op
Cześć,
No to z okazji awarii Granda, jego młodszy brat szczeniak 1.6 16V 107KM także postanowił nie być gorszy i się rozchorował
Otóż mam objaw wypadania zapłonu na 2 cylindrze (licząc od filtra powietrza, nie od strony rozrządu). Objaw był taki, ze jadąc tak około 50km/h nagle silnik stracił moc, zaświecił się STOP i check. Silnik zgasł. Zatrzymałem się i zajrzałem pod maskę, myśląc, że pewnie pękł pasek wielorowkowy i się wkręcił w rozrząd, jak to często bywa w tych modelach, ale o dziwo nic z tych rzeczy. Pasek cały, nigdzie nie ma oleju, silnik suchy. Wsiadłem i odpaliłem motor normalnie, ale od tamtego mementu jest wypadanie zapłonu. Silnik chodzi jak w Zetorze, trzęsie wajchą od zmiany biegów. Dodam, że to 107KM, bez KZFR.
Wymieniłem świece, cewki, olej świeży wymieniony niedawno (jakieś 1,5kkm temu) na Shell Ultra 5W-40. Przekładanie cewek między cylindrami nic nie zmienia. Sprawdziłem ciśnienia na poszczególnych garach i ten na 2-ce wypada najgorzej...teraz pytanie, czy to padła hydraulika, czy szykować się na coś grubszego? Szczeniak ma instalkę gazową ELPIGAZ Vella Freestyle. Na benzynie i na lpg to samo. Zrobione jakieś 30kkm od montażu gazu. Obecny przebieg to 249kkm.
Pytanie, czy jest sens to robić i ewentualnie jaki może być koszt, bo jeżeli np. wypaliło zawór wydechowy, to ściąganie czapki w górę, szlifowanie gniazd, planowanie, wymiana uszczelki, przy okazji kompletnego rozrządu itd. to robi się z tego już przynajmniej 3k..a w tej cenie to mam już drugiego Scenic'a...
Przerabiał już ktoś ten temat wymiany hydrauliki w tej 16-zaworówce i jakie koszty, ewentualnie co to jeszcze może być, może coś przeoczyłem?
EDIT: Dodam jeszcze, że CLIP pokazuje wypadanie zapłonu: Cylinder 2
No to z okazji awarii Granda, jego młodszy brat szczeniak 1.6 16V 107KM także postanowił nie być gorszy i się rozchorował

Otóż mam objaw wypadania zapłonu na 2 cylindrze (licząc od filtra powietrza, nie od strony rozrządu). Objaw był taki, ze jadąc tak około 50km/h nagle silnik stracił moc, zaświecił się STOP i check. Silnik zgasł. Zatrzymałem się i zajrzałem pod maskę, myśląc, że pewnie pękł pasek wielorowkowy i się wkręcił w rozrząd, jak to często bywa w tych modelach, ale o dziwo nic z tych rzeczy. Pasek cały, nigdzie nie ma oleju, silnik suchy. Wsiadłem i odpaliłem motor normalnie, ale od tamtego mementu jest wypadanie zapłonu. Silnik chodzi jak w Zetorze, trzęsie wajchą od zmiany biegów. Dodam, że to 107KM, bez KZFR.
Wymieniłem świece, cewki, olej świeży wymieniony niedawno (jakieś 1,5kkm temu) na Shell Ultra 5W-40. Przekładanie cewek między cylindrami nic nie zmienia. Sprawdziłem ciśnienia na poszczególnych garach i ten na 2-ce wypada najgorzej...teraz pytanie, czy to padła hydraulika, czy szykować się na coś grubszego? Szczeniak ma instalkę gazową ELPIGAZ Vella Freestyle. Na benzynie i na lpg to samo. Zrobione jakieś 30kkm od montażu gazu. Obecny przebieg to 249kkm.
Pytanie, czy jest sens to robić i ewentualnie jaki może być koszt, bo jeżeli np. wypaliło zawór wydechowy, to ściąganie czapki w górę, szlifowanie gniazd, planowanie, wymiana uszczelki, przy okazji kompletnego rozrządu itd. to robi się z tego już przynajmniej 3k..a w tej cenie to mam już drugiego Scenic'a...
Przerabiał już ktoś ten temat wymiany hydrauliki w tej 16-zaworówce i jakie koszty, ewentualnie co to jeszcze może być, może coś przeoczyłem?
EDIT: Dodam jeszcze, że CLIP pokazuje wypadanie zapłonu: Cylinder 2
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-07-2020, 08:41 przez Soul.)