Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC I PH II Problem z regulacją obrotów


Dziku
Zarejestrowani

op Witam, mam problem w swoim Scenicu z silnikiem 1.6 16V. Objawy są następujące: po odpaleniu obroty mają różne wartości, czasem jest 1 tyś, czasem 1,5, po chwili z reguły regulują się po poziomu trochę poniżej 750, innym razem w losowych momentach wolne obroty to tysiąc, bądź właśnie 700. Nie ma mowy o jakimkolwiek ruszaniu bez użycia gazu bo wtedy obroty lecą w dół i nie mają ochoty się wyregulować. Często przy podjeżdżaniu do świateł i wciśnięciu sprzęgła obroty lecą w dół tak szybko, że albo spadną poniżej 500 i od razu pójdą do góry, albo silnik zwyczajnie zgaśnie. Przy lekkim wciśnięciu gazu na postoju wskazówka skacze góra-dół o kilka kresek, często również na tyle nisko, że silnik się wyłączy. To póki co wszystkie objawy, które pamiętam. Czy ktoś miał podobny problem, bądź ma pomysł co może być tego przyczyną?

Odpowiedz
mariusz#
Zarejestrowani

czy po wciśnięciu gazu i przytrzymaniu go powiedzmy na stałym poziomie 2tys obrotów silnik chodzi równo czy się dusi i obroty skaczą?

Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

Najlepiej clipem sprawdzic... Moze to byc czujnik polozenia walu korbowego. Mozna sprobowac go przeczyscic, ale jesli jest uszkodzony to czyszczenie nic nie da i potrzebna bedzie wymiana. Mozna gdybac co jeszcze albo wymieniac rozne rzeczy na chybil-trafil... Najlepiej z clipa skorzystac i miec pewnosc co jest grane.

Odpowiedz
Dziku
Zarejestrowani

op
(17-10-2017, 13:29)mariusz# napisał(a): czy po wciśnięciu gazu i przytrzymaniu go powiedzmy na stałym poziomie 2tys obrotów  silnik chodzi równo czy się dusi i obroty skaczą?

Potrafią bardzo mocno skakać, co po chwili doprowadza do zgaśnięcia. Wszystkie te objawy też nie występują zawsze bo czasami wszystko działa właściwie bez zarzutu.
Przypomniałem sobie, że tuż po odpaleniu czuć zapach paliwa.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-10-2017, 23:52 przez Dziku.)

Odpowiedz
mariusz#
Zarejestrowani

trzeba sprawdzić ciśnienie paliwa jeśli jest dobre stawiam na podwieszający się któryś zawór.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-10-2017, 06:37 przez mariusz#.)

Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

A może potencjometr przepustnicy?

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości