Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC I PH II Wymiana paska wielorowkowego


Soul
Zarejestrowani

op Nie ma różnicy np. między Continental, Dayton czy Gates?

Odpowiedz
Espera
Wszystie dobre

Odpowiedz
Soul
Zarejestrowani

op Za co odpowiedzialny jest ten napinacz ze sprężyną znajdujący się koło rolki alternatora?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-06-2014, 07:39 przez Soul.)

Odpowiedz
miro
Moderatorzy

U kumpla żeśmy go luzowali żeby pasek wyjąć Biggrin
A dokładnie te 2 śruby Biggrin

   

"Ludzie,którzy twierdzą,że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać ludziom którzy właśnie to robią."

                                                               
  Cheers Zapraszamy na VI Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl -Sielpia Wielka 14-16 czerwiec 2019 roku
Odpowiedz
Soul
Zarejestrowani

op Przepraszam, że tak pytam jak jełop, ale w dieslu tego nie robiłem, a tymbardziej z samonapinaczem ;)

Odpowiedz
miro
Moderatorzy

spoko Thumbup

"Ludzie,którzy twierdzą,że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać ludziom którzy właśnie to robią."

                                                               
  Cheers Zapraszamy na VI Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl -Sielpia Wielka 14-16 czerwiec 2019 roku
Odpowiedz
Soul
Zarejestrowani

op Módlcie się abym dał rade z tym paskiem..bo jutro mam wyjazd do germanii...
Reasumując:

Z opisów na necie wynika, że tym paskiem napędzane jest:
- alternator,
- pompa wspomagania
- sprezarka klimatyzacji
- kolo pasowe wału korbowego
- pompa płynu chłodniczego

Zgodnie z podpowiedziami można ten pasek wymienić "od góry" luzując 2 śruby na samonapinaczu ze sprężyną, poprzez odciągnięcie go w lewo (klucz 13 bodajrze). Uprzednio nalezy zrobić rozpiskę/fotkę ułożenia paska na poszczególnych kołach pasowych i rolkach, żeby wiedzieć jak do spowrotem zamontować. Po wymontowaniu paska, należy sprawdzić stan rolek i kół pasowych, ich profil (czy nie są zwichrowane, poszczerbione, nadmiernie wytarte itp.). W przypadku stwierdzenie, że któraś rolka bądź koło pasowe nie obraca się swobodnie (poza kołem pasowym wału), należy dokonać wymiany uszkodzonego elementu.
Występują dwie wersje paska wielorowkowego: 5-cio i 6-cio rowkowy. Renault montował fabrycznie 6-cio rowkowe paski, natomiast późniejsze zalecenie serwisowe mówi o montowaniu 5-cio rowkowego paska, w ten sposób, aby na górnym kole pasowym zostawić jeden rowek od strony rozrządu wolny.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-06-2014, 08:23 przez Soul.)

Odpowiedz
Espera
Dasz rady jeśli masz łeb na karku Biggrin

Odpowiedz
miro
Moderatorzy

Rób zdjęcia i będzie manual dla potomnych Thumbup
Wierzę w Ciebie Thumbup

"Ludzie,którzy twierdzą,że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać ludziom którzy właśnie to robią."

                                                               
  Cheers Zapraszamy na VI Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl -Sielpia Wielka 14-16 czerwiec 2019 roku
Odpowiedz
gibaj
jak będziesz trzeźwy to dasz radę Lol

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości