op
Może komuś się przyda. Tak wygląda rozebrany wyłącznik z samochodu z ESP, z trzema pinami.
Jak widać jest dwuobwodowy. Wspólny pin jest po środku.
Zdjęcie poniżej przedstawia zamknięty obwód STOP, czyli pedał wciśnięty. Jeśli wyłącznik będzie zbyt płytko osadzony, to STOP będzie się świecił zawsze. Na pomarańczowo zaznaczony jest ruchomy łącznik. Kiedy pedał jest odpuszczony pomarańczowy łącznik oparty jest o żółty element.
Moje doświadczenie z tym wyłącznikiem:
1. osadzony na tyle głęboko, że wyłącza STOP, ale zbyt płytko, żeby połączyć drugi obwód powoduje wyłączanie ESP i ASR (świeci się tylko kontrolka ESP), ABS działa poprawnie. Rozwiązanie: wkręcić wyłącznik o ząbek, lub dwa głębiej.
2. uszkodzony, lub z jakiegoś powodu nie włącza się światło STOP po naciśnięciu hamulca, powoduje, że po naciśnięciu i puszczeniu hamulca pojawia się błąd ESP, SERV, ABS - nie działają żadne systemy wspomagania. Rozwiązanie - wymienić wyłącznik.
Jak widać jest dwuobwodowy. Wspólny pin jest po środku.
Zdjęcie poniżej przedstawia zamknięty obwód STOP, czyli pedał wciśnięty. Jeśli wyłącznik będzie zbyt płytko osadzony, to STOP będzie się świecił zawsze. Na pomarańczowo zaznaczony jest ruchomy łącznik. Kiedy pedał jest odpuszczony pomarańczowy łącznik oparty jest o żółty element.
Moje doświadczenie z tym wyłącznikiem:
1. osadzony na tyle głęboko, że wyłącza STOP, ale zbyt płytko, żeby połączyć drugi obwód powoduje wyłączanie ESP i ASR (świeci się tylko kontrolka ESP), ABS działa poprawnie. Rozwiązanie: wkręcić wyłącznik o ząbek, lub dwa głębiej.
2. uszkodzony, lub z jakiegoś powodu nie włącza się światło STOP po naciśnięciu hamulca, powoduje, że po naciśnięciu i puszczeniu hamulca pojawia się błąd ESP, SERV, ABS - nie działają żadne systemy wspomagania. Rozwiązanie - wymienić wyłącznik.
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.