Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC I PH II Długo utrzymujące się ssanie w chłodniejsze dni


truskawa82
Zarejestrowani

op Odpalam silnik z rana obroty wskakują na (zaznaczone na zdjęciu)
[Obrazek: 4a104e471190.jpg]
i tak utrzymują się przez jakieś 4-5km jazdy po mieście co ciekawe wskaźnik temperatury po jakiś 2km jest na 3 kresce a obroty dalej wysokie , potem jest już OK i spadają do tych 750
Dzieje się tak od jakiegoś czasu jak spadły temperatury na zewnątrz w cieplejsze dni jest OK

Czy ten typ tak ma czy coś jest nie tak z tym ssaniem ?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-11-2015, 16:08 przez Mati.)

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Online
Czujnik na termostacie pokazuje Ci na desce ok, tylko ciekawe jaką temp wtedy widzi komp.

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
truskawa82
Zarejestrowani

op a jak to sprawdzić czy czujnik dobrze odczytuje temperaturę zostaje tylko podpięcie do komputera ?


edyta/// dziwi mnie tylko to ze jak na zewnatrz jest cieplej 10-11C wszystko jest OK ssanie zaraz się wyłącza nawet jak na desce wskaźnik nie drgnie

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-10-2015, 10:17 przez truskawa82.)

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Jak?
1. Wymienić czujnik temperatury na nowy Biggrin zlbo
2. odczytać live wartość parametru sterującego tego czujnika i sprawdzić, czy w jakimś zakresie temperatur nie przekazuje do ECU bzdur, albo
3. Przysłonić chłodnicę temperaturą - i sprawdzić czy to coś zmieniło ( w naszym Volvo po zniszczeniu dolnej osłony silnika taki manewr jest konieczny już poniżej + 10 stopni, inaczej na gaz przełączy po przejechaniu 20 km ).

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
truskawa82
Zarejestrowani

op Chodzi wam o ten czujnik
[Obrazek: df97ca39fcf8.jpg]

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-10-2015, 13:08 przez truskawa82.)

Odpowiedz
truskawa82
Zarejestrowani

op Hejka
Wygląda ze wymiana czujnika temperatury płynu pomogła ssanie jest niższe i szybciej się wyłącza

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Przy okazji warto by sprawdzić jakość złącza elektrycznego czujnika - wzrost oporności także fałszuje wartość sygnału sterujacego - czasami wystarczy poruszyć wtyczką, żeby uzdrowić sytuację.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
ScenicPodkarpacie
Zarejestrowani

Renault Scenic 1.6 16V 2000r Odpalam silnik po nocy obroty wskakują na 1850 obr/min czy takie obroty na ssaniu są normalne ? po przejechaniu około 1-1.5 km ssanie się wyłącza i obroty otrzymują się na poziomie 750 obr/min

Czy takie zachowanie tych silników jest normalne ?

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Nie

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
ScenicPodkarpacie
Zarejestrowani

to ile powinno być na ssaniu w tym silniku obrotów i gdzie szukać ewentualnie przyczyny

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości