Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Ryzyko awarii silnika przy niskim poziomie paliwa


Cudronierro
Zarejestrowani

op Dzień dobry Wszystkim! 
To już drugie podejście jak warsztat bezskutecznie próbuje zdiagnozować mój problem. Może ktoś z Forumowiczów zdoła podpowiedzieć?


Grand Scenic 3, 1.6 dci, 130 km 
Przy zasięgu wg komputera między 100-200 km, zazwyczaj na trasie, ale zdarzało się w mieście, auto bez ostrzeżenia wyrzuca komunikat Stop Ryzyko awarii silnika i po chwili uniemożliwia jazdę. 

Doświadczenie pokazało, że dolanie paliwa natychmiast rozwiązuje problem, dlatego jeżdżę z bańką 10l, ale nie znam dnia ani godziny. Dolewki na poboczu autostrad nie należą też do komfortowych z 3 dzieci i nieraz rowerami na haku.

Problem ciągnie się od dwóch lat, zmiany oleju, filtrów, tankowanego paliwa niczego nie zmieniły. Może tylko, że na początku działo się to po zaświeceniu rezerwy, a teraz samochód nie zdąży nawet zasygnalizować rezerwy.

Mój warsztat w Krakowie nie znalazł żadnego sensownego tropu, sugerują nawet że nie chodzi o paliwo, pomimo że błąd występuje przy jego niskim poziomie a dolanie pomaga...

Na marginesie komputer źle wylicza zużycie: ostatni przypadek: przebieg na baku 860 km, zasięg 120. Brak sygnału rezerwy jednak auto staje. Wskaźnik zużycia paliwa 49,3l jednak przy tankowaniu wchodzi 54,5.
Dolanie paliwa is razu usuwa usterkę.
Sensownych błędów na diagnostyce brak. 

Może ktoś ma pomysł? Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Odpowiedz
kotleto
Zarejestrowani

Przede wszystkim jakie błędy są w pamięci?

Wysłane z mojego RMX3741 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

Uszkodzony smok/pompa w zbiorniku albo elektryka idąca do zbiornika. Ewentualnie problem z odpowietrzeniem zbiornika (ale to raczej nie to).

Odpowiedz
kaimoon
Zarejestrowani

MIałem raz taki komunikat i rzecz wydarzyła się również przy niskim poziomie paliwa i podejrzenie było uszkodzonej pompy wysokiego ciśnienia.

Odpowiedz
Cudronierro
Zarejestrowani

op Przed ostatnim wystąpieniem usterki błędy zostały wykasowane. Po tej sytuacji pojawiły się: DF1012, DF771, DF1378, DF1393 oraz DTC407481, Df083, DF028.

Czy to nasuwa albo potwierdza jakieś tropy? 

Pompa wtryskowa była jakiś czas temu uszczelniana, ale nie wpłynęło to na zachowanie auta.

Dzięki!

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

(06-09-2024, 12:28)Cudronierro napisał(a): DF1012, DF771, DF1378, DF1393 oraz DTC407481, Df083, DF028.
A co o tych błędach mówi tester diagnostyczny Renault Clip?

Odpowiedz
Cudronierro
Zarejestrowani

op
(06-09-2024, 12:39)wojteks napisał(a):
(06-09-2024, 12:28)Cudronierro napisał(a): DF1012, DF771, DF1378, DF1393 oraz DTC407481, Df083, DF028.
A co o tych błędach mówi tester diagnostyczny Renault Clip?

Warsztat gdzie byłem używa chyba innego narzędzia, na wydrukach nazwa Launch X.431.
W opisach błędów są sygnały multipleksowe dot tempomatu i licznika prędkości, adaptacyjna kontrola przepływu, klapa powietrza wydechowego x3: oczekiwanie / parametr przy minimalnym zatrzymaniu / element zablokowany. 
Dodatkowo informacja o momencie obrotowym silnika, moduł start stop.

Niestety na ten moment nie wiem więcej.

Odpowiedz
kotleto
Zarejestrowani

Kolego zainwestuj w Elma i apka pyclip3, zrób print screen i będzie nam wszystkim łatwiej Biggrin

Wysłane z mojego RMX3741 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Jedyny istotny błąd to DF771. Większość pozostałych są pochodną tego błędu.
DF771 czyli problem z regulacją ciśnienia paliwa prawdopodobnie związany z niemożliwością dostarczenia odpowiedniej ilości paliwa dla pompy wtryskowej.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • Cudronierro




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości