truskawa82
109
0
18
25
SC I ph II
1999
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Mielec
op
Odpalam silnik z rana obroty wskakują na (zaznaczone na zdjęciu)
i tak utrzymują się przez jakieś 4-5km jazdy po mieście co ciekawe wskaźnik temperatury po jakiś 2km jest na 3 kresce a obroty dalej wysokie , potem jest już OK i spadają do tych 750
Dzieje się tak od jakiegoś czasu jak spadły temperatury na zewnątrz w cieplejsze dni jest OK
Czy ten typ tak ma czy coś jest nie tak z tym ssaniem ?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-11-2015, 16:08 przez Mati.)
•
Mati
26,573
101
4840
4,483
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
Online
— 18-10-2015, 10:10
Czujnik na termostacie pokazuje Ci na desce ok, tylko ciekawe jaką temp wtedy widzi komp.
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
truskawa82
109
0
18
25
SC I ph II
1999
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Mielec
op
a jak to sprawdzić czy czujnik dobrze odczytuje temperaturę zostaje tylko podpięcie do komputera ?
edyta/// dziwi mnie tylko to ze jak na zewnatrz jest cieplej 10-11C wszystko jest OK ssanie zaraz się wyłącza nawet jak na desce wskaźnik nie drgnie
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-10-2015, 10:17 przez truskawa82.)
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 18-10-2015, 11:02
Jak?
1. Wymienić czujnik temperatury na nowy zlbo
2. odczytać live wartość parametru sterującego tego czujnika i sprawdzić, czy w jakimś zakresie temperatur nie przekazuje do ECU bzdur, albo
3. Przysłonić chłodnicę temperaturą - i sprawdzić czy to coś zmieniło ( w naszym Volvo po zniszczeniu dolnej osłony silnika taki manewr jest konieczny już poniżej + 10 stopni, inaczej na gaz przełączy po przejechaniu 20 km ).
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
truskawa82
109
0
18
25
SC I ph II
1999
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Mielec
op
Chodzi wam o ten czujnik
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-10-2015, 13:08 przez truskawa82.)
•
truskawa82
109
0
18
25
SC I ph II
1999
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Mielec
op
Hejka
Wygląda ze wymiana czujnika temperatury płynu pomogła ssanie jest niższe i szybciej się wyłącza
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 30-10-2015, 09:23
Przy okazji warto by sprawdzić jakość złącza elektrycznego czujnika - wzrost oporności także fałszuje wartość sygnału sterujacego - czasami wystarczy poruszyć wtyczką, żeby uzdrowić sytuację.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
ScenicPodkarpacie
8
0
0
0
SC I ph II
2000
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
z tamtąd
Renault Scenic 1.6 16V 2000r Odpalam silnik po nocy obroty wskakują na 1850 obr/min czy takie obroty na ssaniu są normalne ? po przejechaniu około 1-1.5 km ssanie się wyłącza i obroty otrzymują się na poziomie 750 obr/min
Czy takie zachowanie tych silników jest normalne ?
•
maciej1486
21,014
23
2411
256
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Nakło / Bydgoszcz
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
•
ScenicPodkarpacie
8
0
0
0
SC I ph II
2000
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
z tamtąd
to ile powinno być na ssaniu w tym silniku obrotów i gdzie szukać ewentualnie przyczyny
•
|