Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC I PH II Falujące obroty, dziwna praca silnika.


blazejk
Specjalisci

To pooglądaj węże z chłodnicy i termostatu, jak bedzie mokry któryś to wiadomo o co chodzi.
Ewentualnie może Ci cieć z pompy i lecieć po osłonie i dlatego wydaje się że to z chłodnicy.

Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian
[Obrazek: 1601105.png]
Odpowiedz
Erape
Zarejestrowani

op Tak mi się świetnie nim jeździ, że aż szkoda. Zdecyduje się na remont silnika.
Zapytam mechanika, co, gdzie i ile będzie kosztowało.

Odpowiedz
Oktawiusz
Zarejestrowani

To zależy czy i tak planowałeś zmianę. Ja bym go sprawdził w jeszcze innym warsztacie. UPG powoduje dziwne "gluty" w płynie chłodniczym oraz pod korkiem wlewu oleju. Czasami też na bagnecie. Nie ma prawa tam być nic białego, żółtego czy innego dziadostwa.

Jednoczesny ubytek oleju i wody nie wróży nic dobrego ale przecież nigdzie to nie wyparowuje. Nie zostawiasz żadnych plam pod spodem?

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
Erape
Zarejestrowani

op Żadnych, osłona pod silnikiem również czysta tudzież sucha.
Olej, dolewałem ostatnio z 700km temu. I na razie nie dolewam.
Tylko ten płyn...

Odpowiedz
blazejk
Specjalisci

Ja bym sprawdził nagrzewnicę.

Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian
[Obrazek: 1601105.png]
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Erape napisał(a):, odjechałem i powąchałem co to jest, było świeże, i na pewno to był płyn chłodniczy
dotknij językiem powinno być słodkie Biggrin

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Erape
Zarejestrowani

op Jest słodkie Biggrin

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Dużo dolewasz.
Ja podejrzewam chłodnicę na połączeniu plastiku z alu.To norma.

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

pierwsza sprawa... zlokalizować wyciek i nie ma co ruszać czego innego kolego.
Weźmy pod uwagę takie rzeczy: płyn ubywa bo jest wyciek, olej ubywa ale w małych ilościach jeszcze do przejścia, nie ma mocy z 10x innych rzeczy.. więc dawać do mechanika na wymianę USG i szukanie nowych kosztów z tym związanych.
Na początek zlikwidować wyciek, oleju ma być ok połowy na bagnecie więc nie dolewaj. Jak będziesz dolewał to sprawdź ile km znaczy "co ile" i "ile" dolewasz. Później zajmiemy się mocą Biggrin najpierw wyciek

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Erape
Zarejestrowani

op Okej, wszystko stopniowo, zrozumiałem.
Dzwoniłem własnie do mechanika i powiedziałem że w piątek przyjade na podnośnik i tam wszystkiego będziemy szukać.

Teraz mam pytanie z innej beczki. W moim scenicu jakiś czas temu, zamontowałem niestandardowe radio, Alpine dokładnie takie jak na ss:
[Obrazek: 142743-gdzie_kupie_plastikowa_ramke_do_r...w.aspx.jpg]
I teraz pytanie, dlaczego mi nie działa, gdy nie przekręce kluczyków? Radio fabryczne działało, nawet gdy nie miałem kluczyków w stacyjce.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

5 gości