Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC I PH II drgania zimnego silnika


maciej1486
Zarejestrowani

Czyli obroty za małe

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi maciej1486 za ten post post:
  • staszeque
staszeque
Zarejestrowani

silnik krokowy do czyszczenia :?

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

nie wiem czy aby powinno działać ssanie w tym silniku czy obroty reguluje krokowiec, silniczek można wyczyścić.. wymoczyć w jakiejś nafcie czy czymś

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
staszeque
Zarejestrowani

na elektrodzie i gdzieś tam jeszcze znalazłem iż może to być wina cewki, lub źle wyregulowane zawory...

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

zacznij od najtańszych rzeczy, wyczyścisz krokowca sam

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
staszeque
Zarejestrowani

Jeszcze nic nie robiłem z braku czasu. Dzisiaj zrobiłem 80 km i po przejechaniu około 40 km, podczas redukowania na 2 lub 1 bieg. Obroty masakrycznie się wahają od 1000 do 50-100 xd i aż silnik drga i chce zgasnąc. To będzie silniczek krokowy? czy bardziej sama przepustnica ? Kolejne głupie pytanie podczas odpalania ma takiego jakby muła zapłonu. Jakby szła iskra ale nie chciał przez chwile odpalić. Wina świec czy aku ?

A i jeszcze wracając do silniczka krokowego i przepustnicy. Czym go najlepiej wyczyścić ?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-04-2015, 19:10 przez staszeque.)

Odpowiedz
luki_pj
Zarejestrowani

staszeque napisał(a):Kolejne głupie pytanie podczas odpalania ma takiego jakby muła zapłonu. Jakby szła iskra ale nie chciał przez chwile odpalić. Wina świec czy aku ?
Sprawdź czy nie masz powietrza w układzie paliwowym. Pęcherzyki powietrza powinny być łatwo widoczne w drodze od obudowy filtra do pompy. Użyj gruszki i ja naciskaj, zobacz czy jakieś pęcherzyki nie lecą- głupie pytanie ale kiedy był wymieniamy filtr paliwa?
Wystarczy że gruszka jest uszkodzona- robi za zawór zwrotny i może Ci się tez cofać paliwo.
Jeżeli naciskasz gruszkę, a ona nie twardnieje podczas pompowania- to albo gdzieś jest nieszczelność- np obudowa filtra, albo gruszka do wymiany.
U mnie też się tak męczył i winą okazało się zapowietrzający się układ. Wymieniłem na nowy porządny filtr, nowe uszczelki zamontowane, porządnie odpowietrzone i teraz odpala jak dziki kot Biggrin

Życie, to droga prowadząca do śmierci- im ta droga dłuższa, tym lepiej.
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi luki_pj za ten post post:
  • staszeque
Mati
Zarejestrowani

luki_pj napisał(a):U mnie też się tak męczył i winą okazało się zapowietrzający się układ
ale kolega ma benzynkę Biggrin
staszeque napisał(a):Kolejne głupie pytanie podczas odpalania ma takiego jakby muła zapłonu.
to również może być spowodowane krokowcem
staszeque napisał(a):To będzie silniczek krokowy? czy bardziej sama przepustnica ?
zacznij od wyczyszczenia / wymycia silniczka krokowego
Proszę to oglądnij....


tu również znajdziesz coś o przepustnicy.

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
staszeque
Zarejestrowani

Już widziałem ten filmik Biggrin natknąłem się już na niego Biggrin ale zawsze warto popytać wszędzie. Niestety na dzien dzisiejszy nie mam czasu , całymi dniami jestem w szpitalu u syna ;/ może w weekend ;/ Dziękuję za porady

Odpowiedz
staszeque
Zarejestrowani

We wtorek oddaję samochód do wymiany oleju itp... także odrazu zlecę mu czyszczenie przepustnicy... sam nie mam czasu niestety i miejsca gdzie to zrobić...
W ciągu ostatnich 3 lat poprzedniego właściciela było robione:
-pasek rozrządu
-uszczelka głowicy
-rozrząd rolki
-głowica naprawa/regeneracja
-czujnik wentylacyjny
-filtr oleju,olej wiadomo
-pasek wielo.... ?
-śruby głowicy /wymiana
-termostat wymiana
- szczęki hamulca
- cewki
- cylinderek hamulca
- piasta
- czujnik temperatury wody
- wymiana układu wydechu (środkowa , tłumik i końcówka) , podejżewam że pierdzi w miejscu przy silniku i będzie do wymiany.

Powiedzcie mi proszę czy jeżeli te elemnty rozrządu były robione czy jest konieczne niebawem wymiana rozrządu ? Bo dostałem niby listę co było robione od znajomego ale wiecie jak to jest....

W zbliżającym czasie planuje wymiane oleju/filtry/ wymiana płynów układu hamulcowych itp... no i jeżeli czyszczenie przepustnicy oraz silniczka krokowego nie pomoże to będzie trzeba wymienić ten że silniczek

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-04-2015, 19:20 przez staszeque.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości