świętach wyczyszczę ten kolektor na spokojnie i się jakoś umówimy na to sprawdzenie, okej? Bo na chwilę obecną, to chyba bez sensu nawet się wpinać

Odpowiedz
iktorn83
Zarejestrowani

op Cały układ wydechowy wyczyszczony, wraz z kolektorem i ponownie EGRem, zrobione uszczelnienie dolotu i kolektora, czujnik doładowania też podmieniony, lecz błąd nadal się pokazuje. @ ko-ma, co teraz? Masz czas, żebym podjechał w sobotę?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości