Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC I PH I Czyszczenie silniczka krokowego


Paweł Cyrklaf
Zarejestrowani

op Witam,
Falują mi obroty i chciałbym wyczyścić silnik krokowy, ale nie wiem jak. Słyszałem różne wersje, jedną że wystarczy wyczyścić sam trzpień krokowca, inna wersja żeby na 24h wrzucić krokowiec do nafty, aby syf ze środka wyleciał, jeszcze inna żeby wyczyścić sam trzepień, rozebrać obudowę i wyczyścić wszystko w środku. Która wersja jest prawdziwa i najlepsza tak, aby zrobić przy nim wszystko za jednym razem.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Przede wszystkim sprawdzić, czy popychacz porusza się płynnie, bez nadmiernego oporu. Oczywiście przy wyłączonym zapłonie (a tak w ogóle - jeśli krokowiec jest wymontowany i podłączony do wiązki - zapłonu włączać nie należy - grozi zniszczeniem krokowca). Solidnie wyczyścić przylgnię stykającą się z gniazdem.
Nie wysuwać siłownika na siłę. Namoczenie niewiele da, a jeśli, to na krótko - zazwyczaj najzdrowsze jest wymienienie na nowy, jeśli są jakieś podejrzenia co do sprawności.
Natomiast czyszczenie gniazda zaworu, i to solidne + czyszczenie kanałów w podstawie - jest niezbędne. Tu można użyć wszelkich dostępnych metod, aby tylko nie uszkodzić przylgni.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
Paweł Cyrklaf
Zarejestrowani

op Dziękuję za odpowiedź Biggrin Miałem zamiar wymienić, ale jak mi gościu powiedział, że chiński jakiś kosztuje 80zł, a taki normalniejszy 160zł to zbladłem...Na allegro widziałem nawet silniczki po 30-40zł.

Dokładnie potrzebuje silniczek krokowy do Renault Megane Scenic I 98r 1.6 silnik 66kW, i przewody WN do niego też.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-07-2018, 14:10 przez Paweł Cyrklaf.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości