op
Dzień dobry Wszystkim!
To już drugie podejście jak warsztat bezskutecznie próbuje zdiagnozować mój problem. Może ktoś z Forumowiczów zdoła podpowiedzieć?
Grand Scenic 3, 1.6 dci, 130 km
Przy zasięgu wg komputera między 100-200 km, zazwyczaj na trasie, ale zdarzało się w mieście, auto bez ostrzeżenia wyrzuca komunikat Stop Ryzyko awarii silnika i po chwili uniemożliwia jazdę.
Doświadczenie pokazało, że dolanie paliwa natychmiast rozwiązuje problem, dlatego jeżdżę z bańką 10l, ale nie znam dnia ani godziny. Dolewki na poboczu autostrad nie należą też do komfortowych z 3 dzieci i nieraz rowerami na haku.
Problem ciągnie się od dwóch lat, zmiany oleju, filtrów, tankowanego paliwa niczego nie zmieniły. Może tylko, że na początku działo się to po zaświeceniu rezerwy, a teraz samochód nie zdąży nawet zasygnalizować rezerwy.
Mój warsztat w Krakowie nie znalazł żadnego sensownego tropu, sugerują nawet że nie chodzi o paliwo, pomimo że błąd występuje przy jego niskim poziomie a dolanie pomaga...
Na marginesie komputer źle wylicza zużycie: ostatni przypadek: przebieg na baku 860 km, zasięg 120. Brak sygnału rezerwy jednak auto staje. Wskaźnik zużycia paliwa 49,3l jednak przy tankowaniu wchodzi 54,5.
Dolanie paliwa is razu usuwa usterkę.
Sensownych błędów na diagnostyce brak.
Może ktoś ma pomysł? Z góry dziękuję i pozdrawiam.
To już drugie podejście jak warsztat bezskutecznie próbuje zdiagnozować mój problem. Może ktoś z Forumowiczów zdoła podpowiedzieć?
Grand Scenic 3, 1.6 dci, 130 km
Przy zasięgu wg komputera między 100-200 km, zazwyczaj na trasie, ale zdarzało się w mieście, auto bez ostrzeżenia wyrzuca komunikat Stop Ryzyko awarii silnika i po chwili uniemożliwia jazdę.
Doświadczenie pokazało, że dolanie paliwa natychmiast rozwiązuje problem, dlatego jeżdżę z bańką 10l, ale nie znam dnia ani godziny. Dolewki na poboczu autostrad nie należą też do komfortowych z 3 dzieci i nieraz rowerami na haku.
Problem ciągnie się od dwóch lat, zmiany oleju, filtrów, tankowanego paliwa niczego nie zmieniły. Może tylko, że na początku działo się to po zaświeceniu rezerwy, a teraz samochód nie zdąży nawet zasygnalizować rezerwy.
Mój warsztat w Krakowie nie znalazł żadnego sensownego tropu, sugerują nawet że nie chodzi o paliwo, pomimo że błąd występuje przy jego niskim poziomie a dolanie pomaga...
Na marginesie komputer źle wylicza zużycie: ostatni przypadek: przebieg na baku 860 km, zasięg 120. Brak sygnału rezerwy jednak auto staje. Wskaźnik zużycia paliwa 49,3l jednak przy tankowaniu wchodzi 54,5.
Dolanie paliwa is razu usuwa usterkę.
Sensownych błędów na diagnostyce brak.
Może ktoś ma pomysł? Z góry dziękuję i pozdrawiam.