Buter
145
0
46
17
SC II ph II
2007
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
BIELSKO-BIAŁA
Buter
Zarejestrowani
— 05-05-2017, 12:00
U mnie SCIIPHII 2.0 automat pali tak:
Trasa: 12-13l LPG/100km (na komputerze średnio wychodzi ~10,5l/100km) - nie przekraczając 140km/h.
Miasto to ciężki temat - nie mam gdzie tego sprawdzić, ale jak żona zabierze auto z zresetowanym spalaniem to średnie spalanie wg. komputera w granicach 15-16l
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-05-2017, 12:00 przez Buter.)
2.0 w automacie - wolno, ale wygodnie.
•
sportway
1,627
331
120
INNY
2018
INNY
Był SportWay 1.8
Peugeot 307 2.0 z 4 biegowym automatem ma identyczne spalanie - 12-14. Chyba nawet ta sama skrzynia tam jest. Jeżeli Wasze mają podobną dynamikę, to współczuję mieć takie spalanie przy przyspieszeniu czołga.
•
Soul
725
6
124
120
SC II ph II
2008
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
zachodniopomorskie
Soul
Zarejestrowani
— 03-11-2017, 12:35
Mój Scenio 1.6 16V 107KM spala mnie obecnie 7.8-8.0l /100km benzyny - nie wiem czy to norma czy za dużo? Predkości tak do 100km/h, większość jazda przez małe miejscowości i niedalekie trasy..tak do 40-50km w obie strony. Tankuje na Orlenie. Biegi zmieniam tak przy 2,2-2,5k obr nie wiem czy to dobry moment, czy za nisko. Nigdy nie użytkowałem 16V silnika. Przy jakich prędkościach zmieniacie poszczególne przełożenia w swoich 16v?
•
Mati
26,569
101
4838
4,483
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 03-11-2017, 13:20
(03-11-2017, 12:35)Soul napisał(a): Biegi zmieniam tak przy 2,2-2,5k obr nie wiem czy to dobry moment, czy za nisko. spróbuj może przejechać bak na troszkę wyższych obrotach, jeśli zmienisz bieg na wyższy przy obrotach ok 2.2, to po zmianie masz pewnie ok 1.5-1.7 a to moim zdaniem zdecydowanie za nisko.
Myślę że mniejsze spalanie nie będzie jeżdżąc z tak niskimi obrotami. Zmieniaj biegi tak by po zmianie było 2-2.2 obr
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 03-11-2017, 13:25
(03-11-2017, 13:20)Mati napisał(a): Myślę że mniejsze spalanie nie będzie jeżdżąc z tak niskimi obrotami. Popieram. Zwłaszcza, że ja (znany jako "gniotący diesla") jeżdżę z takimi obrotami, ale właśnie dieslem.
Dla 1,5 dci stała jazda przy obrotach rzędu 2000 jest jak najbardziej normalna, benzynę warto było by , zwłaszcza podczas rozpedzania, przydeptać tak nieco ponad 3000.
Jeśli masz komputer pokładowy - spróbuj pojeździć z włączonym wskazaniem chwilowego zużycia paliwa - to skutecznie uczy jazdy na niższych biegach, z wyższymi obrotami.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
Lepus
1,433
7
371
281
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Przemyśl
Lepus
Zarejestrowani
— 03-11-2017, 13:35
Chociaż kolego Soul wg mnie przy takich trasach podane spalanie nie jest wysokie, powiedziałbym w normie.
Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
•
Soul
725
6
124
120
SC II ph II
2008
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
zachodniopomorskie
Soul
Zarejestrowani
— 03-11-2017, 16:09
No to bardzo się cieszę, że w normie. Postaram się pojeździć trochę na wyższych obrotach i zmieniać biegi tak w okolicach 2,8-3k - zobaczę jaki będzie efekt w zużyciu benzyny
•
Minio
69
0
5
11
SC I ph II
2001
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Legnica
Minio
Zarejestrowani
— 09-11-2017, 14:12
Scenic 2.0 lpg 8v 99r. Trase 9l\100 km czasami mniej w miescie pali między 11 a 13 na 100 lpg.
•
|