italianomariano
9
0
0
5
SC I ph II
2001
1.9 dCi 102KM, 2000-2003
Białystok
op
Cześć.
Mój staruszek trochę przeszedł w ostatnim czasie. Silnik spektakularnie na środku skrzyżowania dostał ataku wścieklizny i postanowił zacząć spalać olej - na szczęście wiedziałem co zrobić i silnik, zdaje się, został uratowany. Wymieniona została turbina, olej i filtry i samochód jeździł przez jakiś miesiąc bez żadnych niepokojących objawów. Po drodze wymieniane były tarcze hamulcowe (?), osłona maglownicy, drążki kierownicze.
W samochodzie po jeździe na nieco wyższych obrotach (podchodzących pod trzy tysiące) czuć wyraźnie olej lub ropę, mimo że stan oleju jest na maksymalnym poziomie.
Ale nie to jest najbardziej niepokojące. Podczas, gdy samochód jest w ruchu i jedzie powiedzmy te 40km/h, wrzucenie na luz oznacza falowanie obrotów. Skaczą one między 900 a 1200, a sam silnik pracuje nienaturalnie, jakby z sekundową przerwą. Co ciekawe, problem nie występuje, gdy trzymam nogę na hamulcu czy sprzęgle. Nie występuje też na całkowicie zimnym silniku. Czasami autko łapie też "zwieszki" - zdarza się, że reaguje na gaz z niedużym opóźnieniem i wyrywa się do przodu. Nie jest to mocne wyrywanie, ale wyczuwalne. Co może być przyczyną?
Inną sprawą jest fakt syku spod maski przy przyspieszaniu, mniej więcej od dwóch tysięcy obrotów wzwyż. Im bardziej przyspieszam, tym bardziej syczy, jakby wypuszczał powietrze. Może ma to związek z wymianą turbiny i "fachowym" naprawieniem przewodu idącego od silnika? Zamieszczam zdjęcie.
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 30-06-2015, 17:45
Szukaj nieszczelności w dolocie.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
italianomariano
9
0
0
5
SC I ph II
2001
1.9 dCi 102KM, 2000-2003
Białystok
op
Ewentualne nieszczelności powodują ten syk przy przyspieszaniu?
•
maciej1486
21,014
23
2411
256
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Nakło / Bydgoszcz
maciej1486
Zarejestrowani
Online
— 30-06-2015, 20:51
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
•
Patrys4891
7,979
17
2405
707
INNY
1999
INNY
Warszawa
Patrys4891
Junior Administratorzy
— 30-06-2015, 21:36
Też bym obstawiał nieszczelność w układzie dolotowym. Niedociśnięty przewód podciśnienia lub ułamany czy przetarty.
wsłuchaj się czy na postoju też czuć syczenie. A może przy jakiś obrotach jest wyraźne?
Łatwo zlokalizować źródło dźwięku przez przyłożenie rurki jednym końcem do ucha a drugim końcem manewrujesz przy silniku i nasłuchujesz syczenia.
Tym jak naprawili tą rurkę dolotową bym się nie przejmował. Nie ma to praktycznie żadnego znaczenia bo to tylko dolot zimnego powietrza do filtra.
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 01-07-2015, 05:46
Konkretyzując: nie ma znaczenia dolot do filtra.
Ważne wszystko, co jest dalej.
Szczególnie podejrzane są wszelkie cienkie rurki (podciśnienia) oraz obsada MAP-sensora.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to ko-ma for this post
• italianomariano
italianomariano
9
0
0
5
SC I ph II
2001
1.9 dCi 102KM, 2000-2003
Białystok
op
Na postoju, zimnym silniku i biegu jałowym silnik pracuje normalnie, bez syku. Ten wchodzi od około dwóch tysięcy obrotów wzwyż. A co z falowaniem obrotów? To jest bezpośrednio powiązane z nieszczelnościami w układzie dolotowym?
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 01-07-2015, 10:49
Nie zawsze, ale dość często
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
italianomariano
9
0
0
5
SC I ph II
2001
1.9 dCi 102KM, 2000-2003
Białystok
op
Okej, dzięki, zajrzę niedługo do warsztatu z prawdopodobną diagnozą. Ostatnio poprosiłem o wymianę konkretnych części, to przy okazji mechanik wymienił inne - nie pytając mnie o zgodę - mówiąc że były "zużyte" (fakt, były, ale wypadałoby poinformować).
Swoją drogą - to normalne, że przy średniej - tak mniej więcej po środku wskaźnika - temperaturze oleju, muszę kręcić kluczykiem około 1-2 sekundy dłużej, aby odpalić?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-07-2015, 19:22 przez italianomariano.)
•
Mati
26,569
101
4838
4,483
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 02-07-2015, 01:00
italianomariano napisał(a):przy średniej - tak mniej więcej po środku wskaźnika - temperaturze oleju, a kolega gdzie ma kontrolką z temp oleju?
chodzi o wskazówkę z temp płynu na termostacie?
italianomariano napisał(a):Ostatnio poprosiłem o wymianę konkretnych części, to przy okazji mechanik wymienił inne - nie pytając mnie o zgodę hmm ja bym chyba nie zapłacił... ani za dodatkową robotę ani za "jego części"
italianomariano napisał(a):Im bardziej przyspieszam, tym bardziej syczy, jakby wypuszczał powietrze. obstawiałbym właśnie...
italianomariano napisał(a):związek z wymianą turbiny może to właśnie nie tak syczy jak delikatnie gwizda...
italianomariano napisał(a):"fachowym" naprawieniem przewodu idącego od silnika? również miałem może nie aż tak ale klejone było... masz jakieś objawy mechaniczne związane z tym syczeniem?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-07-2015, 01:06 przez Mati.)
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Mati za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Mati for this post
• italianomariano
|