SCENIC I PH II Wymiana paska wielorowkowego
"Ludzie,którzy twierdzą,że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać ludziom którzy właśnie to robią."
Zapraszamy na VI Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl -Sielpia Wielka 14-16 czerwiec 2019 roku
op
Módlcie się abym dał rade z tym paskiem..bo jutro mam wyjazd do germanii...
Reasumując: Z opisów na necie wynika, że tym paskiem napędzane jest: - alternator, - pompa wspomagania - sprezarka klimatyzacji - kolo pasowe wału korbowego - pompa płynu chłodniczego Zgodnie z podpowiedziami można ten pasek wymienić "od góry" luzując 2 śruby na samonapinaczu ze sprężyną, poprzez odciągnięcie go w lewo (klucz 13 bodajrze). Uprzednio nalezy zrobić rozpiskę/fotkę ułożenia paska na poszczególnych kołach pasowych i rolkach, żeby wiedzieć jak do spowrotem zamontować. Po wymontowaniu paska, należy sprawdzić stan rolek i kół pasowych, ich profil (czy nie są zwichrowane, poszczerbione, nadmiernie wytarte itp.). W przypadku stwierdzenie, że któraś rolka bądź koło pasowe nie obraca się swobodnie (poza kołem pasowym wału), należy dokonać wymiany uszkodzonego elementu. Występują dwie wersje paska wielorowkowego: 5-cio i 6-cio rowkowy. Renault montował fabrycznie 6-cio rowkowe paski, natomiast późniejsze zalecenie serwisowe mówi o montowaniu 5-cio rowkowego paska, w ten sposób, aby na górnym kole pasowym zostawić jeden rowek od strony rozrządu wolny. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-06-2014, 08:23 przez Soul.)
Rób zdjęcia i będzie manual dla potomnych
Wierzę w Ciebie
"Ludzie,którzy twierdzą,że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać ludziom którzy właśnie to robią."
Zapraszamy na VI Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl -Sielpia Wielka 14-16 czerwiec 2019 roku |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
4 gości