op
Dzisiaj znowu o jeden rowek pasek się przesunął na kole od pompy wody i tylko tam...jadę do mechanika na oględziny..może on coś ustali, bo zwiariować z tym idzie. Drugi nówka napinacz i 3-ci pasek już wymieniam. Coś musi być z napinaniem paska nie halo..albo za luzno, albo za mocno..bez narzedzi do tego to g.. można zrobić.
SCENIC I PH II Wymiana paska wielorowkowego
Soul napisał(a):Silnik to JA0N/F9Q 736, taki sam jak u Ciebie, także dziwna sprawa z tymi paskami.ZWRACAM honor! bo wczoraj specjalnie sprawdziłem w garażu i jednak mam 6PK1640. Musiałem pomylić z którymś z pasków teścia, bo mniej więcej tak samo było wymieniane ![]() Ale dobrze pamiętam że w hurtowni zamawiałem 2 paski o wspomnianej długości z VIN bo ciężko było zweryfikować który zamontowany na 100%. Zobacz tutaj ile długości do wyboru jest... Być może poprzedni właściciel coś kombinował pod siebie, bo strasznie mi się dziwnie wydaje ta długość 1637 co miałeś na aucie przed wymianą. Ta długość już niespotykana, zamiennie 1635 albo 1640. Masz nowy napinacz to powinno dać radę na tym dłuższym, pomyśl- skonsultuj z mechanikiem czy nie lepiej 1635 założyć, może masz któreś rolki już zużyte (na jednej 1mm, na drugiej 1mm i na całej długości paska robi się więcej). Rolki nie powinny mieć żadnych wgnieceń, wyczuwalnych rantów lup pęknięć na powierzchni prowadzącej. Soul napisał(a):Robię to za każdym razem jak tylko mam tam dostęp, także nietrybiącej rolki na pewno bym nie zostawił przy wymianie paska. Na obecnej pasek normalnie leży i nie wystaje na boki.U mnie nie tyle że nie trybiła ale lekko huczała- więc postanowiłem wymienić przy okazji. Średnica zewnętrzna powinna mieć chyba 50mm, a u mnie miała sporo mniej. Prawie 2mm materiału zabrało. Dopiero zauważyłem to trzymając nową w ręku i przymierzając jedną do drugiej. To sobie sprawdź. Bo zamontowaną to ciężko określić jej stan jak nie huczy- jedynie suwmiarką możesz średnicę sprawdzić. Może u Ciebie podobnie jest na tej rolce i innych. Czekam na wieści co tam Twój mechanik powie po zapoznaniu się z autem.
Życie, to droga prowadząca do śmierci- im ta droga dłuższa, tym lepiej.
Patryk_L
— 13-03-2015, 19:52
Witam wszystkich na wstępie ! Pozwolę sobie podpiąć się pod temat. W mojej Renacie od dłuższego czasu coś strzelało w silniku na wolnych obrotach. Stawiałem że to napinacz po prostu się zużył i już trzaska ale dzisiaj stwierdziłem że przysłucham się bliżej tym hałasom i moim oczom ukazało się dziwne zachowanie paska wielorowkowego a mianowicie podczas pracy "wyskakuje" o jeden ząbek na zewnątrz (widać to na pompie wody jak się wysuwa i chowa) wywołując przy tym trzask podobny do gniecenia plastikowego kubka. Czy jest to objaw zużycia się paska ? Między klimą a alternatorem strasznie nim "trzepie". Mam silnik F9Q 734 pasek ma 5 rowków (na pompie wspomagania mam jeden rowek wolny). Prosiłbym o jakąś radę od czego zacząć szukac przyczyny takiego zachowania.
Dziękuję i pozdrawiam Patryk_L
Koła w jednej płaszczyżnie są? Może któreś koło jest zwichrowane lub lużne? Może i pasek jest na wykończeniu.
"Ludzie,którzy twierdzą,że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać ludziom którzy właśnie to robią."
![]()
Patryk_L
— 13-03-2015, 20:03
Podczas oględzin na pracującym silniku wszystko kręciło się idealnie jedyne dziwne odstępstwo to lekko pływające koło od pompy wspomagania. Samo koło kręciło sie prosto ale tak dziwnie się również wysuwało osiowo czyżby pompa do wymiany ?
![]() Pozdrawiam Patryk_L
Na kole pompy szukałbym przyczyny.Pompy nie trzeba wymieniać,może wystarczy samo koło.
"Ludzie,którzy twierdzą,że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać ludziom którzy właśnie to robią."
![]()
Patryk_L
— 13-03-2015, 20:08
Tylko włąśnie tak dziwnie to koło się wysuwało jakby z całą osią pompy o jakieś 1-2mm. Jutro postaram się poluzować pasek i zobaczę jak zachowuje się pompa.
Pozdrawiam Patryk_L
Patryk_L
— 22-03-2015, 20:12
Witam ! I się wszystko wyjaśniło
![]() ![]() ![]() Pozdrawiam Patryk_L |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
4 gości