Tomo3
124
0
16
1
SC II ph I
2005
1.5 dCi 101KM, 2003-2009
Legionowo
Tomo3
Zarejestrowani
— 09-01-2019, 07:58
op
Za gruszką, przed filtrem.
•
Tomo3
124
0
16
1
SC II ph I
2005
1.5 dCi 101KM, 2003-2009
Legionowo
Tomo3
Zarejestrowani
— 09-01-2019, 09:26
op
Może wiecie jak sprawdzić clipem lub autocomem jak buduje się ciśnienie podczas rozruchu w pompie wtryskowej?
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 09-01-2019, 10:13
Jest jedna, podstawowa, zasada: jeśli do przewodów "za gruszką" dostaje się powietrze, jest gdzieś na przewodach/złączach nieszczelność - i trzeba jej szukać.
Jeśli "gruszka" została wymieniona na nową/sprawną i jej sprawność została sprawdzona - miejsce zapowietrzania zamyka sie w obrębie przewodów "za gruszka".
Cudów nie ma. Któryś przewód nie siedzi na króćcu i łapie powietrze (czasami wystarczy nim poruszyć/przekręcić by uzyskać poprawę. u mnie przyczyną był np. ostatni odcinek przewodu, przed pompą. Wystarczyło go poprawnie osadzić na końcówce i już rok jest OK.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
Tomo3
124
0
16
1
SC II ph I
2005
1.5 dCi 101KM, 2003-2009
Legionowo
Tomo3
Zarejestrowani
— 09-01-2019, 10:25
op
teorię i praktykę przez miesiąc mam już opanowana do perfekcji.
Pływak wyciągam w 10 minut z rozbiórką wnętrza.
na przewodach nowych, starych, dorabianych z przewodu paliwowego jest cały czas ten sam efekt.
podmienię jeszcze raz filtr paliwa, może na obudowie ma gdzieś nieszczelność...
jeszcze biorę pod uwagę że pompa się rozszczelniła wewnątrz - jeżeli jest to możliwe....
problem zaczął się od tego jak scenic dostał podobno 140km/h, ale mogło być więcej, na czwartym lub trzecim biegu - zeznania kierowcy...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-01-2019, 10:28 przez Tomo3.)
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 09-01-2019, 12:48
(09-01-2019, 10:25)Tomo3 napisał(a): teorię i praktykę przez miesiąc mam już opanowana do perfekcji.
Pływak wyciągam w 10 minut z rozbiórką wnętrza.
na przewodach nowych, starych, dorabianych z przewodu paliwowego jest cały czas ten sam efekt.
podmienię jeszcze raz filtr paliwa, może na obudowie ma gdzieś nieszczelność...
jeszcze biorę pod uwagę że pompa się rozszczelniła wewnątrz - jeżeli jest to możliwe....
problem zaczął się od tego jak scenic dostał podobno 140km/h, ale mogło być więcej, na czwartym lub trzecim biegu - zeznania kierowcy...
A spróbuj jeszcze odłączyć przewó d od pompy i wsadzić go do naczynia z paliwem.
Jak się nie zapowietrzy i jak z naczynia nie ubędzie paliwa - winna może być pompa.
A 140 na trójce... prędzej by się sprzęgło albo silnik rozsypały. od "rozbiegania".
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
Tomo3
124
0
16
1
SC II ph I
2005
1.5 dCi 101KM, 2003-2009
Legionowo
Tomo3
Zarejestrowani
— 09-01-2019, 12:55
op
Pompa wysysa paliwo z filtra paliwa więc tu powinno być ok. Najgorszy jest przewód dostarczający paliwo do filtra. Może króciec w filtrze jest pęknięty...
Dziś oglądam całość znów, podmienienie filtr, przewody.
•
Tomo3
124
0
16
1
SC II ph I
2005
1.5 dCi 101KM, 2003-2009
Legionowo
Tomo3
Zarejestrowani
— 10-01-2019, 12:39
op
Obecnie układ paliwowy wygląda tak. Założony trójnik, zaworek zwrotny. Na obecną chwilę winowajcą była złączka powrotu paliwa z filtra do zbiornika. Jeszcze muszę przerobić trójnik bo do tego za szerokie są zaciski i puszcza trochę powietrza.
•
andrzejwa
2,642
54
1284
321
SC III ph I
2011
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chełm/Trawniki
Ogólnie te przewody przezroczyste z widocznymi opaskami nie spełniają swojej roli. Najlepsze i sprawdzone rozwiązanie to gumowe paliwoodporne czarne przewody.
•
Tomo3
124
0
16
1
SC II ph I
2005
1.5 dCi 101KM, 2003-2009
Legionowo
Tomo3
Zarejestrowani
— 10-01-2019, 13:46
op
ale te przezroczyste przewody są właśnie paliwowe do ropy i benzyny. plus ich jest taki że widzę co się dzieje. zawsze mogę je zmienić na czarne zbrojone.
•
Lepus
1,433
7
371
281
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Przemyśl
Lepus
Zarejestrowani
— 10-01-2019, 19:03
Radzę zmienić, zaniechać tych opasek z gwintem co na fotkach. Nacinają węże, zwłaszcza te co użyłeś. Zastosuj opaski bez tych nacięć.
Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
•
|