Kapitan Powolny
1,047
1
136
14
SC III ph I
2009
1.6 16V 110KM, 2014-2016
Poznań
op
Witajcie,
Od jakiegoś tygodnia mam problem z odpalaniem auta jak postoi powiedzmy 8 godzin lub dłużej. Temperatura nie ma znaczenia bo czy odpalam po nocy czy po postoju na słońcu efekt jest ten sam. Wcześniej odpalał z tzw"półobrotu"
Sytuacja ma się tak: Wsiadam, przekręcam kluczyk i silnik chechła jakiejś pięć sekund- już prawie slychać wycie rozrusznika, silnik ma ochotę zdechnąć i załapuje. Boje się, że zmielę drugi rozrusznik w ten sposób.
Początkowo łączyłem to z usyfiałą przepustnicą, ale po jej wyczyszczeniu obajwy sa te same. Jak postoi krócej to odpala od strzała.
Czy kilkukrotne przekęcenie na zapłon i dopiero odpalanie co zmieni? (podpompowanie paliwa)
Co mogę wymienić we własnym zakresie? Myślałem o świecach- ale może coś jeszcze do czego jest łatwy dostęp i możńa to ogarnąć
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-07-2017, 09:57 przez Patrys4891.)
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
•
komarek34
362
1
84
36
INNY
2016
1.5 dCi 110 2016-
Rybnik
•
Kapitan Powolny
1,047
1
136
14
SC III ph I
2009
1.6 16V 110KM, 2014-2016
Poznań
op
(29-05-2017, 05:13)komarek34 napisał(a): Masz lpg ?
Mam- ale byłem u magika w tej sprawie bo jakiś czas temu instalka zwariowała i w ogóle nie chciał jechać na gazie. Podpiął kompa- pokasował mase dziwnych błędów, zrobił test wydajności wtrysków i wszystko hula.
Uprzedzając pytanie- parownik trzyma ciśnienie i nie puszcza gazu podciśnieniem. Zresztą zgaszenie na benzynie daje ten sam efekt, więc to nie jest wina zalewania gazem
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
•
Marek1603
2,046
3
948
782
INNY
2014
INNY
Olkusz
Marek1603
Przyjaciele forum
— 29-05-2017, 10:53
Odpalasz na PB? Może nie trzyma ciśnienia układ i musi najpierw pompka dopompować. Spróbuj przekręcić kluczyk w pozycję zapłon i odczekaj chwilę. Na zero i ponownie w zapłon. Jak pogasną kontroli odpal.
•
Kapitan Powolny
1,047
1
136
14
SC III ph I
2009
1.6 16V 110KM, 2014-2016
Poznań
op
(29-05-2017, 10:53)Marek1603 napisał(a): Odpalasz na PB? Może nie trzyma ciśnienia układ i musi najpierw pompka dopompować. Spróbuj przekręcić kluczyk w pozycję zapłon i odczekaj chwilę. Na zero i ponownie w zapłon. Jak pogasną kontroli odpal.
Tak. Odpalam na Pb bo sterownik instalacji mi nie pozwoli "normalnie" odpalić z gazu. Spróbuję z tym dwukrotnym kluczykowaniem i dam znać o efektach
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
•
komarek34
362
1
84
36
INNY
2016
1.5 dCi 110 2016-
Rybnik
U mnie były problemy z odpaleniem po nocy. Parownik trzymał. Winny okazał się puszczajacy wtryskiwacz gazu. Łatwo to zdiagnozować , choć Gazownik i którego byłem nie znalazł
Musisz zakręcić zawór na butli i wyjezdzic calutki gaz z układu. I zobaczysz jak pali rano. Samo gaszenie na pb nie styka bo jest gaz w układzie.
U mnie pomogło czyszczenie wtryskiwaczy gazu. Prosta robota. Założyłem też filtr odstojnikowy na przyszłość.
•
Kapitan Powolny
1,047
1
136
14
SC III ph I
2009
1.6 16V 110KM, 2014-2016
Poznań
op
(29-05-2017, 13:53)komarek34 napisał(a): U mnie były problemy z odpaleniem po nocy. Parownik trzymał. Winny okazał się puszczajacy wtryskiwacz gazu. Łatwo to zdiagnozować , choć Gazownik i którego byłem nie znalazł
Musisz zakręcić zawór na butli i wyjezdzic calutki gaz z układu. I zobaczysz jak pali rano. Samo gaszenie na pb nie styka bo jest gaz w układzie.
U mnie pomogło czyszczenie wtryskiwaczy gazu. Prosta robota. Założyłem też filtr odstojnikowy na przyszłość.
Tylko że zanim go zgaszę to najpierw wyłączam instalkę i jadę jeszcze parę km więc teoretycznie wyjeżdżam cały gaz z układu. Instalka ma 8 miesięcy (wtryski baracuda) więc nie sądze żeby się wysrały po takim okresie.
Sam już nie wiem w którą stronę kombinować
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
•
Kapitan Powolny
1,047
1
136
14
SC III ph I
2009
1.6 16V 110KM, 2014-2016
Poznań
op
Testów ciąg dalszy.
Przekręcanie kilka razy zapłonu niewiele zmienia. W dalszym ciągu trzeba trochę pokręcić. Jak zaczyna być słyszalne wycie rozrusznika to puszczam stacyjkę- silnik ma dwie sekundy zawahania i wchodzi na obroty. (raz tylko zdarzyło się że odpalił z półobrotu i myślałem,ze może w końcu się przeprosił)
Wszelkie widoczne dziury w rurze dolotu pokleiłem, ale myślę że to bez znaczenia bo wcześniej odpalał jak pszczółka.
Silnik trzyma wolne obroty- ładnie schodzi na ssaniu i ma moc jak na swoje 107 kucy.
Pojęcia za bardzo nie mam czy sama wymiana świec coś da- poza profilaktyką oczywiście bo pewnie mają swoje nalatane i wymiana im się należy
Czy syf na przepustnicy mógł powodować, że ECU dawało większe dawki paliwa na korekcie i świece zwyczajnie dostały po tyłku od złego składu mieszanki? Bo zastanawia mnie takie nagłe pogorszenie...
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
•
krzysztofk
2,540
13
965
754
SC II ph II
2007
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Świdnik
Sprobuj tak:zakrec rozrusznikiem sekundę, odpuść i znowu zakrec.napisz o spostrzerzeniach.
Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo
•
Kapitan Powolny
1,047
1
136
14
SC III ph I
2009
1.6 16V 110KM, 2014-2016
Poznań
op
(02-06-2017, 21:18)krzysztofk napisał(a): Sprobuj tak:zakrec rozrusznikiem sekundę, odpuść i znowu zakrec.napisz o spostrzerzeniach.
Próba podjęta. Przy drugim zakręceniu jak tylko usłyszałem, że rozrusznik odbił i "wyje na sucho" puściłem stacyjkę. Silnik może dwie sekundy pracował na dwóch garach po czym wskoczył na ssanie.
Całe odpalanie trwało zdecydowanie krócej niż wcześniej, ale dalej idzie to ciężko- w sensie trochę trzęsie budą.
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
•
|