evitaki0505
5
0
0
0
SC RX4
2001
1.9 dCi 102KM, 2000-2003
Wrocław
op
Witam, mam problem z odpaleniem auta. Na zapych odpala z kluczyka nie. Od dłuższego czasu był problem z odpalaniem, trzeba było trzymać zapłon przez kilkanaście sekund żeby załapał. Później było coraz gorzej, czasami nie wystarczało akumulatora i trzeba było odpalac na kable. Teraz wcale na kable nie odpala, kreci ale bez siły tak jakby bateria była wyczerpana choć nie jest. Dodam ze kable od akumatora bardzo sie grzeją, szczególnie ten długi od uziemienia. Bardzo proszę o pomysł od czego zacząć, gdzie szukać problemu. Muszę spróbować poradzić sobie sama gdyż mieszkam w Grecji a tu jest bardzo ciężko o fachowca a jak już znajdę to nawet jeśli wymieni kabelek, skroi mnie ze 200 euro co najmniej.
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 05-11-2017, 12:51
Zaczynamy od czyszczenia i dokręcenia klem na akumulatorze.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
evitaki0505
5
0
0
0
SC RX4
2001
1.9 dCi 102KM, 2000-2003
Wrocław
op
(05-11-2017, 12:51)ko-ma napisał(a): Zaczynamy od czyszczenia i dokręcenia klem na akumulatorze.
Dzięki, każda wskazówka jest przydatna, muszę zacząć od najprostrzych rzeczy.
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 05-11-2017, 13:12
Kolejny etap to sprawdzenie dokręcenia połączeń przewodów prądowych "grubych" akumulator-rozrusznik-alternator oraz "drugiego końca" przewodu łączącego ujemny biegun akumulatora z masą.
Obawiać się jednak należy uszkodzenia rozrusznika - grzanie się przewodów świadczy o znacznym poborze prądu.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
filozof
5,202
19
1614
1,922
SC I ph II
2001
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Lublin
filozof
Zarejestrowani
— 05-11-2017, 13:47
W diesla, skoro kręci, to może coś w elektrycznym obwodzie zasilania paliwem? Pompa się nie włącza w trakcie pracy rozrusznika?
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
•
evitaki0505
5
0
0
0
SC RX4
2001
1.9 dCi 102KM, 2000-2003
Wrocław
op
(05-11-2017, 13:47)filozof napisał(a): W diesla, skoro kręci, to może coś w elektrycznym obwodzie zasilania paliwem? Pompa się nie włącza w trakcie pracy rozrusznika?
Kręci ale bardzo słabo, może zrobi 3 - 4 obroty i brakuje pradu. Pompa wymieniona była 3 miesiące temu.
•
filozof
5,202
19
1614
1,922
SC I ph II
2001
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Lublin
filozof
Zarejestrowani
— 05-11-2017, 14:07
To faktycznie warto zacząć od sprawdzenia styków.
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
•
evitaki0505
5
0
0
0
SC RX4
2001
1.9 dCi 102KM, 2000-2003
Wrocław
op
Kable wymienilam, ten długi od uziemienia był w środku jakby zweglony. Dalej bez zmian, kreci ale jakby brakowało mu prądu. Teraz zawalcze z wyciagnieciem rozrusznika.
•
Lepus
1,433
7
371
281
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Przemyśl
Lepus
Zarejestrowani
— 13-11-2017, 14:28
Stawiam na rozrusznik, konkretnie łozyskowanie. Opis objawów to klasyczny przykład wyrobionych tulejek rozrusznika.
Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
•
evitaki0505
5
0
0
0
SC RX4
2001
1.9 dCi 102KM, 2000-2003
Wrocław
op
(13-11-2017, 14:28)Lepus napisał(a): Stawiam na rozrusznik, konkretnie łozyskowanie. Opis objawów to klasyczny przykład wyrobionych tulejek rozrusznika.
Trafna diagnoza. Rozrusznik wymieniony a autko śmiga. Bardzo dziękuję za pomoc, zaoszczedzilam sporo euraskow i zszarpanych nerwów. Pozdrawiam
•
|