mihau179
9
0
0
3
SC I ph II
2002
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Kęty
mihau179
Zarejestrowani
— 11-01-2025, 23:47
op
Witajcie, posiadam scenic I ph II 1.6 16v, od dłuższego czasu występuje problem na pb oraz lpg iż auto straciło pełną moc widać to ewidentnie na 5 biegu. Podczas przyspieszania( nie przekraczając 3000 obrotów). spalanie chwilowe dochodzi do 18-22 l. Ogólne spalanie wzroslo o 1l obliczając ilość zatankowanego paliwa z dystrybutora.Auto było w serwisie na clipie żadnych błędów, wszystkie rolki od paska są w dobrym stanie, przeczyszczona była przepustnica. Zauważyłem że na biegu jałowym przy prędkości ok 40km/h spalanie chwilowe waha się w okolicach 2-3 l. Hamulce wszystkie sprawne, auto same się toczy.
Myślałem że to czujnik położenie wałka rozrządu, lecz auto odpala bez problemu czy to zimny czy ciepły, trzyma obroty, nie szarpie. Silnik równo pracuje więc cewki raczej powinny być sprawne??
Jutro jeszcze wymienie świece,
Czy miał ktoś podobne objawy? Zdarzyło się kilka razy że auto z znikąd wróciło do pełnej mocy a na drugi dzień lipa.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-01-2025, 23:47 przez mihau179.)
•
kotleto
6,572
30
3612
429
SC III ph I
2011
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Czechowice-Dz.
kotleto
Zarejestrowani
— 12-01-2025, 00:00
Czujnik temperatury itd ?
Wysłane z mojego RMX3741 przy użyciu Tapatalka
•
mihau179
9
0
0
3
SC I ph II
2002
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Kęty
mihau179
Zarejestrowani
— 12-01-2025, 00:13
op
(12-01-2025, 00:00)kotleto napisał(a): Czujnik temperatury itd ?
Wysłane z mojego RMX3741 przy użyciu Tapatalka
na zegarach temp prawidłowo wzrasta. Jeśli czujnik to wyskoczyłby błąd na clipie. Posiadam zwykłe złącze obd2 na programie car scanner wczoraj wskazywał poprawne wartości. Ssanie wyłącza się obroty utrzymują się ok 750. Poniżej wrzucę scany z podłączenia jeśli w ogóle to pomoże
Załączone pliki
Miniatury
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-01-2025, 00:17 przez mihau179.)
•
user64
744
7
268
716
SC I ph II
2002
1,6 i 107KM, 1999-2003
Łódź
user64
Zarejestrowani
— 12-01-2025, 05:48
Sprawdź czujnik hamulca, bo ja spotkałem się z czymś takim, że przy awarii tego czujnika auto straciło ze 30% jego i tak niezbyt dużej mocy. Wiem, wydaje się to głupie, ale tak było.
•
kotleto
6,572
30
3612
429
SC III ph I
2011
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Czechowice-Dz.
kotleto
Zarejestrowani
— 12-01-2025, 08:37
Czujnik tlenu korekta -100% to jest ciekawe, już kilka lat nie mam benzyny ale może to będzie jakiś trop. Może jest jakiś problem z którąś sondą lambda.
Wysłane z mojego RMX3741 przy użyciu Tapatalka
•
mihau179
9
0
0
3
SC I ph II
2002
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Kęty
mihau179
Zarejestrowani
— 12-01-2025, 11:33
op
(12-01-2025, 05:48)user64 napisał(a): Sprawdź czujnik hamulca, bo ja spotkałem się z czymś takim, że przy awarii tego czujnika auto straciło ze 30% jego i tak niezbyt dużej mocy. Wiem, wydaje się to głupie, ale tak było.
W tym samochodzie jest ręczny na linkę, co miałby wspólnego czujnik hamulca ze stratą mocy? Hmmm... nie wiem...
•
siwusek216
6,049
17
4300
3,141
SC III ph II
2013
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Mysłowice
Korekty paliwowe po 20% więc Zalewa go i stąd brak mocy bo któryś czujnik przekłamuje wskazania. Ten silnik robi korekcję po sondzie lambda i map sensorze dodatkowo robiąc poprawki z czujników temperatury silnika i powietrza zasysanego. Do sprawdzenia wskazania tych 4 czujników i szczelność dolotu.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-01-2025, 12:40 przez siwusek216.)
•
andrzejwa
2,725
54
1323
341
SC III ph I
2011
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chełm/Trawniki
(12-01-2025, 11:33)mihau179 napisał(a): co miałby wspólnego czujnik hamulca ze stratą mocy? Czujnik przy pedale hamulca oprócz włączenia świateł stop wysyła informację o swoim stanie/położeniu do sterownika silnika. Pewnie w jakimś konkretnie celu.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-01-2025, 12:48 przez andrzejwa.)
•
user64
744
7
268
716
SC I ph II
2002
1,6 i 107KM, 1999-2003
Łódź
user64
Zarejestrowani
— 12-01-2025, 13:22
Nie pisałem o czujniku ręcznego, a czujniku pod pedałem hamulca, jak kolega andrzejwa wyjaśnił. U mnie po prostu tak było i zasugerowałem sprawdzenie go właśnie dlatego.
•
mihau179
9
0
0
3
SC I ph II
2002
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Kęty
mihau179
Zarejestrowani
— 12-01-2025, 14:32
op
(12-01-2025, 12:48)andrzejwa napisał(a): (12-01-2025, 11:33)mihau179 napisał(a): co miałby wspólnego czujnik hamulca ze stratą mocy? Czujnik przy pedale hamulca oprócz włączenia świateł stop wysyła informację o swoim stanie/położeniu do sterownika silnika. Pewnie w jakimś konkretnie celu.
Jak mógłbym zweryfikować uszkodzony czujnik? Poza tym że po wciśnięciu światła stopu świecą sygnał do lamp wysyła. Jedynie co to na wyłączonych światłach przednich, po naciśnięciu pedału hamulca oświetla się podświetlenie zegarów. Ten efekt jest juz od kilku lat. Wiec raczej nie powinno być to.
(12-01-2025, 12:36)siwusek216 napisał(a): Korekty paliwowe po 20% więc Zalewa go i stąd brak mocy bo któryś czujnik przekłamuje wskazania. Ten silnik robi korekcję po sondzie lambda i map sensorze dodatkowo robiąc poprawki z czujników temperatury silnika i powietrza zasysanego. Do sprawdzenia wskazania tych 4 czujników i szczelność dolotu.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Ciężko mi stwierdzić czy program na Andoida dobrze zczytuje dane. Dlaczego? na włączonym tylko zapłonie program pokazuje obroty 255  Trzy tygodnie temu był na clipie i nic nie wykazało aby jakiś czujnik przekłamywał. Od tego czasu kilka razy zauważyłem normalne zachowanie. Czy problem o którym wspomnialeś że sonda to powinien zapisać błędy a zwiększona dawka paliwa to dym z rury, a tutaj nic. Miałem też myśl że zapchany katalizator, lecz dziennie robię 80km głównie drogi szybkiego ruchu to nie bardzo mogło dojść do zapchania.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-01-2025, 14:41 przez mihau179.)
•
|