Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II, 1.6 v16, 2006 problem z przykręceniem głowicy


kuna
Zarejestrowani

op Witam

proszę o informację dotycząca wymiany uszczelki pod głowicą silnik K4M 812, chodzi mi o wycentrowanie uszczelki i głowicy do bloku. W bloku jest jedna tulejka centrująca natomiast z drugiej strony w miejsce śruby trzeba wkręcić trzpień o symbolu Mot. 104 którego nigdzie na internecie nie mogę znaleźć, nawet jego fotki ani wymiarów. 
Czy może jest inny sposób na wycentrowanie bo luz głowicy i uszczelki to prawie 2mm więc istnieje ryzyko że, otwory w głowicy-uszczelce-bloku mogą się nie pokryć. A może ktoś ma wymiary trzpienia do ustawiania głowicy współosiowo z resztą. Niestety przykręciłem na oko ale nie składam dalej bo obawiam się że brak współosiowości może spowodować szybsze wypalenie uszczelki albo niedrożność otworów spływowych oleju czy chłodziwa.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-05-2016, 16:25 przez kuna.)

Odpowiedz
ctos
Zarejestrowani

obawiam się, że mało kto robi tu takie większe naprawy, więc chyba ciężko będzie o takie rady, ale jak już zrobisz to powiedz jak sobie poradziłeś, może komuś to się przyda, oby nie mi Biggrin

Odpowiedz
kuna
Zarejestrowani

op No, zauważyłem to że, użytkowników Renault którzy sami naprawiają jest jak na lekarstwo, również na innych forach związanych z ta marką. Na forach od VW odpowiedzi są prawie od ręki. Schodzi mi to długo bo popełniłem kilka błędów między innymi przykręcając uszczelkę bez trzpienia centrującego naraziłem się na dodatkowe koszty uszczelka i śruby do głowicy.
Na dziś mogę tylko przestrzec przed demontażem głowicy i wymianą uszczelki osoby którym znikoma ilość płynu ubywa a tester spalin podłączony do zbiorniczka wyrównawczego zmienia zabarwienie. A przy tym nie odnotowują zmian w poziomie oleju, zmianie koloru oleju i brak oleju w zbiorniczku. Proponuję rozpocząć poszukiwanie od demontażu uszczelki pod termostatem z tworzywa, widać u mnie było w miejscu styku uszczelki z głowicą mikro wżery co prawdopodobnie jest przyczyną nieszczelności bo kanał olejowy i wodny w obudowie termostatu oddziela uszczelka i właśnie na tym sąsiadującym odcinku widać wżery.
obecny koszt 1350zł, robocizna moja.
komplet pasek klinowego, rolka, napinacz
śruby głowicy
uszczelniacz duży mały, śruba, nakrętka, pokrywka
zaślepka rozrządu duża mała
rozrząd pasek rolki, napinacz, śruba wału
uszczelka głowicy
uszczelka termostatu niebieska
Lotcite 518
drugi kmpl uszczelka, śruby głowicy
przyrząd o ustawiania rozrządu
dorobienie trzpienia

Muszę jeszcze dokupić olej, świece,

Odpowiedz
lexyy
Zarejestrowani

Witam. Moglbys podpowiedziec jak ten trzpien ma wyglądac?

Witam. Podpowiesz jak ma wygladac ten trzpien ustalajacy?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-12-2021, 23:39 przez lexyy.)

Odpowiedz
Gieno555
Zarejestrowani

@ kuna chcesz mi powiedzieć że za każdym razem po odkręceniu głowicy dajesz nowe szpilki? To jest przerost formy nad treścią.
BTW jedynym powodem do zdarcia głowicy było dla ciebie ubytek płynu chłodniczego?
Ludzie sami szukają sobie kosztów...

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(02-12-2021, 06:26)Gieno555 napisał(a): @ kuna chcesz mi powiedzieć że za każdym razem po odkręceniu głowicy dajesz nowe szpilki? To jest przerost formy nad treścią.
BTW jedynym powodem do zdarcia głowicy było dla ciebie ubytek płynu chłodniczego?
Ludzie sami szukają sobie kosztów...
Ty sie z choinki urwałeś?
Za.kazdym ruszaniem głowicy daje sie nowe sruby

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • #asiarek, Roming
Gieno555
Zarejestrowani

@ pio555 każdy robi jak uważa. Ja robiłem kilkanaście razy głowice i to różnych marek. Szczerze tylko raz dawałem nowe szpilki. Bo chłopak sobie tak zażyczył. Nigdy ja ani nikt inny nie narzekał na problemy po montażu głowicy na tych samych szpilkach.
Tak że każdy robi jak uważa.

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

(02-12-2021, 07:08)Gieno555 napisał(a): @ pio555 każdy robi jak uważa. Ja robiłem kilkanaście razy głowice i to różnych marek. Szczerze tylko raz dawałem nowe szpilki. Bo chłopak sobie tak zażyczył. Nigdy ja ani nikt inny nie narzekał na problemy po montażu głowicy na tych samych szpilkach.
Tak że każdy robi jak uważa.


No i na tym polega problem w warsztatach bo każdy robi jak uważa. Naprawy powinny być przeprowadzane zgodnie ze sztuka a ta zakłada posiłkowanie się kartami technicznymi. Jeśli chodzi o szpilki głowicy w zależności od silnika/marki producent każdorazowa zaleca wymianę śrub lub weryfikacje poprzez pomiar „wyciagnięcia” i wymianę śrub które tego wymagają.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
[-] 3 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi siwusek216 za ten post post:
  • #asiarek, PunkRock86, Roming
robczo
Zarejestrowani

Ja wiem, że to tylko teoria, ale dobrze opisuje dlaczego trzeba wymienić szpilki głowicy: https://e-autoparts.pl/warto-wymieniac-s...rt-16.html
Po za tym, oszczędności na poziomie 60zł przy całkowitym koszcie naprawy, raczej nie maja sensu.

Odpowiedz
itek
W przypadku tego silnika koszty faktycznie są niewielkie, więc warto wymienić. Kilkadziesiąt lat naprawiając skutecznie silniki w ciężarówkach, opierając się na dokumentacji technicznej stosowałem tą zasadę w sytuacji "wymogu" lub nie spełniania norm. Gdy do silnika potrzeba np. 40-50 śrub po, nawet 90zł. to trochę kosztuje. Silnik można naprawić dobrze, po weryfikacji nie podnosząc o 50% kosztów w imię profilaktyki, tym bardziej, gdy może on wynieść kilkadziesiąt tysięcy w przypadku drogich pojazdów wysoce zaawansowanych technicznie. Czyli co trzeba, to trzeba.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości