Chudy1964
93
1
8
0
SC I ph II
2001
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Tychy
op
(04-10-2018, 09:22)PunkRock86 napisał(a): (04-10-2018, 09:17)Chudy1964 napisał(a): Heh średnio jest to możliwe, bo wtedy pedał gazu nie reagowałby wcale ;) a same obroty skakały jak chciały.
Wysłane z mojego F5321 przy użyciu Tapatalka
Mylisz się. Auto będzie pracować i bez tego czujnika (TPS) pobierając informację z innych. Ale będzie pracować nieprawidłowo. Szarpanie, wypadające zapłony. Jak nie wepniesz tej wtyczki, to obroty po prostu skaczą jak szalone, bo klapka w przepustnicy porusza się bez kontroli. Przerabiałem na własnej skórze, bo po czyszczeniu przepustnicy zapomniałem wpiąć tej wtyczki właśnie. Samochód oczywiście odpali, ale od razu wiadomo, że jest co MOCNO nie tak
Wysłane z mojego F5321 przy użyciu Tapatalka
•
PunkRock86
26,127
66
18697
18,255
INNY
2005
2.0 i 16V T 163KM, 2003-2009
Pajęczno
Czym innym jest TPS a czym innym sterowanie przepustnicą. W silniku F4R jest mechaniczne sterowanie przepustnicą a po lewej stronie przepustnicy umiejscowiony jest TPS. Mój tata jeździł z uszkodzoną wtyczką przez dwa lata. Wymienił silnik krokowy bo myślał że to od tego. Wypięcie TPS na biegu jałowym niczego nie zmieniało.
Może u Ciebie jest elektronicznie sterowana przepustnica, nie jak u mnie w poprzednim 1,6 mechanicznie i jedną wiązką idzie TPS z sygnałem potencjometru. U mnie wyglądało to tak
![[Obrazek: post-95501-0-99147600-1416572061_thumb.jpg]](https://images.weserv.nl/?url=renaultlaguna.pl%2Fforum%2Fuploads%2Fmonthly_11_2014%2Fpost-95501-0-99147600-1416572061_thumb.jpg)
a tutaj po lewej stronie czarne gniazdo to TPS
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-10-2018, 10:24 przez PunkRock86.)
Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.
•
ko-ma
9,682
28
1670
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 04-10-2018, 10:37
(04-10-2018, 08:44)Chudy1964 napisał(a): Wygląda na to, że to będzie to. Koszty?? Używany czujnik to na złomie koszt 20-30 zł. Zakładałem już kilka używanych - ale na złomie jest zasada, że jak niesprawny, to oddaje i dostaję inny.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
Chudy1964
93
1
8
0
SC I ph II
2001
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Tychy
op
No właśnie od tego mogliśmy zacząć, przepustnica jest sterowana elektronicznie. Nowy map sensor tez niespecjalnie drogi. Oby to było to.
Wysłane z mojego F5321 przy użyciu Tapatalka
ko-ma
9,682
28
1670
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 04-10-2018, 11:48
(04-10-2018, 10:48)Chudy1964 napisał(a): Nowy map sensor tez niespecjalnie drogi.
Wysłane z mojego F5321 przy użyciu Tapatalka
Ku wyjaśnieniu: ja podaję ceny UŻYWANYCH czujników nabywanych na zaprzyjaźnionym złomowisku (o ile w ogóle mają).
Na Allegro map-sensor z przesyłką =
- używany ok,. 40 zł
- nowa chińska podróbka = 60-70 zł
- nowy - od 100,00 w górę.
Uwaga na wielość typów ze złym opisem zastosowania. Zwłaszcza w używanych.
Patrz po wyglądzie i numerkach, czujniki do diesli są z wyglądu znacząco inne.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
Chudy1964
93
1
8
0
SC I ph II
2001
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Tychy
op
Kupiłem zamiennik, 1-szy dzień spoko, 2-gi też, ale kolejny to juz tragedia. Przy próbie zjechania z ronda zaczęło tak szarpać, że myślałem, że silnik wyskoczy zaraz z budy. Pozlepiałem i założyłem stary czujnik z nowymi oringami. I samochód wrócił do życia. Uważajcie co kupujecie, lepiej drożej, ale oryginalnie.
Wysłane z mojego F5321 przy użyciu Tapatalka
•
xamer
50
0
1
0
SC I ph II
2003
1.4 i 16V 95KM, 1999-2001
Wyszków
xamer
Zarejestrowani
— 24-10-2018, 15:12
moim zdaniem przypadek... szukajcie zawsze najtańszych możliwości usterek idąc kosztowo w górę sprawdź dolot czy nie ma lewego powietrza potem zorganizuj sobie dodatkową cewkę i zamieniaj miejscami z każdą bo przyczyna szarpania zawsze leży w lewym powietrzu lub zapłonie
•
Chudy1964
93
1
8
0
SC I ph II
2001
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Tychy
op
To o czym piszesz juz dawno załatwione
Wysłane z mojego F5321 przy użyciu Tapatalka
•
|