Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC I PH II auto straciło pełną moc


mihau179
Zarejestrowani

op Witajcie, posiadam scenic I ph II 1.6 16v, od dłuższego czasu występuje problem na pb oraz lpg iż auto straciło pełną moc widać to ewidentnie na 5 biegu. Podczas przyspieszania( nie przekraczając 3000 obrotów). spalanie chwilowe dochodzi do 18-22 l.  Ogólne spalanie wzroslo o 1l obliczając ilość zatankowanego paliwa z dystrybutora.Auto było w serwisie na clipie żadnych błędów, wszystkie rolki od paska są w dobrym stanie, przeczyszczona była przepustnica. Zauważyłem że na biegu jałowym przy prędkości ok 40km/h spalanie chwilowe waha się w okolicach 2-3 l. Hamulce wszystkie sprawne, auto same się toczy.
Myślałem że to czujnik położenie wałka rozrządu, lecz auto odpala bez problemu czy to zimny czy ciepły, trzyma obroty, nie szarpie. Silnik równo pracuje więc cewki raczej powinny być sprawne?? 
Jutro jeszcze wymienie świece, 

Czy miał ktoś podobne objawy? Zdarzyło się kilka razy że auto z znikąd wróciło do pełnej mocy a na drugi dzień lipa.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-01-2025, 23:47 przez mihau179.)

Odpowiedz
kotleto
Zarejestrowani

Czujnik temperatury itd ?

Wysłane z mojego RMX3741 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
mihau179
Zarejestrowani

op
(12-01-2025, 00:00)kotleto napisał(a): Czujnik temperatury itd ?

Wysłane z mojego RMX3741 przy użyciu Tapatalka

na zegarach temp prawidłowo wzrasta. Jeśli czujnik to wyskoczyłby błąd na clipie. Posiadam zwykłe złącze obd2 na programie car scanner wczoraj wskazywał poprawne wartości. Ssanie wyłącza się obroty utrzymują się ok 750. Poniżej wrzucę scany z podłączenia jeśli w ogóle to pomoże

Załączone pliki

Miniatury
       

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-01-2025, 00:17 przez mihau179.)

Odpowiedz
user64
Zarejestrowani

Sprawdź czujnik hamulca, bo ja spotkałem się z czymś takim, że przy awarii tego czujnika auto straciło ze 30% jego i tak niezbyt dużej mocy. Wiem, wydaje się to głupie, ale tak było.

Odpowiedz
kotleto
Zarejestrowani

Czujnik tlenu korekta -100% to jest ciekawe, już kilka lat nie mam benzyny ale może to będzie jakiś trop. Może jest jakiś problem z którąś sondą lambda.

Wysłane z mojego RMX3741 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
mihau179
Zarejestrowani

op
(12-01-2025, 05:48)user64 napisał(a): Sprawdź czujnik hamulca, bo ja spotkałem się z czymś takim, że przy awarii tego czujnika auto straciło ze 30% jego i tak niezbyt dużej mocy. Wiem, wydaje się to głupie, ale tak było.

W tym samochodzie jest ręczny na linkę, co miałby wspólnego czujnik hamulca ze stratą mocy? Hmmm... nie wiem...

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

Korekty paliwowe po 20% więc Zalewa go i stąd brak mocy bo któryś czujnik przekłamuje wskazania. Ten silnik robi korekcję po sondzie lambda i map sensorze dodatkowo robiąc poprawki z czujników temperatury silnika i powietrza zasysanego. Do sprawdzenia wskazania tych 4 czujników i szczelność dolotu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-01-2025, 12:40 przez siwusek216.)

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

(12-01-2025, 11:33)mihau179 napisał(a): co miałby wspólnego czujnik hamulca ze stratą mocy?
Czujnik przy pedale hamulca oprócz włączenia świateł stop wysyła informację o swoim stanie/położeniu do sterownika silnika. Pewnie w jakimś konkretnie celu.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-01-2025, 12:48 przez andrzejwa.)

Odpowiedz
user64
Zarejestrowani

Nie pisałem o czujniku ręcznego, a czujniku pod pedałem hamulca, jak kolega andrzejwa wyjaśnił. U mnie po prostu tak było i zasugerowałem sprawdzenie go właśnie dlatego.

Odpowiedz
mihau179
Zarejestrowani

op
(12-01-2025, 12:48)andrzejwa napisał(a):
(12-01-2025, 11:33)mihau179 napisał(a): co miałby wspólnego czujnik hamulca ze stratą mocy?
Czujnik przy pedale hamulca oprócz włączenia świateł stop wysyła informację o swoim stanie/położeniu do sterownika silnika. Pewnie w jakimś konkretnie celu.

Jak mógłbym zweryfikować uszkodzony czujnik? Poza tym że po wciśnięciu światła stopu świecą sygnał do lamp wysyła. Jedynie co to na wyłączonych światłach przednich, po naciśnięciu pedału hamulca oświetla się podświetlenie zegarów. Ten efekt jest juz od kilku lat. Wiec raczej nie powinno być to.

(12-01-2025, 12:36)siwusek216 napisał(a): Korekty paliwowe po 20% więc Zalewa go i stąd brak mocy bo któryś czujnik przekłamuje wskazania. Ten silnik robi korekcję po sondzie lambda i map sensorze dodatkowo robiąc poprawki z czujników  temperatury silnika i powietrza zasysanego. Do sprawdzenia wskazania tych 4 czujników i szczelność dolotu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ciężko mi stwierdzić czy program na Andoida dobrze zczytuje dane. Dlaczego? na włączonym tylko zapłonie program pokazuje obroty 255Sad  Trzy tygodnie temu był na clipie i nic nie wykazało aby jakiś czujnik przekłamywał. Od tego czasu kilka razy zauważyłem normalne zachowanie. Czy problem o którym wspomnialeś że sonda to powinien zapisać błędy a zwiększona dawka paliwa to dym z rury, a tutaj nic.  Miałem też myśl że zapchany katalizator, lecz dziennie robię 80km głównie drogi szybkiego ruchu to nie bardzo mogło dojść do zapchania.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-01-2025, 14:41 przez mihau179.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem